Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kan Simson schwalbe echt niet op kentken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51121 - Kan Simson schwalbe echt niet op ke...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Simson schwalbe 29-7-2008 0:27 Print topicpost

Posts: 17
Hallo ik heb een brandende vraag.Ik heb een simson schwalbe kr 51/1k opgeknapt.En deze is in top staat.Alleen ik hoor veel over dat deze brommer niet word toegelaten als bromfiets door de rdw.Ik heb nog geen schouwing gedaan.Dus ik weet niet of hij erdoor komt of niet.Maar het schijnt dat deze brommer meer dan 50 cc heeft en daarom niet word toegelaten.Bovendien is zijn constructie snelheid 60 km p/h.het bouwjaar is 1978, en alleen brommers van voor 1974 kunnen doorgelaten worden ivbm het type goedkeuring die hij nodig heeft als hij van na 1974 is.

Nou rijd mijn schwalbe 45.Ik heb hem terug gevoerd.En uit de boekjes van de schwalbe blijkt toch dat hij zelfs 48,8 cc heeft.Ik kan ook het bouwjaar aantonen met papieren.Wat een verwarring.Laten we zeggen dat hij er dan toch niet doorheen komt.Wat kan ik nog meer doen om hem er door te laten komen?
 

Viertakt 29-7-2008 0:28 Print reply

Posts: 3586
Bel het RDW op, dan kom je er het snelst achter.
 
Viertakt uber alles.
Jasper Strahiem 29-7-2008 0:29 Print reply

Posts: 1950
als die er niet doorheen komt omdat je cilinder te groot is. Kan je wel ophounden denk ik
 
Make the most of now
Timmetje1990 29-7-2008 0:31 Print reply

Posts: 801
Lijkt me niet dat ze over 1cc moeilijk gaan lopen doen bij zo'n brommertje, zeker niet als je hem al teruggevoert hebt. maar bel het RDW kom je het er het snelst achter.
 
Tim heeft gesproken :'D
Viertakt 29-7-2008 0:31 Print reply

Posts: 3586
Van wat ik gevonden heb, is hij gewoon 50cc.
 
Viertakt uber alles.
zwarte-beuner 29-7-2008 0:43 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmetje1990
Lijkt me niet dat ze over 1cc moeilijk gaan lopen doen bij zo'n brommertje, zeker niet als je hem al teruggevoert hebt. maar bel het RDW kom je het er het snelst achter.


wel anders is het een motorfiets en plegen ze frauden , welkom in Nederland
 
brommerloos
rik hulkenberg 29-7-2008 0:44 Print reply

Posts: 10029
als de cilinder is uigehoond doen ze er niet moeilijk over
maar denk niet meer als een bepaalde overmaat

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-7-2008 om 0:45 uur.

heb al en paar simsons op kenteken gezien

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-7-2008 om 0:46 uur.
 
Five Speed 29-7-2008 10:11 Print reply

Posts: 286
een brommer moet 49,9 cc zijn als het 50 cc is is het al een motorfiets dan moet je hem eerst in duitsland laten keuren en dan kun je hem in nederland keuren , dat is wat ik gehoord heb.
 
honda goedgekeurd
VerteX 29-7-2008 10:22 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Simson schwalbe
Hallo ik heb een brandende vraag.Ik heb een simson schwalbe kr 51/1k opgeknapt.En deze is in top staat.Alleen ik hoor veel over dat deze brommer niet word toegelaten als bromfiets door de rdw.Ik heb nog geen schouwing gedaan.Dus ik weet niet of hij erdoor komt of niet.Maar het schijnt dat deze brommer meer dan 50 cc heeft en daarom niet word toegelaten.Bovendien is zijn constructie snelheid 60 km p/h.het bouwjaar is 1978, en alleen brommers van voor 1974 kunnen doorgelaten worden ivbm het type goedkeuring die hij nodig heeft als hij van na 1974 is.

Nou rijd mijn schwalbe 45.Ik heb hem terug gevoerd.En uit de boekjes van de schwalbe blijkt toch dat hij zelfs 48,8 cc heeft.Ik kan ook het bouwjaar aantonen met papieren.Wat een verwarring.Laten we zeggen dat hij er dan toch niet doorheen komt.Wat kan ik nog meer doen om hem er door te laten komen?


eej, ik ben in het bezit van een simson sr 50. ook gekeurt bij het rdw. mij is het gelukt, zolang alles origineel is en je de oude papieren hebt. ik had ook geluk, want ik kon de mijne laten keuren als motorfiets bekijk mijn project pagina of neem eens contact met mij op

http://www.brommerfo...ects/detail_main/536

Dit bericht is gewijzigd door derbi senda man op 29-7-2008 om 10:25 uur.
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
4takker 29-7-2008 12:47 Print reply

Posts: 2395
volgens mij heb je papieren nodig van het land van herkoms dat moet uit de eu komen. uit de papieren blijken dat het daar als brommer is geleverd. ook moet het bouw jaar aan kunnen tonen
motorisch orgineel ook de uitlaat
en hij mag niet harder lopen dan 40

dit moet je bij de honda brommer hebben dus ik denk ook wel voor zoon brommer
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mr200r 29-7-2008 14:50 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki
volgens mij heb je papieren nodig van het land van herkoms dat moet uit de eu komen. uit de papieren blijken dat het daar als brommer is geleverd. ook moet het bouw jaar aan kunnen tonen
motorisch orgineel ook de uitlaat
en hij mag niet harder lopen dan 40

dit moet je bij de honda brommer hebben dus ik denk ook wel voor zoon brommer

Zo werkt het ja,ik heb zelf een mt50 die als mottorrad vermeld stond zit nou een motorkenteken op.
Uit de EU is niet meer nodig,maar de brommer moet in het land van herkomst als brommer geleverd zijn :kleinkraftrad bis 40,moped,mofa.
 
mr200r
Simson schwalbe 29-7-2008 17:18 Print reply

Posts: 17
heyy Senda man jij hebt dus een sr 50 door de keuring gekregen.Dat klinkt als muziek in de oren.Het zou betekenen dat mijn schwalbe kr51/1k ook door de keuring zou moeten komen.Zoals iedereen al zei moet je inderdaad bewijs van het bouwjaar en afkomst hebben voor de type goedkeuring.Ik heb papieren bij de brommer gekregen.De bromfiets is ook geheel in goeie staat.Ik heb je project bekeken alleen ik kan nog niet op alle topics reageren.Dus ik hoop dat je dit leest.
 
VerteX 29-7-2008 17:55 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Simson schwalbe
heyy Senda man jij hebt dus een sr 50 door de keuring gekregen.Dat klinkt als muziek in de oren.Het zou betekenen dat mijn schwalbe kr51/1k ook door de keuring zou moeten komen.Zoals iedereen al zei moet je inderdaad bewijs van het bouwjaar en afkomst hebben voor de type goedkeuring.Ik heb papieren bij de brommer gekregen.De bromfiets is ook geheel in goeie staat.Ik heb je project bekeken alleen ik kan nog niet op alle topics reageren.Dus ik hoop dat je dit leest.


maakt niet uit.
als het frame, blok en carb nummer in orde zijn en je hebt de papieren dan zou je hem met een beetje geluk door de keuring moeten krijgen
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Simson schwalbe 29-7-2008 18:06 Print reply

Posts: 17
Ja dat zou mooi zijn.Ik ga gelijk maar een afspraak maken bij het rdw.Er staat trouwens in de technische gegevens dat de cilinder inhoud 49,6 cm3 is.Ik dacht eerst 48,8 maar dit klopt niet.Dit kan ik ook als bewijs menemen bij de keurig Ik hoop dat het lukt
 
Rs Dude. 29-7-2008 18:06 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Simson schwalbe
Ja dat zou mooi zijn.Ik ga gelijk maar een afspraak maken bij het rdw.Er staat trouwens in de technische gegevens dat de cilinder inhoud 49,6 cm3 is.Ik dacht eerst 48,8 maar dit klopt niet.Dit kan ik ook als bewijs menemen bij de keurig Ik hoop dat het lukt


Veel suc6
 
mr200r 29-7-2008 23:50 Print reply
Posts: 5122
Wat staat er op je duitsebrief? Kraftrad,kleinkraftrad bis40,moped das het belangrijkst. Wat staat erop de papieren.
 
mr200r

Dit topic is 12318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved