Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beginner, Rixe opknappen, motor loopt niet...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50949 - Beginner, Rixe opknappen, motor loo...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chrisy76 14-8-2008 9:32 Print reply

Posts: 58
Ok, is dit dan een geschikte FAQ: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
Saknet 14-8-2008 10:38 Print reply

Posts: 10355
ja is wel geschikt, enkel kan de carb iets anders werken. (geen luchtschroef bvb, of geen afstelbare gasnaald)

Maar als je bvb een beetje open staat voor andere methodes, kan je ook een (universele) "colortune" aanschaffen.

Bij juist gebruik kan je hiermee nl bijna net zo nauwkeurig mee afstellen als met een testbank, en het kan je tijd besparen want je hoeft niet telkens een testritje te maken.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2008 om 10:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2008 om 10:40 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Tom- 14-8-2008 12:01 Print reply

Posts: 4151
Ik denk niet dat het de afstelling zal zijn. Of het moet een carburateur zijn met verstelbare sproeier. Dat ding heeft wss heel lang stil gestaan, en altijd wss altijd goed gelopen. Dat is geen brommer om aan de afstelling te gaan kloten of op te voeren.
Maak eerst je carburateur eens goed schoon, dus ook alle kanaaltjes enzo, en ontkool de uitlaat en uitlaatpoort eens goed
 
FTS Member
joost125 14-8-2008 18:13 Print reply

Posts: 448
wat voor caburateur zit eronder?
als je wilt laten keuren moet je een typekeuringnummer hebben
of een nl framenummer

dat uitvallen klinkt als te rijk afgesteld
 
Chrisy76 14-8-2008 19:06 Print reply

Posts: 58
Het is gewoon de originele carburateur die eronder zit. Ik weet daar verder niet veel van, maar hoort gewoon bij de Sachs.

Maar als hij van voor 73 is hoeft dat toch niet? Of begrijp ik dat verkeerd. Toen ik hem kocht zat er trouwens wel een plaatje op uit 87 geloof ik. Dus hij is ooit goedgekeurd geweest. Maar daar heb ik verder geen papieren bij ofzo... En waar zou ik dan die andere nr's moeten vinden? Gewoon op het frame beide?


 
joost125 14-8-2008 21:46 Print reply

Posts: 448
ik bedoelde typegoedkeuring nummer
dit betekent dat hij in nederland is toegelaten
dit is een stickertje of plaatje met naarop nl in een rondje en een paar cijfers.

dat het een orginele carburateur was zag ik ook al, maar het lijkt op een 17 mm? in dat geval heb je een sneller brommertje

apart schakelmechanisme trouwens
eerste keer dat ik dat zie en ik heb al een aantal blokken gezien

groeten
 
Chrisy76 14-8-2008 21:56 Print reply

Posts: 58
Maar heb ik dan persé dit nr nodig om te laten keuren/testen?
Want ik zie namelijk zo niets zo zitten, of kan ik dit nog wel ergens na trekken ofzo...

Ik dacht eigenlijk dat die keuring juist was voor zonder brommers zonder typegoedkeuring... Waarom zou je anders nog zo individueel gaan keuren?
 
joost125 15-8-2008 17:44 Print reply

Posts: 448
omdat je keihard in je kontje word genaaid door de overheid
 
Chrisy76 30-8-2008 19:17 Print reply

Posts: 58
Volgens mij heb ik een typegoedkeuringsnr gevonden...

Op de uitlaat, er staat volgens mij (er zit een kleine kras door) toch echt een rondje met NL erin gevolgd door een code...

IS dit het? Heeft iemand misschien een afbeelding van zo'n nr? Zodat ik ff kan controleren met wat voor een soort letters die NL zijn gezet?

DAt heb ik echt even nodig...


En is er iets van een website waar je dit nr kan controleren of zoiets?


 

Dit topic is 4747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved