Jelmer MX |
15-7-2008 0:44 |
Posts: 13514 |
kan je de bocht niet buigen oid
|
|
|
|
Maximilliano |
15-7-2008 0:45 |
Posts: 666 |
Nee, ik wil toch liever de uitlaat vervangen, want hij heeft al een paar deuken.
|
|
|
|
RXBaz |
15-7-2008 0:57 |
Posts: 1879 |
je hebt denk ik een mb kop erop zitten, je kunt een paar koelribben wegslijpen zodat ie past? als je deuken in je bocht gaat slaan is slecht voor de prestatie van de uitlaat
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
- Kevin - |
15-7-2008 1:02 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
je hebt denk ik een mb kop erop zitten, je kunt een paar koelribben wegslijpen zodat ie past? als je deuken in je bocht gaat slaan is slecht voor de prestatie van de uitlaat
Dat is inderdaad goed mogelijk, kijk even naar mijn cilinderkop, net onder de uitlaat. De koelribben lopen hier anders dan de rest van de koelribben. Dat heb jij dus waarschijnlijk niet.
Cilinderkop met de zijde waar de koelribben lager zijn ivm de uitlaatbocht:
Cilinderkop met de zijde waar ze de normale hoogte hebben:
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 15-7-2008 om 1:03 uur.
|
|
|
|
Maximilliano |
15-7-2008 2:27 |
Posts: 666 |
Hmm, dat wist ik in de eerste plaats ook niet.
Maar volgens mij kwam hij juist tegen de voorkant van de koelribben aan. Ik zal het morgen even controleren.
|
|
|
|
Maximilliano |
15-7-2008 23:42 |
Posts: 666 |
Bij mij komt hij tegen de voorste koelribben aan.
Ik heb geen idee of er verder nog enige blokverschillen zijn tussen de MTX-ot en MT5(afmetingen ofzo). Want anders kan ik gewoon een originele MTX-ot uitlaat halen en hem verder weer origineel maken.
|
|
|
|
- Kevin - |
16-7-2008 11:07 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Bij mij komt hij tegen de voorste koelribben aan.
Ik heb geen idee of er verder nog enige blokverschillen zijn tussen de MTX-ot en MT5(afmetingen ofzo). Want anders kan ik gewoon een originele MTX-ot uitlaat halen en hem verder weer origineel maken.
Ik had ook een MTX-OT 80 cc blok (6 bak) onder mijn bovenstaande Honda MT8 hangen. De uitlaat zat toen exact hetzelfde. Echter zullen de frames van mijn motor en jou brommer niet hetzelfde zijn.
Bij de 50cc blokken is het enige verschil een 4 of 5 bak, maar dat is intern. Wat een extern verschil is dat de cilinders lager zijn vanwege de kleinere slag. De cilinder kop komt ook lager uit dan bij een 80cc blok.
|
|
|
|
Dniel |
17-7-2008 20:55 |
Posts: 31 |
past de uitlaat van ene mt5 op een mmtx ot dan
k dacht van niet??
|
|
loaten wi-j leaven as een God. Veur moeiluk doen is 't leaven vuls te kort. |
|
MeMeBot |
15-6-2011 17:08 |
Posts: 251 |
Om te voorkomen dat er een nieuw topic wordt geopent over hetzelfde onderwep worden er even wat oude koeien uit de sloot gehaald.
Ik heb mn MTX-ot weer rijdend, alles is gefixt (zie mn profiel) maar nu is mijn uitlaatbocht gescheurd.
Nu zie ik hier dat er meerdere mensen geweest zijn met uitlaatbochten die net niet passen door koelribben die in de weg zitten enz.
Nu weet ik niet of ik een MT blok onder mn MTX heb zitten, maar ik heb wel al koelribben weg moeten slijpen om de huidige uitlaat passend te krijgen.
Nu ik aan de aanschaf van een nieuwe pijp toe ben heb ik jullie advies nodig.
Welke pijp gaat goed passen, maar minstens zo belangrijk:
Welke pijp gaat goed presteren met een Airsal 70cc niet getuned, 18mm, twinair..?
Belangrijk voor mij is dat het niet te hoogtoerig wordt omdat ik er lange afstanden mee ga rijden.
Thnx!
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
dude007 |
15-6-2011 18:22 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Bij mij komt hij tegen de voorste koelribben aan.
Ik heb geen idee of er verder nog enige blokverschillen zijn tussen de MTX-ot en MT5(afmetingen ofzo). Want anders kan ik gewoon een originele MTX-ot uitlaat halen en hem verder weer origineel maken.
maak anders eerst even wat afbeeldingen van het uitlaatje en de kop, een luhao uitlaatpijp voor mtx ot moet er zo oppassen(imi ori alleen dan snel), het kan idd voorkomen dat je een klein stukje van de tweede koelrib van af de rechterkant moet afslijpen als het een mb kop is. je had het er ook over dat de flens niet past? ik kan je pas verder helpen als je wat foto's maakt
gr.
|
|
|
|
MeMeBot |
15-6-2011 18:42 |
Posts: 251 |
Ik had inderdaad wat moeite met de flens, ik ga kijken of ik daar ook een heel klein stukje van de koelvin af kan slijpen maar dat moet nog wel lukken.
De huidige uitlaat zit ook wel goed op de flens na waar ik nog naar moet kijken, maar er is al prima mee te rijden.. Tot de bocht scheurde dan.
Ik denk dat ik er sowieso een MTX-ot uitlaat op moet zetten, die van een MT5 gaat zomaar niet passen denk ik als ik alles vergelijk wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.
Maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een aantal uitlaten.
Bij motoimport zag ik een Luhao Klikje
en een Gianelli Klikje
Is er bekend of, en zoja welke van deze uitlaten voor minder toeren zorgt dan de andere?
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Frysk |
15-6-2011 22:38 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Om te voorkomen dat er een nieuw topic wordt geopent over hetzelfde onderwep worden er even wat oude koeien uit de sloot gehaald.
Ik heb mn MTX-ot weer rijdend, alles is gefixt (zie mn profiel) maar nu is mijn uitlaatbocht gescheurd.
Nu zie ik hier dat er meerdere mensen geweest zijn met uitlaatbochten die net niet passen door koelribben die in de weg zitten enz.
Nu weet ik niet of ik een MT blok onder mn MTX heb zitten, maar ik heb wel al koelribben weg moeten slijpen om de huidige uitlaat passend te krijgen.
Nu ik aan de aanschaf van een nieuwe pijp toe ben heb ik jullie advies nodig.
Welke pijp gaat goed passen, maar minstens zo belangrijk:
Welke pijp gaat goed presteren met een Airsal 70cc niet getuned, 18mm, twinair..?
Belangrijk voor mij is dat het niet te hoogtoerig wordt omdat ik er lange afstanden mee ga rijden.
Thnx!
Je wilt het niet te hoogtoerig ?
Originele 80cc uitlaat, en laat ik die nou net toevallig verkocht hebben
|
|
giggitybyte |
|
appie_1988 |
16-6-2011 10:39 |
Posts: 322 |
gewoon een paar koelribben weg slijpen.
Heb ik ook moeten doen.
Heb er eerst een mt 4 bak blok onder gehad daarna mtx 5 bak.
Afmetingen blok wat het zelfde.
originele 80cc uitlaat mtx bij motoimport kost iet van 20ยค
|
|
|
|
MeMeBot |
16-6-2011 10:42 |
Posts: 251 |
Is de flens van die uitlaat niet groter dan de uitlaatpoort van mijn 70cc cylinder?
Voor zover ik me kan herinneren past dat niet.
Als jullie zeker weten dat op een Airsal70cc een 80cc uitlaat past dan lijkt me dat inderdaad een goede keuze.
Iemand die dit voor mij kan bevestigen?
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
MeMeBot |
16-6-2011 11:36 |
Posts: 251 |
Niemand die dit weet?
Ik wil er graag 1 bestellen maar moet wel zeker weten dat die 80cc uitlaat op mijn 70cc cylinder gaat passen...
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|