Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - start niet meer (rs)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51084 - start niet meer (rs)
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StephenOtto 26-7-2008 20:25 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
Ik zal morgen stukje lopen.
En ik zal morgen wat benzine in de cilinder gooien. Maar heb nu geen zekeringen meer.

Ik heb alle draadjes beter geïsoleerd voor de zekerheid. Maar kan dus nu niet testen of het help.

Dat van het vonkje dat ontsnapt.. waar vandaan zou dit ontsnappen dan? Want het ziet er allemaal best nieuw/mooi uit.

Enige manier dat het zou kunnen ontsnappen is via de cilinder..bij de bougiedop.. maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat er zo'n isolatiehoesje omheen zit.

Dus jammer genoeg lijkt me dit niet het probleem van het starten en het kortsluiting... Of iemand moet zeggen: je bekijkt het verkeerd.. hier; springt het vonkje over..

Ik zal hem morgen even aanlopen.. maar alles werkte prima aan deze brommer voordat ik het nieuwe blok eronder gooide.. dus het is waarschijnlijk iets wat je je loshaalt en weer vast moet maken als je hele blok uit je frame haalt en terug stopt


CDI of Bobine verrot ofzo??? heb ik ook een keer gehad (bobine), daar kwamen gewoon zichtbare vonken uit een gaatje (waar de draad uit komt) ... me stiefpa had er voor gezorgd dat het vonkje er niet meer was (gaatje dichtgemaakt met heet plastic ... werd vanzelf weer koud en hij had weer een mooi staaltje werk verricht )

of het was de CDI ... ik weet niet meer welke het was (bobine of CDI) ... hopelijk heb je der wat aan

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 26-7-2008 om 20:31 uur.
 
KTM SX 250!!
helly 26-7-2008 20:31 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


CDI of Bobine verrot ofzo???



denk het niet want hij deed het gewoon nog op de andere brommer. ik heb gewoon 2 goede brommers gepakt en toen de blokjes omgewisseld.. En bij elke blokje zelfde bobine/cdi/bougiekabel/bougiedop gehouden.

lijkt me sterk dat ze tijdens het verwisselen kapot zijn gegaan?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 26-7-2008 20:36 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


denk het niet want hij deed het gewoon nog op de andere brommer. ik heb gewoon 2 goede brommers gepakt en toen de blokjes omgewisseld.. En bij elke blokje zelfde bobine/cdi/bougiekabel/bougiedop gehouden.

lijkt me sterk dat ze tijdens het verwisselen kapot zijn gegaan?


het zou toch kunnen hoor ...

voorbeeldje: nieuwe bougie in een crosser gedaan ... heeft 1 minuut gelopen en daarna er weer uitgehaald en in een andere crosser gedaan en daar was de bougie kapot ... is een belabberd voorbeeld, maar ik bedoel ermee te zeggen dat het nog zo orgineel en "nieuw" kan zijn maar het dan toch begeeft
 
KTM SX 250!!
helly 26-7-2008 20:37 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


het zou toch kunnen hoor ...

voorbeeldje: nieuwe bougie in een crosser gedaan ... heeft 1 minuut gelopen en daarna er weer uitgehaald en in een andere crosser gedaan en daar was de bougie kapot ... is een belabberd voorbeeld, maar ik bedoel ermee te zeggen dat het nog zo orgineel en "nieuw" kan zijn maar het dan toch begeeft


oke toch maar morgen even vervangen dan maar
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 26-7-2008 20:39 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


oke toch maar morgen even vervangen dan maar


en je bobine en CDI checken (voor alle zekerheid)
 
KTM SX 250!!
helly 27-7-2008 18:44 Print reply

Posts: 2424
Ik heb um net proberen aan te lopen. Slaat niet aan in zen 2.. ook niet met choke.

Ik heb geen zekeringen kunnen kopen jammer genoeg omdat ik me vakantie moest plannen maar dat doe ik morgen en dan test ik of er benzine in de cilinder komt door er een scheutje benzine in te gooien en te kijken of hij dan wel start

Zal ook de cdi en bobine vervangen als er nog steeds kortsluiting is.

Hoop van niet.


Maar als je je brommer aanloopt.. en volgas geeft... dan zou je bougie tog wel nattig moeten zijn?

zou het door valse lucht kunnen komen?

of geen verse benzine..

Hebben alle carburateurs een filtertje?

Dit bericht is gewijzigd door helly op 27-7-2008 om 18:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door helly op 27-7-2008 om 18:51 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 27-7-2008 20:00 Print reply

Posts: 1193
je bougie moet een koffiekleur hebben met een beetje melk

en heb je je brommer niet gewoon verzopen???

ik zou weer een keer je carb helemaal cleanen (echt alles)

en heb je de benzine er al HEEEEL lang in zitten dan???



Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 27-7-2008 om 20:03 uur.
 
KTM SX 250!!
helly 27-7-2008 20:15 Print reply

Posts: 2424
afstelling is prima. bougie is ook goeie kleur.

Ik gooide net wat benzine in me carb en heb toen aangelopen en toen ging ie meteen aan... nadat het benzine opwas.. ging ie weer uit.

Dus ik ga morgen even alles bekijken.. maar ik had de carb al keertje schoongemaakt dus vind beetje raar..

zou het valse lucht kunnen zijn, zuigt te weinig benzine aan..

benzine zit er al 5 maanden in ofzo. maar zeker niet langer.. MAAR ik heb 3 weken geleden met deze benzine gereden.. Dus moet gewoon nog goed zijn.


logisch is toch benzine toevoer... wat zou allemaal de benzine toevoer kunnen verneuken? Iemand, alles is welkom!!
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 27-7-2008 20:18 Print reply

Posts: 1193
oohh... misschien staat je vlotter niet goed... probeer hem wat te verbuigen zodat ie wat meer benzine in de carb kan laten ...

en hoe ziet je luchtfilter er uit???

en je zou idd wat met de luchtschroef kunnen kloten

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 27-7-2008 om 20:21 uur.
 
KTM SX 250!!
helly 27-7-2008 22:18 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
oohh... misschien staat je vlotter niet goed... probeer hem wat te verbuigen zodat ie wat meer benzine in de carb kan laten ...

en hoe ziet je luchtfilter er uit???

en je zou idd wat met de luchtschroef kunnen kloten

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 27-7-2008 om 20:21 uur.


hoe zie je of de vlotter niet goed staat?

Luchtfilter is prima

luchtschroef? hij staat tog goed afgesteld.. moet wat zijn wat je veranderd als je je blok uit je frame haalt en terug stopt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Makrolon 27-7-2008 22:21 Print reply

Posts: 6733
Zit je uitlaat niet potdicht?
 
KTM 525 EXC Supermoto
helly 27-7-2008 22:24 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Zit je uitlaat niet potdicht?


Maar als ik benzine in de cilinder gooi, start hij wel gewoon. en blijft hij aan tot het op is.. alleen zonder dat ik het erin gooi.. dus via me carburateur naar binnen gaat ie niet aan..
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
StephenOtto 27-7-2008 22:32 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


hoe zie je of de vlotter niet goed staat?

Luchtfilter is prima

luchtschroef? hij staat tog goed afgesteld.. moet wat zijn wat je veranderd als je je blok uit je frame haalt en terug stopt


dat kan je niet echt zien ... je moet het gewoon zo verbuigen dat ie wat meer benzine kan hebben

en hoe weet je dat de luchtschroef goed af gestelt is??? je kan het altijd proberen om der een beetje aan te draaien ... ik heb alleen geen idee wat standaard bij een brommer is...
bij mijn motor is het helemaal dicht en vanaf daar anderhalve slag draaien (dat is standaard, en vanaf daar kan je altijd nog een beetje foefelen )
 
KTM SX 250!!
StephenOtto 27-7-2008 22:33 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Maar als ik benzine in de cilinder gooi, start hij wel gewoon. en blijft hij aan tot het op is.. alleen zonder dat ik het erin gooi.. dus via me carburateur naar binnen gaat ie niet aan..


dat klinkt echt als een vlotter probleem ... probeer maar wat ik zei met de vlotter ...

Edit: er schiet me net iets te binnen ... jij zei dat als je in de cilinder benzine gooit dat ie het doet totdat de benzine op is ... dan zou het heel goed kunnen dat je ontsteking verkeerd staat!

heb je daar al naar gekeken???

ik zou dat eerst maar doen voordat je iets aan de carb doet!

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 27-7-2008 om 22:44 uur.
 
KTM SX 250!!
helly 28-7-2008 12:05 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


dat klinkt echt als een vlotter probleem ... probeer maar wat ik zei met de vlotter ...

Edit: er schiet me net iets te binnen ... jij zei dat als je in de cilinder benzine gooit dat ie het doet totdat de benzine op is ... dan zou het heel goed kunnen dat je ontsteking verkeerd staat!

heb je daar al naar gekeken???

ik zou dat eerst maar doen voordat je iets aan de carb doet!

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 27-7-2008 om 22:44 uur.



Ik heb met ontsteking niet aangeraakt en het deed het gewoon perfect dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Wel heb ik aan me bobine/cdi gezeten. en er is kortsluting geweest dus kan door iets electrisch komen waardoor mee brommer niet start? ook al als ik benzine in me cilinder gooi en het wel start?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dit topic is 4280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved