Als je je brommer nou eens zou begrenzen door middel vd toerenteller ?
Dat als ie voorbij een bepaald toerental komt met de naald ie dan kontakt maakt en de ontsteking onderbreekt/verlaat etc.
Moet je alleen nog een maniertje verzinnen om het onopvallend aan en uit te zetten.
Maar dan zou je iets zonder elco's kunnen maken.
Alleen hoe zorg je dat de vonk wegvalt zonder dat ie verschrikkelijk gaat sputteren ??
PS: ideetje komt van motor-forum, van een gozer met een RVF400 die een begrenzer heeft in de KM teller zodat ie maar 180 kan.
volgens mij kan dat gewoon nooit exact gaan hoor... en hoe wil je zorgen dattie opeens gaat verlaten ofzo? krijg je denk ik hetzelfde effect als met elco's, eerst veel toeren, heel erg terug vallen, dan weer veel toeren etc etc.
dit heb ik ook al zo vaak bedacht......ook met toerenteller enzo...ook al in combinatie met digi versnellingsaanduiding...dat soort shit...
je kunt em denk ik niet perfect begrenzen...
hoe zit het nou eignelijk met die begrenzers die je kunt kopen???? begrenzen die nu mooier of niet??
anders haal ik ergens zon ding...kijk wat voor onderdelen/ schakeling dat ding heeft bij standje 7000 toeren ofzo...en dan kloon ik dat gewoon....tadaa...klaar...als je een chip ofzo hebt die gewoon niet meer dan 7000 pulsen doorlaat dan ist probleem opgelost....met elcos ontregel je gewoon je ontsteking waardoor je motor uitvalt voor 1000 toern....dus....iemand moet een chip maken!!!!
een cdi vinden die zwaar begrenst is (van een honda scooter ofzo), en die erop zetten, en dan zorgen dat je kunt wisselen tussen je begrensde cdi en je gewone cdi dmv een schakelaar.
Zou je niet gewoon een soort van kogelkraan tussen je expansie deel van je uitlaat kunnen zetten zodat je je uitlaat deels kan afsluiten. Daardoor zou ie dan niet makkelijk meer toeren kunnen maken. Je kan dit bij een mt(x) denk ik ook wel ergens achter een kap wegwerken.