Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 vastlopers op een rij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50914 - 3 vastlopers op een rij
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 16-7-2008 19:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]


dat vroeg ik me dus ook al af..
mn verchroomde uitlaat was onderin niet zo blauw kan ik me herinneren

----

met mn krukasdrijfstang is nix mis - uitgesloten-

die hoeft maar enkele tiende millimeters scheef te zijn, jij met ammateuristisch meetgerei kan dat niet uitsluiten


kijk, royal cluppppppp zegt hetzelfde zie ik net

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 16-7-2008 om 19:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 17-7-2008 om 12:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Scorp 16-7-2008 19:20 Print reply

Posts: 271
hoe kan je drijfstang dan scheef raken?
toen hij standaard was reed hij anders prima en honderden kilometers, wel achter elkaar ook...
 
supermotaaah 16-7-2008 19:46 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

die hoeft maar enkele tiende millimeters scheef te zijn, jij met ammateuristisch meetgerei kan dat niet uitsluiten


kijk, dronkz zegt hetzelfde zie ik net

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 16-7-2008 om 19:17 uur.


die gozer heet volgens mij royal club
 
:|
Sj_dt 16-7-2008 20:18 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
hoe kan je drijfstang dan scheef raken?
toen hij standaard was reed hij anders prima en honderden kilometers, wel achter elkaar ook...


miss door de vastlopers?
 
Jheronimus 17-7-2008 10:02 Print reply

Posts: 33
Hoest met je smering? oliepomp nog ok?
 
christianos 17-7-2008 11:37 Print reply

Posts: 20445
Ik had ooit eens een mt, die meer cilinders per maand oprookte dan benzine (nee echt serieus!).

Nooit kunnen vinden wat het was, uiteindelijk ding verkocht. Maar later kreeg ik de geniale ingeving dat misschien de krukas niet gecentreerd in de carterdelen stond, aangezien me cilinders altijd links op de wand kapot liepen..

Als je nou niks meer weet, en je twijfelt tussen in brand steken of verkopen, maak dan niet dezelfde fout als ik en kijk dit even na
 
Derbi-Olaf 17-7-2008 12:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


die gozer heet volgens mij royal club

Sjit, ik zie het nu ook net
naja, gisteravond was ik nogal gaar
ff editte:P

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-7-2008 13:33 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jheronimus
Hoest met je smering? oliepomp nog ok?


Dat was ook mijn eerste idee. Arme afstelling heeft hetzelfde effect. Dus welke kleur heeft je bougie ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Scorp 17-7-2008 13:43 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat was ook mijn eerste idee. Arme afstelling heeft hetzelfde effect. Dus welke kleur heeft je bougie ?



ik heb mn oliepompje vanaf het begin eraf gehaald en dat gat afgesloten.

ik tank nu 1:50 vanuit zo'n avia pomp, en ik doe er zelf nog een redelijk dopje 2takt olie bij

bougie ga ik nu checken..
(kan de hittegraad van de bougie ook een van de schuldigen zijn in het proces?)

=> bougie = koffiebruin (zonder wolkje melk erin)



Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 17-7-2008 om 13:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 17-7-2008 om 14:12 uur.
 
Scorp 17-7-2008 14:26 Print reply

Posts: 271
foto 1 van boven de zuiger:



2 van boven de zuiger:



foto van onderkant zuiger (vanaf de vestiging van de uitlaat gezien)




 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-7-2008 15:02 Print reply

Posts: 8624
Het is maar een gok, maar kijk eens of je tank niet te roest is binnenin en zo ja gebruik dan een benzinefilter.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
-wokkel- 17-7-2008 15:13 Print reply

Posts: 1129
indd kijk eens in je tank of in je filter. wat voor olie gebruik je enzo. zuiger niet te groot voor de cil?
 
Scorp 17-7-2008 15:21 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
indd kijk eens in je tank of in je filter. wat voor olie gebruik je enzo. zuiger niet te groot voor de cil?


zuiger zat nieuw bij de kit, is prima voor de cilinder denk ik zo, ook qua prestatie voor hij vast liep,

ik heb een benzine filter, pas een nieuwe aangesloten (tussen carbo en het tank-kraantje) (ik heb altijd al met zo'n filtertje gereden, ook voor ik deze kit erop heb gezet.)

ik tank dus 1:50 bij de avia maar ik doe daar nog een dop olie van mijzelf bij,
olie -> 2 takt smering olie, duits merk iets
 
xps80sm 17-7-2008 15:59 Print reply

Posts: 873
hoeveel speling zit er op de big end lager?
duidelijk dat de zuiger scheef slaat tijdens de arbeids slag.. ik denk dat je bigend gewoon naar de ballen is..
 
please come rate my project:)
Saknet 17-7-2008 16:02 Print reply

Posts: 10355
stond ie erg schraal afgesteld? wat voor sproeier zat er in?
hoe makkelijk startte hij koud?

Hoe is je cilinderwand nu? Verticale krassen overal?
geen hoonsporen meer zichtbaar? want dan moet je um dus laten honen, omdat nieuwe veren dan gelijk stuk gaan

vreemde plek op uitlaatkant, zal dat door hitte komen?
reinig jij je koelribben wel geregeld en je cilinder vooral aan uitlaatkant is belangrijk en bij de verbrandingskamer


@xp80sm zou best kunnen, ik heb hier een zuiger uit mn malossi liggen,

die is afgebroken rondom bij het begin van de inlaatpoorten bovenaan.
zit ook zon wittige plek bij de uitlaatkant. de drijfstang was
doormidden geknapt daarbij. Loopt ook een barst van onderaf tot in dat witte schrale plekje. Overigens is de zuiger (wat er van over is)
verder op wat diepe krassen na naast de inlaatkant en precies ertegenover op de uitlaatkant, nog als nieuw qua giet/smeed structuur. Zelfs de veren zijn niet geknapt, maar zitten er wel deels vast in

Ik reed namenlijk zonder balansas in de 11500rpm powerband met een goedkope krukas zonder die te hebben nagemeten op fabrieksafwijking..

Het trilde als een kreidler...

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-7-2008 om 16:12 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved