Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beginner, Rixe opknappen, motor loopt niet...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50949 - Beginner, Rixe opknappen, motor loo...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chrisy76 19-7-2008 12:32 Print reply

Posts: 58
Ok, laat je het me nog weten als je er weer op komt, het zou natuurlijk nog van pas kunnen komen
 
Five Speed 19-7-2008 14:18 Print reply

Posts: 286
hallo die site heet oldtimerdelen.nl en dan even bij sachs zoeken daar staan wel wat spullen.
 
honda goedgekeurd
RowdyCross 19-7-2008 14:26 Print reply

Posts: 3211
Trapper : Gwn moertje los en bout eruit, draait de bout mee, ff met dremel oid gleuf in die bolle kop maken , schroevendraaier erop, en met een zeskant die moet loshalen.

Wat kruipolie/WD40 op de as en met hamer proberen los te tikken.
Als die echt goed vast gerot zit moet je wn poulietrekker eropzetten.

Succes
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Chrisy76 23-7-2008 13:17 Print reply

Posts: 58
Nou, de trapper is er nu al een tijdje af gelukkig na wat flink slaan met een hamer Ik heb de motor er inmiddels af en alle panelen zijn los.

Nu had ik nog even een vraag over het schoonmaken van de binnenkant van de motor. Ik las dat je dit gewoon kon doen door er olie doorheen te laten lopen. En dan een keer met de bout aan de onderkant dicht, vol laten lopen en even schudden en weer leeg laten lopen. Klopt dit? En klopt het dat ik dit gewoon met 10W40 / 15W40 kan doen?

Ik raakte namelijk even verward of dat daarmee moest of met 2taktolie (die je geloof ik door de benzine mengt, toch?)... :P

En is dit het gat waar ik deze olie dan in giet?
 
Chrisy76 24-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 58
Niemand?
 
antonhonda 24-7-2008 21:28 Print reply

Posts: 3616
lijkt me wel
gewoon ff olie door spoelen en vullen
geen 2tak olie das voor benzine ja
en schoon maakt is vooral carberateur en luchtfitler en uitlaat ff schoonmaken
en een nieuwe bougie

(beter was je begonnen met een puch ofzo is veel makkelijker en meer van te vinden)

succes er mee
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Chrisy76 1-8-2008 20:12 Print reply

Posts: 58
De motor heeft inmiddels gelopen en ik heb al wat rondjes kunnen maken op onze oprit

Hij loopt nog niet helemaal geweldig maar ik denk dat dat wel goed gaat komen...

Nu nog een vraag, als ik deze brommer op kenteken wil laten zetten moet ik toch laten ziet dat hij van voor 1974 (dat was het geloof ik, of ander jaartal ??) is? Er zit namelijk een plaatje op waarop allerlei gegevens staan, type etc. en ook bou.J.: 1960. Heb ik hier genoeg aan om te laten zien dat hij van dat jaar is. En heb ik dan geen extra papieren nodig?
 
mtx-motard 1-8-2008 20:19 Print reply

Posts: 14947
die spie van je crack tik je eruit met speciaal gereedschap. heeft de fietsenmaker wel. je kunt er ook op slaan met een hamer maar dan is je lager ook verrot.

maar ff serieus

je hebt een wat zeldzamere oldtimer, en je weet niet hoe je een gaskabel moet demonteren.

waarom begin je er ooit aan, je laat hem alleen maar zakken in waarde
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Chrisy76 1-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 58
Hey, nou zech, dat heb ik allemaal al lang voor mekaar. Ik heb wel wat verstand van dingen, ik had alleen nog nooit met brommers gewerkt... :/

Ook niet echt een antwoord op mijn vraag
 
mtx-motard 1-8-2008 20:32 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chrisy76
Hey, nou zech, dat heb ik allemaal al lang voor mekaar. Ik heb wel wat verstand van dingen, ik had alleen nog nooit met brommers gewerkt... :/

Ook niet echt een antwoord op mijn vraag


noem je dat voor elkaar?
met een hamer overal op slaan kan ik ook wel. als je een brommer of wat voor voertuig dan ook 'reviceerd' moet je enig verstand van zaken hebben. en over het juiste gereedschap beschikken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Chrisy76 1-8-2008 20:38 Print reply

Posts: 58
Ja, voor elkaar want de trapper is er af. Joh laat me lekker dit doen, ik heb er plezier aan, ik vroeg alleen maar wat hulp, geen kritiek op dingen die ik een paar weken geleden al heb gedaan. Je moet toch ergens beginnen, ik leer hier van, ook dankzij de vele behulpzame mensen op dit forum.

Dusss: "Nu nog een vraag, als ik deze brommer op kenteken wil laten zetten moet ik toch laten ziet dat hij van voor 1974 (dat was het geloof ik, of ander jaartal ??) is? Er zit namelijk een plaatje op waarop allerlei gegevens staan, type etc. en ook bou.J.: 1960. Heb ik hier genoeg aan om te laten zien dat hij van dat jaar is. En heb ik dan geen extra papieren nodig?"

 
mtx-motard 1-8-2008 20:40 Print reply

Posts: 14947
even mail sturen naar rdw en de situatie uitleggen.
zij kunnen je verder helpen. ook even framenr vermelden enzo


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Chrisy76 1-8-2008 20:42 Print reply

Posts: 58
Ok, toch bedankt dan MTX
 
Chrisy76 13-8-2008 23:59 Print reply

Posts: 58
Ok, nou ik heb er dus al op gereden, het blok loopt dus weer

Er doen zich alleen wat problemen voor... Als ik het gas minimaal in hou rijd hij opzich prima, doe je er net wat meer bij dan trekt die prima door en gaat die iets harder... Alleen als ik dan nog verder ga, ik denk dat ik dan met het handvat nog geen eens halverwege ben slaat hij af... Ik neem aan dat er vast wel iemand is die het weet, afstelling, timing? Ik heb er nog erg weinig verstand van


 
Scarface 14-8-2008 8:58 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chrisy76
Ok, nou ik heb er dus al op gereden, het blok loopt dus weer

Er doen zich alleen wat problemen voor... Als ik het gas minimaal in hou rijd hij opzich prima, doe je er net wat meer bij dan trekt die prima door en gaat die iets harder... Alleen als ik dan nog verder ga, ik denk dat ik dan met het handvat nog geen eens halverwege ben slaat hij af... Ik neem aan dat er vast wel iemand is die het weet, afstelling, timing? Ik heb er nog erg weinig verstand van





Lijkt mij de afstelling
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)

Dit topic is 4743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved