Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - start niet meer (rs)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51084 - start niet meer (rs)
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 28-7-2008 15:13 Print reply

Posts: 2424
Hallo slimme mensen,

Ik ben nog bezig met te zoeken naar het probleem. Heb net nieuwe zekeringen gekocht. Als ik er een nieuwe instop en ik draai het contact om dan brand hij al door.. Hoe kan dit? Ik zie geen kapotte draden en alles (lijkt) goed geisoleerd met tape.

Ik wil dit graag eerst oplossen voordat ik ga kijken waarom hij niet wil starten.

Omdat:
1. Misschien heeft het een verband.
2. Het is makkelijker om dingen te proberen als je gewoon electrische start hebt.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Edit: owja ik heb even een andere bobine en cdi geprobeerd. Zelfde probleem

Dit bericht is gewijzigd door helly op 28-7-2008 om 15:13 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Viertakt 28-7-2008 15:15 Print reply

Posts: 3586
Je hebt ergens kortsluiting.
 
Viertakt uber alles.
helly 28-7-2008 15:18 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Je hebt ergens kortsluiting.


Zou het kunnen komen door kapotte spanningsregelaar? of het doosje waar de zekering inzit..

Op welke draden staat stroom als je het contact omdraait? en verder niks?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 28-7-2008 15:33 Print reply

Posts: 2424
oke eindelijk. Kortsluiting is gevonden en verholpen.

Nu kan ik focussen op het niet starten.

Volgens mij is het nog steeds benzine toevoer.

Ik ga kijken of het een vlotterprobleem is.

Kan het valse lucht zijn? Iets verstopt ofzo:S?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Viertakt 28-7-2008 15:35 Print reply

Posts: 3586
Kan, wat doet hij als je hem aanholt?
 
Viertakt uber alles.
helly 28-7-2008 16:30 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Kan, wat doet hij als je hem aanholt?


Ik heb net andere bougie erin gedaan. De vlotter wat verder omgebogen (zodat het voller loopt) En toen deed ik wat benzine in de cilinder en toen start ie. En bleef aan.. Hij ging alleen best in hoge toeren..Kan hem uitzetten en dan start ie ook weer in 1 keer.. Maar hij maakt teveel toeren..

Valse lucht?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Viertakt 28-7-2008 16:35 Print reply

Posts: 3586
Uberhaupt goed afgesteld?
 
Viertakt uber alles.
helly 28-7-2008 16:39 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Uberhaupt goed afgesteld?


Ja afstelling is goed. Had dit blok onder andere frame en hij reed gewoon goed. Heb gewoon de hele blok onder andere frame gedaan
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Viertakt 28-7-2008 16:48 Print reply

Posts: 3586
Mischien dat er met het overbouwen een pakking gescheurd is, ff met deo spuiten rond de cilinder/inlaat als hij loopt, als hij hier op reageert dan heeft ie valse lucht
 
Viertakt uber alles.
helly 28-7-2008 17:47 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Mischien dat er met het overbouwen een pakking gescheurd is, ff met deo spuiten rond de cilinder/inlaat als hij loopt, als hij hier op reageert dan heeft ie valse lucht


Hij ging wel in hoge toeren. (door de deo)

Maar verklaart dat dat hij als ik in ze 1 heb (koppeling in) dat hij lagere toeren draait dan als ik heb in neutraal zet?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 28-7-2008 18:13 Print reply

Posts: 1193
ik zie dat de tips hebben geholpen ... hoeveel rpm scheelt het (vrij - 1e versnelling) ... scheelt het erg veel of valt dat wel mee?
 
KTM SX 250!!
helly 28-7-2008 18:31 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
ik zie dat de tips hebben geholpen ... hoeveel rpm scheelt het (vrij - 1e versnelling) ... scheelt het erg veel of valt dat wel mee?


toerenteller doe het niet

Maar het scheelt meer dan normaal.. als je normaal stationair 3k hebt dan draait ie nu 6 k (als voorbeeld

edit, daarnet met deo spuiten ging hij veel hoger in toeren. Ik denk dat hij lucht zuigt waar normaal de olie de spruitstuk ingaat. Maar ik krijg het niet goed dicht.. zou dit het verhelpen?

Dit bericht is gewijzigd door helly op 28-7-2008 om 18:36 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 28-7-2008 18:35 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


toerenteller doe het niet

Maar het scheelt meer dan normaal.. als je normaal stationair 3k hebt dan draait ie nu 6 k (als voorbeeld


oh ... je moet je koppelingskabel strakker zetten!
dat zal wel helpen

 
KTM SX 250!!
helly 28-7-2008 18:37 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


oh ... je moet je koppelingskabel strakker zetten!
dat zal wel helpen



Heb ik geprobeerd maar dat minimaal en dan is het kut ontkoppelen
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 28-7-2008 20:16 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Heb ik geprobeerd maar dat minimaal en dan is het kut ontkoppelen


al naar de olie gekeken??? als je olie niet goed/of op is dan wrijven de platen niet goed over elkaar

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 28-7-2008 om 20:16 uur.
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 4332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved