Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - witte blokolie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50875 - witte blokolie?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Am6-rijder 14-7-2008 16:01 Print topicpost

Posts: 113
hey.. ik heb de blokolie van mijn derbi even verwisseld. nou ging goed. 650ml dr op goed op pijl. ik rijden ging eerst goed daarna begon de koppeling al te slippen als je schakelde. ik blokoliepijl kijken is goed alleen de olie is wit geworden kan dit de keerring zijn van de kvs pomp? ook na het rijden zat er olie op me achterwiel en op het blok.

bvd.
 

Derbi Joris 14-7-2008 16:03 Print reply
Posts: 1165
Dat betekent dus dat er water bij je olie is gekomen... Wss is dit een van de keringen van je waterpomp. Dat er olie op je tandwiel is gekomen kan zijn doordat het vloeistof pijl door de lekke kering gestegen is wat resulteert in een hogere oliedruk waar de kering onder bezweken is.
 
Sypie_Honda 14-7-2008 17:42 Print reply

Posts: 13830
uuh ja oliedruk bij een 2 takt

die dingen hebben een carter onluchting, kan nooit druk op komen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Pruttelaar 14-7-2008 17:50 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
uuh ja oliedruk bij een 2 takt

die dingen hebben een carter onluchting, kan nooit druk op komen.


soms lekt ie daar ook olie uit (ik heb er een slangetje aan gedaan en er komt regelmatig een druppeltje uit..)

of dat is een overloop ofzo.. ik weet het niet precies

Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 14-7-2008 om 17:51 uur.
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Shinigami 14-7-2008 17:52 Print reply

Posts: 797
Tuurlijk heb je oliedruk, het word toch warm en gaat uitzetten!, bouwd de druk vanzelf op ookal ontlucht die.

@prutelaar, dan zit er denk toch wat teveel olie in, zoals ik al zeg, olie word warm en zet uit dus vandaar dat het dan uit je overloop komt.
 
...
Pruttelaar 14-7-2008 17:54 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
Tuurlijk heb je oliedruk, het word toch warm en gaat uitzetten!, bouwd de druk vanzelf op ookal ontlucht die.

@prutelaar, dan zit er denk toch wat teveel olie in, zoals ik al zeg, olie word warm en zet uit dus vandaar dat het dan uit je overloop komt.


maar, als je ontluchting heb, dan kan de lucht dus weg, en heb je geen tot nauwelijks oliedruk meer of hebben wij het hier over verschillende oliedrukken, wat me stug lijkt..
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Shinigami 14-7-2008 18:00 Print reply

Posts: 797
het draaien van de motor maakt ook druk, door teveel olie kan die die druk niet goed kwijt en kan het hele zooitje alsnog gaan lekken
 
...
Pruttelaar 14-7-2008 18:17 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
het draaien van de motor maakt ook druk, door teveel olie kan die die druk niet goed kwijt en kan het hele zooitje alsnog gaan lekken


maar hij zegt net, dat ie het goede hoeveelheid olie er in had gedaan, natuurlijk kan je hier niet van uitgaan, maar in een simpel derbi blok ofzo of am6 zou 30ml olie meer of minder niet zo veel uitmaken, die druk kan echt wel genoeg weg, al is het niet door het onluchtings ventiel, dan propt ie wel meer lucht de cillinder in..
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Derbi Joris 14-7-2008 19:46 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
uuh ja oliedruk bij een 2 takt

die dingen hebben een carter onluchting, kan nooit druk op komen.

Gooi jij maar eens olie in tot dat er niks meer bij kan, dop erop, start hem en kijk even hoelang jou keringen blijven zitten... In de plaats van dom te roepen dat iets niet kan, kan je beter ook nog enige aanvulling geven op de vraag van de topicstarter.
 
2SLOW4ME 14-7-2008 19:49 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Gooi jij maar eens olie in tot dat er niks meer bij kan, dop erop, start hem en kijk even hoelang jou keringen blijven zitten... In de plaats van dom te roepen dat iets niet kan, kan je beter ook nog enige aanvulling geven op de vraag van de topicstarter.



Ik heb met mijn gpr 2 weken lang met mijn hele blok vol olie gereden.. alles doet het nog en zit er nog in beginnersfoutje .

mja, hij stonk als de pest, en vond het niet fijn ofso...

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 14-7-2008 om 19:50 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Makrolon 14-7-2008 19:51 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]


maar hij zegt net, dat ie het goede hoeveelheid olie er in had gedaan, natuurlijk kan je hier niet van uitgaan, maar in een simpel derbi blok ofzo of am6 zou 30ml olie meer of minder niet zo veel uitmaken, die druk kan echt wel genoeg weg, al is het niet door het onluchtings ventiel, dan propt ie wel meer lucht de cillinder in..

Lol, snap je het principe van 2 takt wel? je cylinder en carter waar je krukas in draait is helemaal afgesloten van je bak. dus hij kan die lucht ook nooit je cylinder in pompen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 14-7-2008 20:00 Print reply

Posts: 14999
en je hebt wel gewoon de goede olie erin gedaan?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Markjo 14-7-2008 20:26 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Gooi jij maar eens olie in tot dat er niks meer bij kan, dop erop, start hem en kijk even hoelang jou keringen blijven zitten... In de plaats van dom te roepen dat iets niet kan, kan je beter ook nog enige aanvulling geven op de vraag van de topicstarter.


eerst heb je het over overdruk en nu over een blok vol olie. zijn toch 2 aparte dingen

dan mag jij mij eens gaan uitleggen hoe druk kan ontstaan in een open systeem...
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
RS2Racer91 14-7-2008 20:38 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]



Ik heb met mijn gpr 2 weken lang met mijn hele blok vol olie gereden.. alles doet het nog en zit er nog in beginnersfoutje .

mja, hij stonk als de pest, en vond het niet fijn ofso...

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 14-7-2008 om 19:50 uur.

ik heb een half jaar zo gereden, vorige eigenaar had m ook ff volgetankt
 
Pruttelaar 14-7-2008 20:40 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Lol, snap je het principe van 2 takt wel? je cylinder en carter waar je krukas in draait is helemaal afgesloten van je bak. dus hij kan die lucht ook nooit je cylinder in pompen.



mis ik dan iets ofzo, want je benzine mengsel word toch eerst je blok in gezogen en daarna(door de neerwaartse beweging van je cillinder je cillinder in geperst..

als beter leg je me het dan goed uit, als jij zegt dat ik het fout heb


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


eerst heb je het over overdruk en nu over een blok vol olie. zijn toch 2 aparte dingen

dan mag jij mij eens gaan uitleggen hoe druk kan ontstaan in een open systeem...



en mij ook

Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 14-7-2008 om 20:41 uur.
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
TripKikker 14-7-2008 20:47 Print reply

Posts: 213
ik heb er ook net zoveel olie in gedaan totdat het niet meer verder kon, heb nergens last van, rijd hetzelfde als toen ik m nieuw had en geen last van sitnkende geuren of andere bijwerkingen, hoe kan dit dan
 
Ik haat mensen die hun zin nooit af

Dit topic is 3100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved