Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #50866 - MB rijd kwalitatief uitermaten tele...
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2902 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
14-7-2008 9:27 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
in ze 3e valt die terug naar 6000 en in ze 4e blijft die op ong. 5000 lopen, en komt niet boven de 45km/u. nou had iemand het al over opkoppelen maar dat lijkt me niet echt goed voor me bak
lichtere vertanding erop leggen.
EDIT: denk dat 2 tandjes minder voor wel te doen is?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-7-2008 om 9:27 uur.
|
|
|
|
Shinigami |
14-7-2008 9:55 |
 Posts: 797 |
Ik ga het eens bekijken, als iemand nog andere ideen heeft dan hoor ik ze graag, en zal ff laten weten hoe die het doet met 12 tands voor.
|
|
... |
|
Shinigami |
20-7-2008 15:01 |
 Posts: 797 |
Update!
Ik heb de pakkingen van me cilinder en spruitstuk enzo vervangen, cilinder ziet er goed uit, goede verbranding maar loopt nu helemaal bagger!
Setup:
50cc snel, welk merk geen idee,
Meteor zuiger met enkele zuigerveer
keihin 15mm sproeier 110
origineel luchtfilter
Start goed, loopt goed stationair maar wil niet in toeren komen, in ze eerste en 2e loopt die goed door maar in ze 3e als ik bij 10.000 toeren kom dan doet die bwoop en geeft die nix meer, in ze 2e geeft die rond de 11.000 een beetje tegenwerking maar pakt hem wel door,
WTF is er aan de hand?! sproeier te klein, of miss. wat water in me systeem met dit kutweer?
|
|
... |
|
Viertakt |
20-7-2008 15:03 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
Update!
Ik heb de pakkingen van me cilinder en spruitstuk enzo vervangen, cilinder ziet er goed uit, goede verbranding maar loopt nu helemaal bagger!
Setup:
50cc snel, welk merk geen idee,
Meteor zuiger met enkele zuigerveer
keihin 15mm sproeier 110
origineel luchtfilter
Start goed, loopt goed stationair maar wil niet in toeren komen, in ze eerste en 2e loopt die goed door maar in ze 3e als ik bij 10.000 toeren kom dan doet die bwoop en geeft die nix meer, in ze 2e geeft die rond de 11.000 een beetje tegenwerking maar pakt hem wel door,
WTF is er aan de hand?! sproeier te klein, of miss. wat water in me systeem met dit kutweer?
Bougiekleur? Bwoapen lijkt te klein, probeer eens ietsje groter, wat doet hij dan?
Of met de choke, wat doet hij dan?
offtopic: ff bijvraagje, welke carb van keihin is 15mm? en welke brommer word het toegepast?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Shinigami |
20-7-2008 15:13 |
 Posts: 797 |
bougiekleur is lichtzwart, hij zal iets teveel olie krijgen, maar dan moet je dat toch altijd merken?
op de carburateur staat:
Keihin PF 15A [] 31109
update:
het is een 16mm, gegevens:
Carburetion
Carb Type PF 15, 16mm venturi bore
ID Number PF 15A
Air Screw initial setting 1 3/8 turns out
Float level 13.5 mm (0.53 in)
Main jet, standard #105
Main air jet, standard #210
Jet needle & position, standard 37B - 2nd groove
Slow/Pilot jet, standard #38
Dit bericht is gewijzigd door Shinigami op 20-7-2008 om 15:24 uur.
|
|
... |
|
Viertakt |
20-7-2008 18:14 |
 Posts: 3586 |
16mm carb dus.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
MTRudolf |
20-7-2008 18:23 |
 Posts: 2464 |
ik vind persoonlijk 110 sproeier in een 16 mm carberateur erg groot..
voor een 50 cctje
ik rijd zelf met 115 op een 70 snel met twin air filter..
hij kan het dus niet meer trekke als hij een groot vermogen moet leveren.. dat is wat je zegt in het kort toch ?
|
|
|
|
J.wally |
20-7-2008 18:50 |
 Posts: 2301 |
of je heb gwn een immi bucht cilinder
|
|
|
|
Shinigami |
20-7-2008 22:11 |
 Posts: 797 |
Geen idee wat voor cilinder, mij is verteld een belgische, kan ik dat ergens aan herkennen?
Bij de 5000-7000 toeren gaat die heel erg stotteren in alle versnellingen behalve de 4e want dan komt die gewoon niet verder, na die 7000 toeren blaast die inene als een gek vooruit, dus het licht iig. niet aan me vonk, maar wat dan wel?
|
|
... |
|
mtx-motard |
20-7-2008 22:47 |
 Posts: 14947 |
dan staat boven de uitlaatpoort heel klein 167 geslagen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Shinigami |
21-7-2008 11:02 |
 Posts: 797 |
ok, dat zal ik eens even bekijken, voor de rest nog ideën over dat haperen bij 5000-7000 toeren?
|
|
... |
|
mtx-motard |
21-7-2008 11:03 |
 Posts: 14947 |
gasnaald stand verstellen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Shinigami |
21-7-2008 23:17 |
 Posts: 797 |
naar boven of naar onder, staat nu in het midden, 3e van de 5
|
|
... |
|
mb-rider |
22-7-2008 0:01 |
 Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
Geen idee wat voor cilinder, mij is verteld een belgische, kan ik dat ergens aan herkennen?
Bij de 5000-7000 toeren gaat die heel erg stotteren in alle versnellingen behalve de 4e want dan komt die gewoon niet verder, na die 7000 toeren blaast die inene als een gek vooruit, dus het licht iig. niet aan me vonk, maar wat dan wel?
in een zeta 50cc snel zit meestal een zuiger met 1 zuigerring.. die cillinder heeft 6 koelvinnen en onderop de cilinder vlak bij de uitlaatpoort staat zeta  voor het geval het een zeta is..
anders idd wat mtx-motard zei even bij de uitlaatpoort kijken of er 167 staat..
|
|
|
|
Shinigami |
22-7-2008 19:24 |
 Posts: 797 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gasnaald stand verstellen
Kan iemand mij vertellen hoe ik hem moet verstellen, naar boven of naar onder, staat nu op de 3e van de 5
|
|
... |
|
Dit topic is 2902 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|