Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gat in Zuiger van FS1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51058 - Gat in Zuiger van FS1
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Superlam 24-7-2008 20:57 Print topicpost
Posts: 1
Hallo,

Ik heb nogal wat problemen met mijn FS1.
Eerst liep hij telkens vast waarvan de oorzaak kortsluiting in de ontsteking was.
Nu heb ik problemen doordat er binnen enkele kilometers een gat in de zuiger brandt.
Hij is uitgerust met een orginele FS1 cylinder met
16mm caburateur en 16mm membraam doorvoer.
Sproeier maat is 150.
Eerder met een Athema 60cc set hetzelfde probleem.
Wie weet raad?

Gegroet,

Superlam
 

Royal Club 24-7-2008 21:19 Print reply

Posts: 60390
ontsteking te vroeg
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Banaan 24-7-2008 22:07 Print reply

Posts: 5725
te hete bougie(te lage hittegraad dus)/ontsteking te vroeg

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 24-7-2008 om 22:08 uur.
 
THOMASJEUHHH 24-7-2008 22:27 Print reply

Posts: 4159
ontsteking te vroeg,verkeerde hittegraad bougie, veel te arm afgesteld,veel te veel compressie

Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 24-7-2008 om 22:28 uur.
 
bwoaahhppp,,..
HondaFreaky 25-7-2008 15:04 Print reply

Posts: 36
Yep,
Mengsel te schraal
Te warme bougie
Ontstekingstijdstip niet goed

Bij gat in zuiger wordt het zaakje veel te heet dus.
Ik weet niet of je een originele snelle FS1 cilinder hebt, maar
dat zal wel.
Vroeger had ik een speciale zuiger met een L-veer en een koude bougie, daar had ik nooit geen vastlopers meer mee.
Deze hebben minder wrijving en dus ook minder warmteafgifte.
Wel zijn de zuigers met L-veer wat kwetsbaarder, maar dat kun je je wel voorstellen.
Ook zelfdetonatie van je mengsel kan bij FS1 nogal eens voorkomen.
Had ik vroeger ook dat ie zelfs met contact uit nog gewoon door bleef janken op volle toeren. Dan als de sodemieter je benzinekraan dichtzetten.
Koeloppervlak van een opgevoerde FS1 is eigenlijk veel te klein, waardoor ie bij langdurige hoge belasting al gauw te heet wordt helaas.

Iig Succes

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
J.wally 25-7-2008 17:26 Print reply

Posts: 2301
verkeerde hittegraad bougie mij ook 3x overkomen ofzo

 

Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved