Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaat berekening.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51117 - Opmaat uitlaat berekening.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 28-7-2008 19:26 Print topicpost

Posts: 29286
Ik wil voor mijn RD een opmaat uitlaat+kop maken.

Ik wil deze laten berekenen door Luc Foekema (als hij er tijd voor heeft.)

Maar bij een paar dingetjes heb ik wat hulp nodig
.


1. Er staat welke berekening?, met daaronder "Expansie uitlaatpijp", moet ik daar ook iets invullen?

2. Er word ook gevraagd welke max toerental ik wil hebben , wat moet ik hier invullen?
(Ik dacht zelf 10000 / 11000 RPM in die buurt, omdat ik wel nog een beetje trekkracht wil hebben. Mijn uitlaatpoort timing is 185.85.)

3. Huidige inlaat timing: in graden of in mm (onderzijde inlaatpoort-zuigerhemd BDP)
Wat moet ik hier presies doen?
(gewoon aan de onderkant van de inlaatpoort tot aan het einde van de cilinderhemd meten?)

4. En als laatste word er gevraagd ontsteking met verloopcurve : vast of variabel tijdstip.
Ik heb een elktronische ontsteking van een DTR, heeft deze een vast of variabele ontsteking tijdstip?

Dat was het.

Al vast bedankt.

 

Thijsje 28-7-2008 20:12 Print reply

Posts: 1687
weet alleen 4..


een HPI heeft zover ik weet alleen een variabele onstekingstijdstip..

met jou elek. onsteking heb je géén veriabele maar een váste onstekingstijdstip...



en 1 ljikt mij dat dat gewoon is wat je instelt zegmaar..
dus zoals de expansie pijp hebt *(zoals jij noemt) en dan heb je nog de bocht, en de einddemper ofzo...

iig als ik dat zo lees.

de rest kan ik je geen antwoord op geven...

gr Mathijs
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
kenny77 28-7-2008 20:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
weet alleen 4..


een HPI heeft zover ik weet alleen een variabele onstekingstijdstip..

met jou elek. onsteking heb je géén veriabele maar een váste onstekingstijdstip...



en 1 ljikt mij dat dat gewoon is wat je instelt zegmaar..
dus zoals de expansie pijp hebt *(zoals jij noemt) en dan heb je nog de bocht, en de einddemper ofzo...

iig als ik dat zo lees.

de rest kan ik je geen antwoord op geven...

gr Mathijs


Oke bedankt
Weer een punt minder .

En met punt 1 ik wil de hele uitlaat bereknt hebben dus ook de bocht.
Iemand die daar ook antwoord op weet?
 
markRD 28-7-2008 20:22 Print reply

Posts: 1181
Leuk weer wat te horen over de RD

1. Lijkt me niet.. misschien of je specifieke eisen hebt.

2. 10.000 lijkt mij ruim voldoende als max toerental, maar vraagt hij niet naar het optimum toerental?

3. Inlaattiming heb je niet... Je hebt een membraam. (Dat is voor zuigersturing/roterend denk ik.)

4. Dikke Curve


Edit: ik lees hem net door en vraagt naar max en optimum ja.. dus 10.000 lijkt me goed. Het is maar wat je wil. Inlaattiming, ik kan me niet anders voorstellen dan dat aleen voor zuigersturing is, met een membraam is dat een kwestie van timing lijkt me.

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 28-7-2008 om 20:33 uur.
 
kenny77 28-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Leuk weer wat te horen over de RD

1. Lijkt me niet.. misschien of je specifieke eisen hebt.

2. 10.000 lijkt mij ruim voldoende als max toerental, maar vraagt hij niet naar het optimum toerental?

3. Inlaattiming heb je niet... Je hebt een membraam. (Dat is voor zuigersturing/roterend denk ik.)

4. Dikke Curve



Hey bedankt .

Nu weet ik gelijk alle 4.

2. Hij vraagt naar het gewenst max RPM, maar dan pak ik inderdaad 10000 toeren lijkt me ook genoeg.

3. Aha dat is dan makkelijk.

4. Dus variabel?

Nu hoef ik gelukkig alleen nog wat dingen van de cilinderkop op te meten en dan opsturen.


(Ik moet binnekort ook maar eens een klein projectje aanmaken.
Het heeft een hele tijd stil gelegen, maar ik ben er nu weer aan begonnen: heb de cilinder bewerkt, 24mm carb bestelt en ben nu bezig met het frame te schuren ).


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-7-2008 om 20:32 uur.
 
markRD 28-7-2008 20:36 Print reply

Posts: 1181
Ja, super! maar stuur wel die nieuwe gegevens op van de verbrandingskamer! Dit is essentieel! Ik snap nog steeds niet waarom hij nou orginele waardes vraagt, maar die nieuwe zou ik zeker goed opmeten! Misschien ook handig om arno koch zijn stukje te lezen over cilinderkopjes, daar had ik veel aan.


Edit: jou ontsteking is inderdaad met verloopcurve, dus variabel.

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 28-7-2008 om 20:36 uur.
 
kenny77 28-7-2008 20:40 Print reply

Posts: 29286
Die waardes van de cilinderkop ga ik proberen zo presies mogelijk te meten.
Bedankt voor de tip van de theorie van de verbranding kamer, ik ben nu druk aan het lezen.
 
markRD 28-7-2008 20:41 Print reply

Posts: 1181
Super, een 24 ! Wow


Edit: hier staan de orginele waardes op: http://www.rd50page.com/

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 28-7-2008 om 20:43 uur.
 
kenny77 28-7-2008 20:50 Print reply

Posts: 29286
Ik heb er ook een 20mm opgehad (dat liep al en stuk beter dan de 16mm), maar nu word die wat meer aangepast dus wilde ik die een proberen.

Mooie site, staan ook een paar hele mooi RD's op.
Maar ik heb ook de orginele werkplaats handboeken van de dt en rd50mx en daar staan de waardes ook in.
 
markRD 28-7-2008 21:09 Print reply

Posts: 1181
oww, ok! Succes ermee! En blijf vooral posten!
 

Dit topic is 1836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved