Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - DE begrenser......of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Heb jij een begrenser op je brommer?
Ja. Werkt top!
Ja maar doet het nog niet echt lekker.
Nee waarom zou ik?
Nee, zou niet weten hoe dat moet.
  Elektronica Forum - Topic #5091 - DE begrenser......of niet?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 14-8-2002?21:54 Print topicpost

Posts: 2339
ik heb nogal saai werk en dan gaat ik altijd van alles verzinnen en nu kwam ik op de gedachte,

"een orginele brommer,sckoeter kan je harder laten gaan door Xtra gaten in de luchtbox te maken(licht aan nog meer dingen weet het)"

dus waarom zou je niet zachter kunnen door je lucht inlaat te verkleinen?

toen mijn ouwe luchtfilter verstopt zat en ik er een nieuwe indeed had die opeens wel meer kracht en een hogere top, dus heeft iemand deze manier van begrensen al een geprobeert? anders ga ik ff experimenteren
 

wipe-out 14-8-2002?22:25 Print reply

Posts: 7672
deed de vader van een vriend van mij ook, met z'n yamaha die richting 110 liep. toen had hij ook zo'n schuifje voor z'n luchtinlaat gemaakt, reed ie 60 ipv 110
 
rieju racer 14-8-2002?22:33 Print reply
Posts: 167
dit helpt zekers wel
als je nou idd ook nog ff iets maakt dat je er een klepje in kan schuiven ofzo

maar hij zal er erg klote van gaan lopen omdat ie dan gewoon teveel benzine krijgt
en wouten horen dat vaak wel :(

[This message is edited by rieju racer on 14-8-2002 22:43]
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
NSR RULEZZ 14-8-2002?23:13 Print reply

Posts: 4934
hehe prop kurk in je uitlaat kan ook (:
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
rieju racer 14-8-2002?23:15 Print reply
Posts: 167
dan sta je daaro bij de rollerbank een beetje te kutte met een kurk
brommer op de standaart en die kurk erin schoppen
terwijl een wout naast je staat
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
frankarnhe 14-8-2002?23:23 Print reply
Posts: 1213
Dan krijgt 'ie veel te weinig lucht en naar verhouding veel te veel benzine dus hebje kans dat 'ie verzuipt. Of begrens via uitlaat
 
Hier_ben_ik - Administrator 14-8-2002?23:28 Print reply

Posts: 8499
nee je moet gewoon zo'n kraantje net als bij MODERNE brandslanghaspels zitten gebruiken tussen je bocht en je demper, zeg maar als je hem een kwartslag draait dat hij dicht staat, dan moet je voordat je hem er tussen maakt ff met een klein boortje een gaatje in de "dicht-stand" van dat kogeltje boren zodat hij toch wel een beetje lucht kwijt kan, en dan dat hendeltje eraf halen en vervangen door een klein pullietje met touw en elastiek op het eind zodat je alleen hoeft te trekken aan een greepje wat net buiten je kappen uitkomt en als hij open staat trek je nog door zodat het elastiekje knapt en je gooit het touwtje met greepje en alles bij de wouten tussen de schoenen (nenee, die stop je natuurlijk in je zak ofzo) moet te doen zijn denk ik hoor, alleen hopen dat je uitlaat niet net lek is ofzo voor het kraantje en dat ze niet zoeken naar iets want zon kraan zie je wel gauw zitten
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 14-8-2002?23:35 Print reply
Posts: 10000
moet je heel vaag naar de andere kant gaan kijke...
wordt die wout nieuwsgierig...kijkt ie ook...hoppakee...kurk erin...

ahhh jammer....net weg.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 14-8-2002?23:37 Print reply
Posts: 10000
trouwens....ik heb het!!!!!!!!!!!

je moet een turbo op je brommer bouwe...maar dan omgekeerd...

de uitlaatgassen sturen die turbofan aan enzo...maar in plaats van blazen...doet ie zuigen...

betekent...uitlaat heeft teveel druk door turbo....brommer krijgt te weinig lucht...= DUBBELE BEGRENZER!!!!!1

jaaaaaa eerste turbo project wat echt werkt
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
User 927 15-8-2002?12:16 Print reply

Posts: 6405
Maak gewoon een begrenzer die de luchtinlaat helemaal afsluit! Niet te starten, niet te stelen (Je geld dan)! Ik denk dat als die wouten em niet aan krijgen dat ze je dan gewoon weg sturen of em in beslag nemen, tot de conclusie komen dattie put is en dat je em weer terug krijgt....

Tis maar een theorie, mar het zou best eens kunnen werken...
 
rieju racer 15-8-2002?12:17 Print reply
Posts: 167
hmm
ik zie et nog niet echt werken hoor
maar dat van je lugtinlaat verkleinen zou heel goed kunen werken

 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
Martijn 15-8-2002?22:34 Print reply
Posts: 10000
beter de inlaat kleiner maken...is het zelfde als half gas...gewoon in spruitstuk schuiffie maken...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nikoz 17-8-2002?13:19 Print reply
Posts: 819
Beter maak je gewoon Neonlampje's begrenzer 1 ze kunnen hem niet zien schakelaar gewoon op knipperlicht of toeter ofso en al de zut in je draadboom wikkelen en om em uit te krijgen moet je magneet daar langs halen gewoon perfect het heeft mij al geholpen
 
mito maaaster
NSR JunK 17-8-2002?14:12 Print reply

Posts: 2339
ja maar ik ben op zoek naar DE begrenser die niet vreemde geluiden maakt, iedereen die met elco's begrenst weet gewoon dat een beetje wout het door heeft mijne doet nu met elco's zo ongeveer broehoehoeohoeohoeohoem slaat telkens terug in toeren en als je dat op te toerenteller kijkt zie je het ook gelijk 8,7,8,7,8,7,8,7 zo gaat die wijzer...... ik denk dat ik gewoon de lul ben als ik op de roller moet (of zijn ze echt DOM), maar goed ik heb nog geen tijd/zin gehad om te testen met die inlaat verkleinen maar ik denk dat het wel moet lukken, ik bedoel in lage toeren is die minder lucht nodig dus loopt die goed maar als die dan meer toeren wil gaan maken kan die geen lucht meer aanzuigen en lucht kan toch maar een bepaalt aantal benzine molekulen meenemen dus ik denk dat het wel goed komt beter in iig dan die elcos, ik was van plan om een alminium plaatje in mn luchtbox te maken die normaal om hoog staat dmv een visdraadje ofzo en dan rop je het draadje door en klapt het luikje tegen je lucht filter en daar maak ik dan denk van die magneet waar die dan op klikt
 
mikey 17-8-2002?14:31 Print reply
Posts: 2392
bestaat er niks zoals een tragere cdi die je toeren goed begrenst, dat je dan via een schakelaar je normale cdi kan uitzetten en tegelijk de andere aan?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
wipe-out 17-8-2002?14:44 Print reply

Posts: 7672
hee, dat idee heb je van mij gejat, dat had ik laatst ook gepost
 

Dit topic is 1982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved