Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi drd opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51133 - derbi drd opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi--drd 29-7-2008 18:47 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,

Ik heb de prop uit mijn derbi drd gehaald en hem al met oneindig veel sproeiers proberen af te stellen. Heb ook geprobeerd om hem af te stellen met het luchtfilter enz.

Hij blijft maar 55-60 lopen, wat ie voor de tijd ook deed. Wie kan me helpen? Normaal zou hij toch 80 moeten lopen als je de prop eruithaalt?
 

Makrolon 29-7-2008 18:49 Print reply

Posts: 6733
Andere tandwielverhouding?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Fabio 29-7-2008 19:04 Print reply

Posts: 1737
er zitten meerdere begrenzers in
 
derbi--drd 29-7-2008 19:36 Print reply
Posts: 7
Als ik een 76 sproeier erin heb kan ik maar half toeren rijden omdat ie anders terug valt.
 
RowdyCross 29-7-2008 20:06 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi--drd
Als ik een 76 sproeier erin heb kan ik maar half toeren rijden omdat ie anders terug valt.


Plaatje uit de carb? maakt voor top weinig uit maar optrekken merk je veel aan.
Voor groter tandwiel op doen.

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Garciyano 29-7-2008 20:45 Print reply

Posts: 616
Yep idd,

je carb begrenzer die moet je er ook uit hallen, je kan wel de prop uit je uitlaat hebben gehaald, maar dan heeft je brommer ook meer benzine nodig zodat hij harder kan werken en als je brommer harder gaat werken dan ga je natuurlijk ook sneller

dus ff je carb nakijken dan zie je een ringetje/plaatje die maakt van een groot gat een wat kleiner gaatje nou dat is je begrenzer.

die kan je er zonder problemen gewoon uithallen en dan weer alles mooi terug zetten, en uit teste!!

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-7-2008 om 20:56 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Viertakt 29-7-2008 20:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
Yep idd,

je carb begrenzer die moet je er ook uit hallen, je kan wel een mooie weerstand loze uitlaat hebben gemaakt door je prop er uit te hallen, maar dan heeft je brommer ook meer benzine nodig zodat hij harder kan werken en als je brommer harder gaat werken dan ga je natuurlijk ook sneller

dus ff je carb nakijken dan zie je een ringetje/plaatje die maakt van een groot gat een wat kleiner gaatje nou dat is je begrenzer.

die kan je er zonder problemen gewoon uithallen en dan weer alles mooi terug zetten, en uit teste!!


Een 2takt moet wel weerstand hebben in de uitlaat, anders loopt het erg inefficient.
 
Viertakt uber alles.
Garciyano 29-7-2008 20:52 Print reply

Posts: 616
owja als ik jou was ff je org. sproeier er eerst in douwe, ff kijken hoe dat loopt want 't kan zijn dat je brumbrum door je grotere sproeier te veel benzine krijgt, en als dat dus niet zo is kan je die andere er weer in stoppen,
moet je weer ff kijken hoe dat loopt gelijk ff op top rijden en kijken wat er gebeurd als je je gas helemaal open trek, hoor je een bwuaaap geluid en houd hij in dan is het een te grote sproeier dan zou k ff een wat kleinere sproeier hallen, k schat 15 maten groter dan je org.

ik weet namelijk niet hoe groot een org. sproeier van een derbi drd is :P , ma meestal is 15 maten groter precies goed.

succes
 
Senda DRD RACING 07 ||
Garciyano 29-7-2008 20:53 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Een 2takt moet wel weerstand hebben in de uitlaat, anders loopt het erg inefficient.


neem het nou niet te letterlijk 'pietje precies' -.-'


Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-7-2008 om 20:54 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Royal Club 29-7-2008 20:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]



neem het nou niet te letterlijk 'pietje precies' -.-'




Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-7-2008 om 20:54 uur.


doe niet zo achterlijk man, een weerstand loze uitlaat betekent gewoon een stuk bocht met een recht stuk pijp eraan, hij heeft 100% gelijk.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Garciyano 29-7-2008 20:58 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


doe niet zo achterlijk man, een weerstand loze uitlaat betekent gewoon een stuk bocht met een recht stuk pijp eraan, hij heeft 100% gelijk.


zo goed??

ook zo'n pietje precies :s

ik probeer die kerel te helpen, kijk als je nou in plaats van mij te korigeren, ook ff iets plaats waar die iets aan heeft he

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-7-2008 om 20:58 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
ronaldt 29-7-2008 21:05 Print reply

Posts: 2735
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
just_pelmke 29-7-2008 21:07 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]


zo goed??

ook zo'n pietje precies :s

ik probeer die kerel te helpen, kijk als je nou in plaats van mij te korigeren, ook ff iets plaats waar die iets aan heeft he

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-7-2008 om 20:58 uur.


ook goed als we t de extra/te veel weerstand noeme?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Garciyano 29-7-2008 21:12 Print reply

Posts: 616
jullie hebben toch ook wel hersens mag ik hopen

je neemt het veel te letterlijk,
natuurlijk heb je weerstand nodig maar ik bedoel het word neit meer begrenst de uitlaat gassen worden niet meer vertraagd...,
 
Senda DRD RACING 07 ||
Viertakt 29-7-2008 21:24 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
jullie hebben toch ook wel hersens mag ik hopen

je neemt het veel te letterlijk,
natuurlijk heb je weerstand nodig maar ik bedoel het word neit meer begrenst de uitlaat gassen worden niet meer vertraagd...,


Zeg dat dan direct, want je zegt het ene, en je bedoelt het andere. Dat zorgt voor verwarring. Het viel mij op, want ik vond je post vreemd, ik had er niet direct achter gedacht dat je dat bedoelde wat je nu zegt. Moet je nagaan wat TS gedacht zou kunnen hebben.
 
Viertakt uber alles.
croughs 30-7-2008 1:44 Print reply

Posts: 304
je hebt niet alleen een prop al begrenzer.

je hebt een prop, dat buisje aan je uitlaat, een koperen ring in de carb. en onder het zadel bovenop de luchtfilter een soort van ovale buis.

die allemaal eruit halen en ergens tussen sproeier 90 en 100 zitten en dan loopt hij wel goed denk ik.
 

Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved