Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #50896 - Koelsysteem ontluchten Gilera GSM
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2338 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
15-7-2008 17:03 |
Posts: 13700 |
afvullen, brommer laten lopen en knijpen in de slang die van je cilinderkop afkomt. Kijken dat het reservoir niet droog komt te staan.
|
|
|
|
jasperloil |
15-7-2008 18:44 |
Posts: 104 |
Dit hadden we ook bij een scooter van een vriend van mij gedaan, maar dat ging niet goed:
we bleven maar koelvloeistof bijvullen: nadat er een bus van 2,5 liter in het reservoir zat, kwam het vloeistofniveau nog niet tot het minimum. en waar het dan wel was gebleven?
dus weet je zeker dat het zo moet?
Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 15-7-2008 om 18:47 uur.
|
|
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god |
|
Derbi-Olaf |
15-7-2008 18:48 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
Dit hadden we ook bij een scooter van een vriend van mij gedaan, maar dat ging niet goed:
we bleven maar koelvloeistof bijvullen: nadat er een bus van 2,5 liter in het reservoir zat, kwam het vloeistofniveau nog niet tot het minimum. en waar het dan wel was gebleven?
dus weet je zeker dat het zo moet?
Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 15-7-2008 om 18:47 uur.
liep het er ergens uit dan ofzo?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jasperloil |
15-7-2008 20:31 |
Posts: 104 |
nee, dat was het vreemde juist.
een andere jongen zei dat het aan de ontluchtingsnippel kon liggen: je moet aan de ontluchtingsnippel ontluchten als die erop zit, anders gaat het niet goed, maar volgens mij zit die er bij mij niet op.
|
|
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-7-2008 20:47 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
nee, dat was het vreemde juist.
een andere jongen zei dat het aan de ontluchtingsnippel kon liggen: je moet aan de ontluchtingsnippel ontluchten als die erop zit, anders gaat het niet goed, maar volgens mij zit die er bij mij niet op.
brom starten en vol blijven gooien, spul kan nergens heen
|
|
|
|
jasperloil |
15-7-2008 21:48 |
Posts: 104 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
brom starten en vol blijven gooien, spul kan nergens heen
heb het maar gedaan zoals Trax zei: reservoir vullen, brommer starten, en dan in slang (die van de cilinderkop af komt) knijpen
Het probleem was wel dat het kvs-niveau gewoon gelijk blijft staan. dit is dus niet goed, want ik heb de hele cilinder eraf gehad en daar zit dus nog wel lucht in.
mijn vraag is nu: hoe moet het wel.
ik heb (zoals ik eerder zei) gehoord van een ontluchtingsnippel, maar hoe ziet deze eruit? net zoals de ontluchtingsnippel van de rem: een soort moertje dat je open kunt draaien. Zoiets zie ik namelijk niet op mijn cilinderkop of radiateur zitten
er loopt wel een dun slangetje (ong. 5 mm doorsnee) vanaf de cilinderkop naar de waterpomp.
ik zal morgen een aantal foto's plaatsen voor de duidelijkheid
Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 15-7-2008 om 21:53 uur.
|
|
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god |
|
Anjo |
15-7-2008 21:55 |
Posts: 23 |
Eerst gooi je je reservoir vol met kvs, dan loopt het vanzelf door de slangen heen, en meestal zit er iets bovenop je cilinderkop wat je eruit kunt draaien, bv. een bout / temp. sensor. Omdat je reservoir hoger hangt als de cilinderkop loopt het kvs vanzelf overal doorheen. Als je dan de bout bovenop de cilinderkop losdraait zodat de lucht ook uit het hoogste punt komt, zit er geen lucht meer in
Zo doe ik het altijd tenminste
|
|
|
|
MrOi |
15-7-2008 22:09 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
[...]
heb het maar gedaan zoals Trax zei: reservoir vullen, brommer starten, en dan in slang (die van de cilinderkop af komt) knijpen
Het probleem was wel dat het kvs-niveau gewoon gelijk blijft staan. dit is dus niet goed, want ik heb de hele cilinder eraf gehad en daar zit dus nog wel lucht in.
mijn vraag is nu: hoe moet het wel.
ik heb (zoals ik eerder zei) gehoord van een ontluchtingsnippel, maar hoe ziet deze eruit? net zoals de ontluchtingsnippel van de rem: een soort moertje dat je open kunt draaien. Zoiets zie ik namelijk niet op mijn cilinderkop of radiateur zitten
er loopt wel een dun slangetje (ong. 5 mm doorsnee) vanaf de cilinderkop naar de waterpomp.
ik zal morgen een aantal foto's plaatsen voor de duidelijkheid
Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 15-7-2008 om 21:53 uur.
Gewoon een beetje in de slangen knijpen en geduld hebben, zakt vanzelf wel en anders is het met vullen al aardig omhoog gekomen.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Derbipad |
16-7-2008 17:43 |
Posts: 178 |
dunne slang van de radiateur afhalen, en daar koelvloeistof bij gooien met een stationair draaiende motor....er zitten steeds luchtbellen in de weg waardoor er maar steeds kleine beetjes koelvloeistof in gegoten kan worden. Op een gegeven moment stop je tot het reservoir ( als je die hebt) goed gevult zit ( tussen de min en de max)
|
|
|
|
jasperloil |
17-7-2008 16:57 |
Posts: 104 |
Heb het nu anders gedaan:
ik heb op het reservoir een dop zitten, maar ook op de radiateur zit een dop.
Heb eerst de hele radiateur volgegoten en hem toen 5-10 min stationair laten lopen (en af en toe klein dotje gas gegeven). toen zag je het vloeistofniveau dalen: heb er vervolgens maar weer wat bij in gegoten zodat de radiateur vol zat. en toen nog genoeg in het reservoir gedaan.
Hij koelt nu wel goed, want ik heb er al 2 dagen op rond gereden, en hij loopt nog steeds
|
|
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god |
|
Dit topic is 2338 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|