Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 vastlopers op een rij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50914 - 3 vastlopers op een rij
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-7-2008 16:06 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
hoeveel speling zit er op de big end lager?
duidelijk dat de zuiger scheef slaat tijdens de arbeids slag.. ik denk dat je bigend gewoon naar de ballen is..


Op de foto's zie ik aan alle kanten beschadigingen ?
Er is in elk geval veel warmte vrijgekomen. Misschien iets met je kop (pakking, te veel gevlakt of zo) ?
Je kan ook te veel smeren he...extra dopje zou wel eens te veel kunnen zijn...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Scorp 17-7-2008 18:50 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Op de foto's zie ik aan alle kanten beschadigingen ?
Er is in elk geval veel warmte vrijgekomen. Misschien iets met je kop (pakking, te veel gevlakt of zo) ?
Je kan ook te veel smeren he...extra dopje zou wel eens te veel kunnen zijn...


bij teveel smering rookt hij toch gewoon wat meer?
mn pa zegt ook dat hij te arm liep.. wat kan ik daar aan veranderen?
kheb nu dus de 16mm keihin met 80 sproeier erin, sneller verchroomde uitlaat van onbekend merk?
 
Thijsje 17-7-2008 19:12 Print reply

Posts: 1687
hey
je hebt een slechte imi cilinder.
heb zelf ook 1 gehad, die om de zoveel keer m keihard vastbonkt
nieuwe zuiger, kyun je weer paar km's.. maar steeds minder snel enzo..

cilinder van mij vrat gewoon zuigerss.. toen andere cilinder opgehaald, was het probleem helemaal over...

zit nu copmleet gereviceerd blok onder, met nieuwstaat hm167*gehoond


haal ff nieuw/ander cilindertje, met voorkeur een merk cilinder...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Scorp 17-7-2008 20:06 Print reply

Posts: 271
wat ik heb gemerkt in het verschil tussen een snelle hoger toerige uitlaat en de standaart hm167 honda uitlaat is dat de honda uitlaat meer in de lage toeren de powerband heeft, en de snelle uitlaat juist in de hogere toeren de powerband heeft..

hoe rijden jullie met de standaard uitlaat? kom je boven de 50 uit?
wat voor setup? honen?

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 17-7-2008 om 20:07 uur.
 
Convergence 17-7-2008 20:11 Print reply

Posts: 2192
Beter haal je een cilinder met merk. die je nu hebt ik gewoon troep.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Scorp 17-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Beter haal je een cilinder met merk. die je nu hebt ik gewoon troep.


ja fijn, mijn vraag luidt dus anders.. (met of zonder nieuwe (merk) cilinder)
wat halen jullie hoogstens uit een standaard uitlaat?
 
Thijsje 17-7-2008 20:56 Print reply

Posts: 1687
ik heb tijdens inrijden, van de hm167 inderdaad de ori uitlaat er onder, alleen ontgrenst...

trek zoals jij al zecht onder in toeren veel beter op, alleen in de top haalt het maximaal de 70km/h.. met de proma heb ik 80 gehaald..
zit nog in de inrij vase, dus echt volgas durf ik nog niet.. maar denk dat ik met proma of homoet wel over de 80 kom...


denk dat ori uitlaat fijner is in stad.. wegens vele drempels, stoplichten etc..



maar hoogstens haal je dus 70, en trek je op als een beer..

*(twv 13-45
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 2521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved