Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 vastlopers op een rij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50914 - 3 vastlopers op een rij
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scorp 16-7-2008 17:52 Print topicpost

Posts: 271
kheb een mt5 (zie mn profile)

setup:
nieuwe 50 snel cilinder (kit)
16mm keihin (import)
verchroomde snelle uitlaat
twv: 14-45
versnellingen 4

situatie:
rond de 50 a 60 km gereden om cilinder in te rijden.
top nog niet uit geprobeert
wel al eens rustig door getrokken naar de 60, maar niet te vaak.
ik reed 55-60 ( niet voor het eerst) van de ablasserdamse brug af wanneer mn cilinder opeens vast slaat,
dit is voorheen nog 2 keer voorgekomen, binnen een jaar en zonder te veel kilometers afgelegd te hebben!

nu vraag ik me af:
hoe of wanneer kan je uitlaat zorgen voor een vastloper(/warmloper)?

want ik ben bang dat mn uitlaat op de een of andere manier voor die vastlopers zorgt

owja en hoe rijden jullie met de standaard uitlaat van honda qua optrekken en top enzo? welke setup rijdt daar lekker mee?


scorp



 

Frysk 16-7-2008 17:56 Print reply

Posts: 34930
komt niet door je uitlaat,

Hoe start hij trouwens normaal weg (als hij het doet ?)
 
giggitybyte
Scorp 16-7-2008 17:59 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
komt niet door je uitlaat,

Hoe start hij trouwens normaal weg (als hij het doet ?)


ik wilde mijn stationair nog iets hoger zetten, twas net op het randje
1e keer kicken starte hij niet (als hij warm is lukt dat wel in 1x)
2e keer kicken tikkeltje gas erbij even vasthouden, loslaten en hij loopt stationair
 
Saknet 16-7-2008 18:02 Print reply

Posts: 10355
een echte vastloper overleefd je drijfstang niet

je uitlaat kan in het slechtste geval er voor zorgen dat er verbrande gassen terug de cilinder ingeduwd worden waardoor de boel sneller overhit kan geraken


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Scorp 16-7-2008 18:08 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
een echte vastloper overleefd je drijfstang niet

je uitlaat kan in het slechtste geval er voor zorgen dat er verbrande gassen terug de cilinder ingeduwd worden waardoor de boel sneller overhit kan geraken




dus bij wijze van heb ik een warmloper overleefd?
niet een vastloper?
 
Tombrom 16-7-2008 18:11 Print reply

Posts: 15925
mt`s hebben al 2348734 verschillende cylinders gehad en 12387324897 verschillende eigenaren dus zal wel eens een goede vast loper op gemaakt zijn.

ik denk dat je kruk niet meer goed is waardoor die dit doet
 
Saknet 16-7-2008 18:17 Print reply

Posts: 10355
ja, wat bedoel je met dat je cilinder vast slaat?
Gaat ie opeens hoog in toeren en valt ie dan uit? -> valse lucht, vlotter/benzkraan verstopt

1 Kickstart vast?
2 Koppeling functioneerd nog gewoon?
3 Je kan hem ook nog gewoon schakelen?

Indien 1e nee, check bougie hittegraad
indien alle 3 ja, meng je zelf benzine met olie?
ik heb nooit problemen met 50imi en std snel utilaat gehad (12mm, 20mm liep allemaal wel oke)

Behalve toen ik de ontsteking te vroeg had staan, toen had ik 2x een gat in de zuiger, net als bij mn 70malosi 2x gebeurd is. maar toen was het in 1x gebeurd zonder waarschuwing vooraf..

het zouden je krukaslagers ook kunnen zijn trouwens

maar je krukas big end niet, als die stuk is rijd het helemaal niet meer.
en de rest van je krukas (krukaswangen en draadeindassen) kan vrij weinig aan stuk gaan behalve de voor zich sprekende dingen (hamer, luchttol), dus ik weet niet wat tombrom ijlt?


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-7-2008 om 18:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 16-7-2008 18:22 Print reply

Posts: 34930
beter haal je gewoon ff een merk cilindertje, stel je hem goed af en zet je er een hittegraad 8 bougie in
 
giggitybyte
Saknet 16-7-2008 18:28 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
beter haal je gewoon ff een merk cilindertje, stel je hem goed af en zet je er een hittegraad 8 bougie in

beter gaat iemand een 100cc imitatie tunen en frysk voorbij rijden
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 16-7-2008 18:42 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

beter gaat iemand een 100cc imitatie tunen en frysk voorbij rijden



hehe maar ik bedoelde met een merk cilinder gewoon een degelijk ding een cilinder die iig vertrouwd is.. die imi's zijn niet te vertrouwen... soms zitten er goede tussen, anderen zijn weer heel slecht...
 
giggitybyte
Royal Club 16-7-2008 18:53 Print reply

Posts: 60390
drijfstang krom

ookal is het een onverwoestbare honda
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Scorp 16-7-2008 19:08 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ja, wat bedoel je met dat je cilinder vast slaat?
Gaat ie opeens hoog in toeren en valt ie dan uit? -> valse lucht, vlotter/benzkraan verstopt

de motor viel uit en remde heel stevig af, met een dalend geluid, het stroef omlaag gaan van de toeren dus => koppeling in en gwoon uit laten rollen tot ik stil stond

1 Kickstart vast? => nee, ik kon nog trappen, maar hij ging niet meer aan (zuigerveren zijn wss naar de knoppen)- ik heb overigens maar 2x getrapt nadat hij vast liep, vaker leek me niet verstandig
2 Koppeling functioneerd nog gewoon? => jup
3 Je kan hem ook nog gewoon schakelen? => jup

het zouden je krukaslagers ook kunnen zijn trouwens => voor dat ik die nieuwe cilinder erop heb gezet, heb ik het blok 100% in orde gemaakt, aka alles, lagers vervangen en alle keringen alles gesmeerd zoals het moet.





 
NaNnInG 16-7-2008 19:10 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
drijfstang krom

ookal is het een onverwoestbare honda


ze willen best stuk indd, en 3x vastloper???

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
driver004 16-7-2008 19:10 Print reply

Posts: 3418
warmloper
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Scorp 16-7-2008 19:13 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
warmloper


dat vroeg ik me dus ook al af..
mn verchroomde uitlaat was onderin niet zo blauw kan ik me herinneren

----

met mn krukasdrijfstang is nix mis - uitgesloten- (hoop ik )

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 17-7-2008 om 14:34 uur.
 
Royal Club 16-7-2008 19:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]


dat vroeg ik me dus ook al af..
mn verchroomde uitlaat was onderin niet zo blauw kan ik me herinneren

----

met mn krukasdrijfstang is nix mis - uitgesloten-


uitlaat verkleurt, is normaal

maar hoe kan jij uitsluiten of je drijfstang krom is heb je m nagemeten met nauwkeurige apparatuur dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved