Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - DE begrenser......of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Heb jij een begrenser op je brommer?
Ja. Werkt top!
Ja maar doet het nog niet echt lekker.
Nee waarom zou ik?
Nee, zou niet weten hoe dat moet.
  Elektronica Forum - Topic #5091 - DE begrenser......of niet?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

122450146 18-8-2002?01:52 Print reply
Posts: 19
yah als jij je brommer wil begrenzen door benzine en lucht af te sluiten doe je maar, kvind het zonde voor de zuiger en cil en krukas enzo (beter een begrenzer aan de gashendel (is zo bij mij, ni te vinden gewoon).laat ze maar demonteren (de wouten) vinden toch niets.En goedkoop ook.(of een ontstekingbegrenzer mss? is da ook mogelijk? mss wel beetje lastig om aan te zetten).
Ma ik rij gewoon altijd weg (hier zijn geen motofliks).En met die begrenzer trekt ge "normaal" op en ge hoort da ni naar mijn weten (met mijn kelk en uitlaat).
 
verwijderd 18-8-2002?09:26 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hahaha symen...dat had ik nou niet van je verwacht...dis echt heel dom...je begrenst toch niet je vliegwiel..dus wat maakt het uit wat voor ontsteking je hebt...zolang het maar geen contactpunten zijn (hahah binnenrotor met contactpunten...)



DUH! maar bij mij hebben die draden dus andere kleuren enzo

en die smoorklep is wel heel erg stom. lekkere lucht werveling enz (ook als ie "open" staat, zal ie dus begrensen). en je hele afstelling wordt ineens SUPER rijk, bij volgas wanneer die klep dicht staat, ik denk dat ie dan wel uitvalt en als je hem kleiner maakt heb je nog goeie kans dat ie hem nog wel doortrekt in hogere toeren

[This message is edited by symen kalsbeek on 18-8-2002 09:31]
 
de_koen 18-8-2002?10:58 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hahaha symen...dat had ik nou niet van je verwacht...dis echt heel dom...je begrenst toch niet je vliegwiel..dus wat maakt het uit wat voor ontsteking je hebt...zolang het maar geen contactpunten zijn (hahah binnenrotor met contactpunten...)

Er bestaan wel degelijk binnenrotor onstekingen met contactpunten hoor,bij oude 4-takten enzo...

@ die tkr kerel (is een tkr trouwens geen scooter),je verneukt je cilinder en zuiger niet door met een te rijk mengsel te rijden hoor,hoogstens een beetje kool afzetting op de zuiger en in de uitlaatpoort.

Ik had op men Kawa AR zon 12 standen begrenzer, en daar plofte niks, hij reed alleen erg lam.

Ik heb trouwens DE mechanische begrenzer uitgevonden,



Je begrenst je brommer dus door een staafje boven de gaschuif te steken zodat ze niet hoger kan komen en je dus minder toeren kan maken,je hebt hier geen problemen met wervelingen of zware veranderingen van mengsel

edit; hoe krijg je dat klote ding groter? Het staat op die communiteis van siwwn





[This message is edited by kawa-250 on 18-8-2002 11:30]

[This message is edited by kawa-250 on 18-8-2002 11:31]
 
Honda 5-Bak te koop
Coza_Noztra 18-8-2002?12:58 Print reply
Posts: 257
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

hoe werkt een vliegwiel begrenzer dan?


In het vliegwiel zit een soort asje met een veertje eraan. Op het moment dat het vliegwiel like 7500rpm gaat draaien gaat door het middelpuntvliegendekracht dat soort asje naar buiten, waardoor het tegen de as waar het vliegwiel opzit gaat, en dus afremt.

(ik kan het niet echt goed uitleggen, mijn excuses)





 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Martijn 18-8-2002?17:13 Print reply
Posts: 10000
hmmm loos....vat et wel een beetje..maja..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
de_koen 18-8-2002?17:15 Print reply

Posts: 5595
Ik dacht dat bij zon vliegwiel de onsteking verlaat word waardoor je kracht verliest en geen hogere toeren kan maken
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved