Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - citta blok hoe kom ik bij contackt punten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51130 - citta blok hoe kom ik bij contackt ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MHenduro 29-7-2008 18:29 Print topicpost
Posts: 19
dag mensen heb net me blok er af van me citta
wil me contacktputen doen alleen heb nu plastic kapje er af
zit groote cool van van staal op hoe krijg ik die er af ?


 

Niek de Wildt 29-7-2008 19:04 Print reply
Posts: 7168
je kunt gwn de contactpunten afstellen door de gaten van het vliegwiel heen (hetzelfde geld voor de voorontsteking)

waarom wil je er eigenlijk bij?? loopt hij niet?

vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)

stel je ontsteking af op:

contactpuntjes: moeten totaal 0.35mm open

voorontsteking: 1,2mm voor BDP (dacht ik, zal het ff nakijken) moeten de contactpuntjes openen, bij std setup (af-fabriek is 1,2) heb je een andere setup vermeld die dan ff dan vertel ik je wat de voorontsteking ongv moet zijn.


doe anders even een boutje (M4) in je bougiedop en draai aant vliegwiel met een boormachine (bitje 14 dacht ik) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij tomos heb meegemaakt is 1cm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitte bobine (of ontstekingspoel halfgaar)



probeer hierna even een ander bougietje.

ik neem aan dat hij gewoon goed benzine krijgt.



als dit allemaal is gebeurd en goed werkt, dan blijven er over als meest logische mogelijkheden:

cilinder/zuiger/veren gaar

keerring probleem of valse lucht.


 
Viertakt 30-7-2008 2:22 Print reply

Posts: 3586
Dat totaal 0.35 klopt eigenlijk alleen als de puntjes nieuw zijn, omdat het nokje die de contactpunten aandrijft ook langsaam slijt. Contactpunten stellen moet je niet doen met een voelermaat, maar dat moet je gewoon doen op gevoel, het liefst kijken op welk moment ze open en dicht gaan. Dit kun je zien door de contactpunten door te verbinden met een lampje via je accu. Dan kun je zien, aan het lampje, of de punten open of dicht staan, en op de markering van het vliegwiel kun je zien bij welk tijdstip het hoort.
Dit werkt veel precieser dan afstellen met een voelermaat.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved