Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wiel scheef..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51113 - wiel scheef..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NaNnInG 28-7-2008 13:07 Print topicpost

Posts: 941
nu heb ik zojuist mijn ketting strakker gezet, maar voordat ik dit gedaan had zat er een verschil van 1cm tussen het achterwiel en de achterbrug aan de linkerkant en aan de rechterkant.(links was 4cm,rechts was 3cm) is dit normaal? of hoort dit gewoon allebei 3.5 cm te zijn ofzo. (aangezien er aan 1 kant een tandwiel zit)

hiermee is de afstand van de achterbrug naar de velgrand gemeten...

heb het ket strakker gedaan(achter brug iets naar achteren) maar ik hou het verschil.

ik hoor het graag.
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride

Harold 28-7-2008 13:21 Print reply

Posts: 1052
Dat is normaal.

Het achterwiel hoort er gewoon recht in te zitten, dit kun je een op het oog doen of aflezen op de achterbrug. Meestal zitten er streepjes langs de sleufgaten waar de wiel as doorheen gaat, hij hoort dan aan beide kanten onder het zelfde streepje te staan.

Zit dat er niet op, dan kun je de afstand van de achterbrug as tot de wiel as meten aan beide kanten. Moet ook beide het zelfde zijn.

Afstand tussen brug en velg geld niet, een achterbrug kan ook a-symetrisch zijn.


 
StephenOtto 28-7-2008 13:26 Print reply

Posts: 1193
volgens mij is dat idd normaal
 
KTM SX 250!!
markhispania3 28-7-2008 15:03 Print reply

Posts: 1971
zolang je wielen maar in 1 lijn staan kan het geen kwaad. Ik houd zelf altijd een lange waterpas (2 meter) langs mijn voor en achterwiel, net onder de voorvork en de achterbrug. Als dan allebei de wielen de waterpas raken is het goed, als bijvoorbeeld de voorkant van het achterwiel er wel tegen aan komt maar de achterkant niet, dan draai je de kettingspanner aan de andere kant verder uit.

Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd maar ik hoop dat je het snapt.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 28-7-2008 om 15:07 uur.
 
Royal Club 28-7-2008 17:11 Print reply

Posts: 60390
ik zou ten alle tijden je tandwielen in 1 lijn houden, en je of je wielen nou in 1 lijn staan, dat is een mindere zorg...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Vuile Beunkoe 28-7-2008 17:26 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik zou ten alle tijden je tandwielen in 1 lijn houden, en je of je wielen nou in 1 lijn staan, dat is een mindere zorg...


mwa ligt er aan, bij menig blok kan het voorste tandwiel wel wat zijwaartse speling hebben hoor wilde geen honda zeggen maar bedoel het wel, als je met circlip op de as rijd zelf ook tijden zo rondgereden
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Lukoo 29-7-2008 9:59 Print reply

Posts: 171
oeps, geintje

Dit bericht is gewijzigd door Lukoo op 29-7-2008 om 10:37 uur.
 
Als je rijd alsof er geen morgen is, zal die er ook niet zijn.
Sypie_Honda 29-7-2008 12:19 Print reply

Posts: 13830
bij honda's moet je altijd met het borgplaatje monteren. als je met circlip gaat rijden verneuk je je uitgaande as omdat het tandwiel niet vergenoeg op de as komt te zitten.

waardoor hij maar de helft van die splijnen pakt. en dan kan die as helemaal rond gaan slaan.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved