Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelvloeistofpomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: Motorhispania r...
BeF: zoektocht naar ...
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
BeF: Verlichting van...
TF: watergekoelde ci...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
   Online Users
   Er zijn 430 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51119 - koelvloeistofpomp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 28-7-2008 21:21 Print topicpost

Posts: 2241
ik heb een vraagje

hoe kun je zien of je koelvloeistofpomp wel werkt?

mijne is poosje geleden warmgelopen, alle koelvloeistof was uit de radiateur. maar nu doet hij het weer en eigenlijk wil ik hem graag wat langer heel houden

ik heb het idee dat hij nogal snel warm word


Dit bericht is gewijzigd door MT5_Bartjuh op 28-7-2008 om 21:21 uur.
 
www.bxteamlg.tk

markhispania3 28-7-2008 21:26 Print reply

Posts: 1971
Als je radiateur na het rijden warm is, dan doet hij het volgens mij.
 
YZ50crosser 28-7-2008 21:27 Print reply

Posts: 2241
dat is hij, ik zal morgen voor de zekerheid nog ff nakijke
 
www.bxteamlg.tk
rubbert 28-7-2008 21:52 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
Als je radiateur na het rijden warm is, dan doet hij het volgens mij.



tuurlijk niet, water geleid toch warmte, dus zal je radiateur altijd warm worden, moet je gewoon even je radiateur met water vullen, en de bovenste slang van je radiateur afhalen, start hem dan maar is, en kijk of het water uit die bovenste slang spuit, zo ja, doet hij het

daarna kan je hem weer met koelvloeistof vullen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
RowdyCross 28-7-2008 22:35 Print reply

Posts: 3211
Of je haalt dat kapje eraf ,duwt aan je kickstart en kijkt of die propellor ronddraait?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Makrolon 28-7-2008 22:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Of je haalt dat kapje eraf ,duwt aan je kickstart en kijkt of die propellor ronddraait?

impellor
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi Joris 28-7-2008 22:55 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



tuurlijk niet, water geleid toch warmte, dus zal je radiateur altijd warm worden, moet je gewoon even je radiateur met water vullen, en de bovenste slang van je radiateur afhalen, start hem dan maar is, en kijk of het water uit die bovenste slang spuit, zo ja, doet hij het

daarna kan je hem weer met koelvloeistof vullen

Nja er zit een verschil tussen warm worden en heet... Je merkt duidelijk aan je radiateur of er vloeistof wel word rond gepompt of niet. Kan je niet al te lang je hand erop leggen naar een poosje rijden (15km minimaal) dan is het goed...
 
daanmtx 28-7-2008 23:23 Print reply

Posts: 3759
wordt er ook druk opgebouwd in je radiateur? (drukgolfje als je de dop losdraait) want in dat geval heb je wss een lekke kop pakking (dit had ik deze week, ook alle kvs spoorloos)

en of je impellor draait, ff kapje los, in de versnelling en stukje rollen.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 28-7-2008 om 23:24 uur.
 
Honda VFR400R
Johann 28-7-2008 23:40 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
wordt er ook druk opgebouwd in je radiateur? (drukgolfje als je de dop losdraait) want in dat geval heb je wss een lekke kop pakking (dit had ik deze week, ook alle kvs spoorloos)

en of je impellor draait, ff kapje los, in de versnelling en stukje rollen.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 28-7-2008 om 23:24 uur.


Gewoon kicken dan draait hij ook
 
mcdronkz 28-7-2008 23:46 Print reply

Posts: 32777
Als je het idee hebt dat het spul (te) warm wordt kun je beter een temperatuursensor en meter aanschaffen, en de sensor op je cilinderkop plaatsen. Dan kun je ingrijpen als er onverhoopt toch wat kapot blijkt te zijn. Je ontdekt onderweg al gauw te laat dat je blok te warm is.

Of je gaat voor optie twee, in mijn ogen de beste keuze; luchtkoeling.
 
brommercrazy 29-7-2008 8:45 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
wordt er ook druk opgebouwd in je radiateur? (drukgolfje als je de dop losdraait) want in dat geval heb je wss een lekke kop pakking (dit had ik deze week, ook alle kvs spoorloos)

en of je impellor draait, ff kapje los, in de versnelling en stukje rollen.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 28-7-2008 om 23:24 uur.


er word altijd druk opgebouwd in je radiateur, door de mede uitzettende koelvloeistof... door deze druk heeft de koelvloeistof een hoger kookpunt. Waarom denk je dat er op elke radiateur dop een waarschuwing staat, niet te openen wanneer heet.
 
markhispania3 29-7-2008 12:45 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
wordt er ook druk opgebouwd in je radiateur? (drukgolfje als je de dop losdraait) want in dat geval heb je wss een lekke kop pakking (dit had ik deze week, ook alle kvs spoorloos)

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 28-7-2008 om 23:24 uur.


Als je koppakking lek is dan krijg je dikke witte rook uit je uitlaat dus dat merk je wel, en druk bouw je altijd op.

@ts heb je al gekeken of je thermostaat kapot is? gewoon in heet water leggen bij ongeveer 70 graden moet hij beginnen met opengaan.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 29-7-2008 om 12:46 uur.
 
YZ50crosser 30-7-2008 12:26 Print reply

Posts: 2241
oke ik heb ook al eens gehad dat het onder de dop uit kwam spuiten
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved