Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - start niet meer (rs)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51084 - start niet meer (rs)
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 28-7-2008 23:19 Print reply

Posts: 2424
met kut bedoel ik dat het pas bij helemaal aan het einde loslaat. dat is vervelend voor de handen. Ga morgen weer even kloten.

In ieder geval bedankt voor alles tot nu toe, iedereen.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 29-7-2008 15:18 Print reply

Posts: 2424
Oke mensen een vraagje.. Kan het dat het alleen klinkt alsof het hogere toeren is maar omdat er (te) weinig blok olie in het motorblok zit dan maakt hij meer geluid als je in neutraal zet dat in zijn 1 en koppeling ingedrukt houden??
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 29-7-2008 16:30 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
Oke mensen een vraagje.. Kan het dat het alleen klinkt alsof het hogere toeren is maar omdat er (te) weinig blok olie in het motorblok zit dan maakt hij meer geluid als je in neutraal zet dat in zijn 1 en koppeling ingedrukt houden??



dat zou best kunnen, maar ik denk toch dat je dan ook meer toeren draait ... heb je al naar je olie gekeken???
 
KTM SX 250!!
helly 29-7-2008 16:33 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]



dat zou best kunnen, maar ik denk toch dat je dan ook meer toeren draait ... heb je al naar je olie gekeken???


welk olie? carter olie? Moet gewoon nieuwe in ja..
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
J_oram 29-7-2008 16:51 Print reply
Posts: 247
heb je je gasschruifnaald dinges er wel goed in gezet? weet niet of dat bij een bing ook zo is maar bij keihin zitten er 2 van die groeven hij kan er wel anders in maar dan geef je gelijk vol gas had een vriend van mij ook starten niet enzo.. toen die gasschruifnaald er goed in gezet en toen starten die gewoon!
 
aprilia rs50
helly 29-7-2008 17:36 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
heb je je gasschruifnaald dinges er wel goed in gezet? weet niet of dat bij een bing ook zo is maar bij keihin zitten er 2 van die groeven hij kan er wel anders in maar dan geef je gelijk vol gas had een vriend van mij ook starten niet enzo.. toen die gasschruifnaald er goed in gezet en toen starten die gewoon!


Maar dan zou ie ook in 1e versnelling volgas moeten geven.

Ik heb alleen harder geluid (dus misschien hogere toeren) in neutraal. In 1e versnelling klinkt hij super
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
klikx 29-7-2008 18:09 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Maar dan zou ie ook in 1e versnelling volgas moeten geven.

Ik heb alleen harder geluid (dus misschien hogere toeren) in neutraal. In 1e versnelling klinkt hij super

Volgens mij hoort dit ook zo:s

Bij mijn rs'je heb ik da ook!
 
helly 29-7-2008 18:55 Print reply

Posts: 2424
Dit is wat er nu aan de hand is. Ik heb de toerenteller gemaakt.

Hij draait 5k in neutraal, gaat langzaam erheen. (maakt een tering geluid)
Hij draait 1 tot 1,5 k in zijn 1
In zijn neutraal start hij makkelijker

Hij wil weg rijden ook al heb ik koppeling op aller straks
Ik kan heel moeizaam naar achteren ermee als ik hij aanstaat en ik de koppeling helemaal inhoudt

Wat is het probleem?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Robeding 29-7-2008 19:34 Print reply
Posts: 65
Ké.. ik weet niet hoelang je er mee bezig bent voordat je ophoudt,
maar het kan zijn dat je blok-olie koud is en je koppelingplaten dus nog wat plakken.. dan gaat ie cker zwaarder lopen als je koppeling inknijpt in zijn 1 mijn brommer wil dan ook altijd rollen.
van die 6k naar 1,5k toeren is best wel een heel erg groot verschil:P
heb je dat valse lucht probleempje al opgelost??

Greetz, Robin
 
helly 29-7-2008 19:40 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robeding
Ké.. ik weet niet hoelang je er mee bezig bent voordat je ophoudt,
maar het kan zijn dat je blok-olie koud is en je koppelingplaten dus nog wat plakken.. dan gaat ie cker zwaarder lopen als je koppeling inknijpt in zijn 1 mijn brommer wil dan ook altijd rollen.
van die 6k naar 1,5k toeren is best wel een heel erg groot verschil:P
heb je dat valse lucht probleempje al opgelost??

Greetz, Robin



Ja maar hij hoort niet zo hard aan te willen lopen dat je kracht moet gaan zetten. Je gewicht alleen zou genoeg moeten zijn. Ook moet je gewoon naar achter kunnen.

En die toeren zijn raar ja,,

valse lucht zou dit kunnen verklaren? dan ga ik even kijken.. maar volgens mij is dat zo goed als verholpen
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Robeding 29-7-2008 19:44 Print reply
Posts: 65
als ik mijn brommertje aanloop(rs2) dan moet ik wel ff goed drukken,
de achterband die slipt net even en dan slaat ie wel aan..
dat zegt dus niks
dat naar achteren kunnen wil bij mij ook niet heel soepel:P
dan zet ik um liever in zijn vrij.. als je daar een oplossing voor vind hoor ik dat graag maar ik denk dat dat zo hoort..
 
helly 29-7-2008 20:13 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robeding
als ik mijn brommertje aanloop(rs2) dan moet ik wel ff goed drukken,
de achterband die slipt net even en dan slaat ie wel aan..
dat zegt dus niks
dat naar achteren kunnen wil bij mij ook niet heel soepel:P
dan zet ik um liever in zijn vrij.. als je daar een oplossing voor vind hoor ik dat graag maar ik denk dat dat zo hoort..


ik snap wat jij heb. maar dat is te doen..

Maar dit is kut.. en niet normaal, denk door blokolie of koppelingskabel niet straks genoeg.. wat ik morgen ga oplossen.

Dat ie 5k toeren loopt kan door valse lucht komen en dat heb ik nu verholpen maar moet even drogen dus ga ik morgen mee verder.

kan alles verklaren want dan gaat ie dus 4k toeren naar beneden= 1k = goed

en ga ie in zijn 1e versnelling naar 1-3 = -3 k.. dus moet de kabel strakker... en dan helpt dat ook dat ie weg wil rijden en dat ie kut naar achteren gaat..

Ik hoop dat dit het is, klinkt wel logisch.. morgen weer een dag
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 30-7-2008 13:29 Print reply

Posts: 2424
Valse lucht is verholpen.
In zijn vrij draait ie nu 2 tot 3 k (of 1 k, ligt aan stationairschroef)

maar nu nog het probleem dat hij in zijn 1 nu uitslaat.. Of je moet gas bijgeven.. maar dan als je probeert weg te rijden gaat ie uit.

kabel straat zo strak mogelijk zonder dat ie zo straks staat dat ie ontkoppelt..

hoe komt dit?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 30-7-2008 15:29 Print reply

Posts: 1193
al olie erin gedaan???

je koppelingsplaten plakken anders dan tegen elkaar!
 
KTM SX 250!!
helly 30-7-2008 16:27 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
al olie erin gedaan???

je koppelingsplaten plakken anders dan tegen elkaar!


heb net nieuwe (goede!!) olie erin gedaan.. Moet dat nog even inwerken ofzo?

kan dit het echt zijn?

of kan nog wat andere ervoor zorgen dat ie in zijn versnelling niet genoeg toeren maakt?

(bedankt voor het meedenken)
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dit topic is 4281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved