Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb loopt onregel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50976 - honda mb loopt onregel
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda mb2 20-7-2008 16:33 Print topicpost
Posts: 16
heeft iemand verstand van een honda mb.
wan hij loopt onregelmaatig en soms geeft die een knal
in de uitlaat waar kan dat aan liggen?
 

antonhonda 20-7-2008 16:35 Print reply

Posts: 3616
ontsteking afstellen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Uncatchable 20-7-2008 16:36 Print reply

Posts: 538
dat kan aan je afstelling liggen van je ontsteking

vertel je setup is,


 
markhispania3 20-7-2008 16:38 Print reply

Posts: 1971
Als het echt een knal is dan is het idd de ontsteking, als het meer een soort niesen is dan is het een lekke kop- of voetpakking.
 
Honda MB70cc 20-7-2008 16:38 Print reply

Posts: 669
wij hadden laatst lekke uitlaat op de moter, en dan kreeg je ook een vette knal bij het terug schakelen..geeeen idee of dit ook zo gaat bij een brommert?

 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Thijsje 20-7-2008 16:41 Print reply

Posts: 1687
@guillaume: motor is 4takt, compleet andere werking dan 2takt. daarbij knapt het wel vaker, als je zonder uit laat rijd...

je moet gewoon je onsteking helemaal rechtsom gooien.. nu staat hij veel te vroeg.. dus ff vliegwiel eraf, 3 boutjes los, en rechtsom draaien. zo ver mogelijk.


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Honda MB70cc 20-7-2008 16:42 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
@guillaume: motor is 4takt, compleet andere werking dan 2takt. daarbij knapt het wel vaker, als je zonder uit laat rijd...

je moet gewoon je onsteking helemaal rechtsom gooien.. nu staat hij veel te vroeg.. dus ff vliegwiel eraf, 3 boutjes los, en rechtsom draaien. zo ver mogelijk.



oh das iemand met verstand
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
honda mb2 20-7-2008 16:52 Print reply
Posts: 16
m'n setup is 70cc met 18mm cobr
en hoe krijg je een vlieg wiel er verstonlijk af
 
Convergence 20-7-2008 17:00 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mb2
m'n setup is 70cc met 18mm cobr
en hoe krijg je een vlieg wiel er verstonlijk af


schroevendraaier en hamer.

 
Project 2010 zie project Snowhite
markhispania3 20-7-2008 17:22 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mb2
m'n setup is 70cc met 18mm cobr
en hoe krijg je een vlieg wiel er verstonlijk af


Wat is "cobr" en "verstonlijk" maar ik denk dat je een vliegwieltrekker nodig hebt.
 
Thijsje 20-7-2008 17:38 Print reply

Posts: 1687
cobr is carburateur denk ik
en verstondlijk vatsoenlijk ofzo


maarrr, geen optie is met schroefendraaier en hamer heur.. hou je je hele krukas krom.. ervaring
koop gewoon ff een vliegwieltrekker voor honda mt/mb.

let wel op, als je deze in je vliegwiel draait, moet je linksom draaien.. is 'verkeerd' schroefdraad...

of engels schroefdraad, lichteraan hoe je het wil noemen
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
honda mb2 20-7-2008 17:51 Print reply
Posts: 16
oja vraagje als die altijd goed draaide warom nu niet kan zo iets vertrillen of zo
 
Uncatchable 20-7-2008 18:01 Print reply

Posts: 538
zou best kunnen door de trilling dat de boutjes los hebben gelaten maar lijkt mij sterk
 
TubeLess-90 20-7-2008 20:12 Print reply

Posts: 629
Ik had het zelfde probleem dat hij knallen uit de uitlaat gaf en niet goed wou rijden.
Dit kwam ook opeens en soms had ik het wel en soms was er niks aan de hand.
Bij mij was het de ontsteking die kapot aan het gaan was.
Ik zou eerst eens je ontsteking terug draaien zoals al verteld hierboven.
Koop hiervoor inderdaad even een vliegwiel trekker, heb je zoveel profeit aan, en het kost je maar 5 euro's ofzo.

Als hij dan nog steeds niet lekker gaat lopen, controleer dan eens je ontstekings systeem.
Volgens mij staat er ook nog wel een FAQ op het forum hoe je je ontsteking kunt controleren, moet je maar even zoeken! ...

Succes
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Saknet 20-7-2008 20:56 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
@guillaume: motor is 4takt, compleet andere werking dan 2takt. daarbij knapt het wel vaker, als je zonder uit laat rijd...

je moet gewoon je onsteking helemaal rechtsom gooien.. nu staat hij veel te vroeg.. dus ff vliegwiel eraf, 3 boutjes los, en rechtsom draaien. zo ver mogelijk.



rechtsom? tegen richting van vliegwiel in? dan zet je hem nog vroeger hoor.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 20-7-2008 21:23 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

rechtsom? tegen richting van vliegwiel in? dan zet je hem nog vroeger hoor.

uh, dat moet juist....
hoe vroeger, hoe beter, bij die mb/mt's.. zijn onsteking staat te LAAT.
daardoor ploft hij.. mengsel is in de uitlaat gekomen, maar krijgt dan alsnog een ontbranding, van de te late vonk.. en dat klapt...


dus gewoon helemaal rechtsom dauwen dat ding.


@matthijsmb5: als die boutjes los zouden zijn getrilt. zou de onsteking wel aan zn vliegwiel gaan plakken gaan, en dan doet hij t zoiezo niet...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved