Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagjes..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51038 - Vraagjes..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 23-7-2008 19:31 Print topicpost

Posts: 1944
Ik had even een paar vraagjes...

Heeft iemand ervaring met een Doppler Race Krukas?

Ik heb namelijk mijn blok uit elkaar liggen, en mijn collega's (automonteurs) vonden dat hij wel erg stroef draaide vergeleken met mijn nieuwe lagers.

Hij zit er als het goed is pas +-6dkm in, met setup alles standaard, altijd warm gereden.

Wel heeft mijn cilinder + zuiger een aantal dikke krassen op de wand, wat (weer volgens mijn collega's) zou duiden op een vastloper, omdat bij een warmloper sporen van hitte te zien zouden moeten zijn (blauw gekleurde zuiger), maar toch heb ik met deze krassen zeker een aantal duizend (!) kilometer mee gereden. Hij reed met 5000tpm (40km/h) eigelijk precies lekker.. geen getril of fluitend geluid oid. maar bij 60 kmh of harder trilde je er wel bijna vanaf.

Nu heb ik De Jager opgebeld, en die hadden (de vorige 4 bromshops niet..) een gpr krukas van doppler racing op voorraad. Zijn deze krukassen goed betrouwbaar, kunnen ze met gemak 10dkm halen, in c4 lagers.. (die kreeg ik per ongeluk en ik ben nu te laat om nieuwe te halen omdat die weer besteld moeten worden en op zaterdag wil mijn baas me uit zijn garage hebben..).

Hoelang gaan C4 lagers ongeveer mee? Met een setup dr70 17.5 mm carbu en een heel lichte twv, + altijd goed warm rijden..

Zouden mijn carters in de fik kunnen vliegen als ik ze eerst heb schoongemaakt met remrijniger, en daarna om het alu uit te laten zetten met een gasbrander verwarm?
Ik heb namelijk geen zin om weer een brand te blussen (vdaag een foutje gemaakt met een porsche.. is gelukkig niet helemaal afgefikt.., mja, geeft een hoop troep, zijn evt foto's van)
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Fallie 23-7-2008 19:34 Print reply

Posts: 1163
Offtopic: ik zou graag die foto's wille zien
 
2SLOW4ME 23-7-2008 19:36 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schakelaar
Offtopic: ik zou graag die foto's wille zien


Morgen avond, als t goed is in mn profiel... heb de camera in de garage laten liggen , kom ik ook ff achter net..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Fallie 23-7-2008 19:38 Print reply

Posts: 1163
maar hoe deed je het bij die porsche dan:P
 
2SLOW4ME 23-7-2008 19:45 Print reply

Posts: 1944
.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schakelaar
maar hoe deed je het bij die porsche dan:P


dat ding van een klant gekregen en kon niet stationair lopen, dan viel hij uit.. ik overal mee lopen kutten.. benzine slang dus nu.. en pomp, en als ik nu de brandstof pomp aan die spoot daar uit het verloop van de slang benzine.. (dont ask me why.. mn collega had t gesloopt ..) Dus ik starten met bpomp aan.. kreeg ik een "backfire" volgens mn baas,, waarvan ik nu nog niet weet wat t is .. ff de boekjes na lezen dus .

Mja, nog antwoord op mijn vragen toevallig ?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 23-7-2008 19:45 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
.
[...]


dat ding van een klant gekregen en kon niet stationair lopen, dan viel hij uit.. ik overal mee lopen kutten.. benzine slang dus nu.. en pomp, en als ik nu de brandstof pomp aan die spoot daar uit het verloop van de slang benzine.. (dont ask me why.. mn collega had t gesloopt ..) Dus ik starten met bpomp aan.. kreeg ik een "backfire" volgens mn baas,, waarvan ik nu nog niet weet wat t is .. ff de boekjes na lezen dus .

Mja, nog antwoord op mijn vragen toevallig ?

was trouwes een 924, dus niet een gloednieuwe (godbless!!).
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
MrOi 23-7-2008 19:53 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Ik had even een paar vraagjes...

Heeft iemand ervaring met een Doppler Race Krukas?

Ik heb namelijk mijn blok uit elkaar liggen, en mijn collega's (automonteurs) vonden dat hij wel erg stroef draaide vergeleken met mijn nieuwe lagers.

Hij zit er als het goed is pas +-6dkm in, met setup alles standaard, altijd warm gereden.

Wel heeft mijn cilinder + zuiger een aantal dikke krassen op de wand, wat (weer volgens mijn collega's) zou duiden op een vastloper, omdat bij een warmloper sporen van hitte te zien zouden moeten zijn (blauw gekleurde zuiger), maar toch heb ik met deze krassen zeker een aantal duizend (!) kilometer mee gereden. Hij reed met 5000tpm (40km/h) eigelijk precies lekker.. geen getril of fluitend geluid oid. maar bij 60 kmh of harder trilde je er wel bijna vanaf.

Nu heb ik De Jager opgebeld, en die hadden (de vorige 4 bromshops niet..) een gpr krukas van doppler racing op voorraad. Zijn deze krukassen goed betrouwbaar, kunnen ze met gemak 10dkm halen, in c4 lagers.. (die kreeg ik per ongeluk en ik ben nu te laat om nieuwe te halen omdat die weer besteld moeten worden en op zaterdag wil mijn baas me uit zijn garage hebben..).

Hoelang gaan C4 lagers ongeveer mee? Met een setup dr70 17.5 mm carbu en een heel lichte twv, + altijd goed warm rijden..

Zouden mijn carters in de fik kunnen vliegen als ik ze eerst heb schoongemaakt met remrijniger, en daarna om het alu uit te laten zetten met een gasbrander verwarm?
Ik heb namelijk geen zin om weer een brand te blussen (vdaag een foutje gemaakt met een porsche.. is gelukkig niet helemaal afgefikt.., mja, geeft een hoop troep, zijn evt foto's van)


Zal je vragen eens beantwoorden:

Doppler maakt goede krukasjes.

C4 lagers hebben meer tolerantie, waardoor je ze echt goed warm moet rijden. Opzich gaan ze net zo lang mee als C3, maar dat verschilt dus of je ze goed warm rijd/krijgt (dat speeld ook nog mee)

Ik maak zelf de carters ook altijd schoon met remmenreiniger (gooi daarna wel ff wat olie tussen de lagers), laat het even drogen en dan gewoon verhitten, zal niet in de fik vliegen.
 
XT Supermotard For Sale!
2SLOW4ME 23-7-2008 20:09 Print reply

Posts: 1944
Bedankt!! Ik heb antwoord op mijn vragen, t kan dicht .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
DoDo-tomos 23-7-2008 20:10 Print reply

Posts: 1842
staat je krukas wel in het midden, mijne stond toen ook niet lekker.

DT-project heeft hem toen een paar tikken links en recht gegeven om te zorgen dat ie in het midden stond en draaide perfect.

 
of vraag het niek de wildt
2SLOW4ME 23-7-2008 20:20 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
staat je krukas wel in het midden, mijne stond toen ook niet lekker.

DT-project heeft hem toen een paar tikken links en recht gegeven om te zorgen dat ie in het midden stond en draaide perfect.



Niet op gelet eigelijk.. maar ik heb hem toen het blok niet open ging ook een aantal slagen gegeven met een plastic hamer.. (heb er 4 uur over gedaan om dat blok open te krijgen!!). uiteindelijk met grofgeweld open gebroken, volgensmij klemde hij gewoon puur op mn krukas lagers, en versnellingsbak-as-lager (of hoe je het ook wilt noemen..) mja, ik vervang hem toch maar.. nu ik toch bezig ben.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
MrOi 23-7-2008 20:23 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Niet op gelet eigelijk.. maar ik heb hem toen het blok niet open ging ook een aantal slagen gegeven met een plastic hamer.. (heb er 4 uur over gedaan om dat blok open te krijgen!!). uiteindelijk met grofgeweld open gebroken, volgensmij klemde hij gewoon puur op mn krukas lagers, en versnellingsbak-as-lager (of hoe je het ook wilt noemen..) mja, ik vervang hem toch maar.. nu ik toch bezig ben.


Hmm ik hoop voor je dat je niks kapot hebt gemaakt...

Het kan evt dat je je krukas moet "centreren" Dit doe je door met een kunstof hamer hem wat tikjes op het carter rondom de krukas te geven. Hierdoor "schrikt" hij en moet die soepel draaien.
 
XT Supermotard For Sale!
Raoul 23-7-2008 20:24 Print reply

Posts: 2997
doppler krukas is iig prima krukas, heb hem zelf ook, geen centje pijn mee gehad
 
Aprilia MX (H)
2SLOW4ME 23-7-2008 20:27 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]


Hmm ik hoop voor je dat je niks kapot hebt gemaakt...

Het kan evt dat je je krukas moet "centreren" Dit doe je door met een kunstof hamer hem wat tikjes op het carter rondom de krukas te geven. Hierdoor "schrikt" hij en moet die soepel draaien.


Ok, dat heb ik bij de vorige revisie niet gedaan.. moet je dat altijd doen als je hem vervangt? of kan het ook zijn dat hij gewoon goed zit als je hem er in stopt?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 23-7-2008 20:29 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
doppler krukas is iig prima krukas, heb hem zelf ook, geen centje pijn mee gehad


Zo mag ik het horen. ik wil er ook de komende paar maanden geen cent meer aan besteden.. want die lagers zijn niet echt goedkoop ofso.. tevens de cilinder en de krukas...
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved