Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nachttopic Deel 32 (0.00-07.00)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50858 - Nachttopic Deel 32 (0.00-07.00)
Pagina 75 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 34925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 29-7-2008 0:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
YALLAH

alllooooo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Viking 29-7-2008 0:05 Print reply

Posts: 1415
slapies doen, laters
 
Knäckebröd!!
Derbi-Olaf 29-7-2008 0:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
slapies doen, laters

slaapze:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dimar 29-7-2008 0:11 Print reply

Posts: 298
Hey Mensen...
Zit er in de vertanding 13/60 of 15/70 theoreitisch gezien geen verschil....?
 
Sypie_Honda 29-7-2008 0:12 Print reply

Posts: 13830
beter doe je 15/70, veel meer tanden in het ketting, dus minder slijtage.



net even gezeten, ga zo maar is slapen denk ik.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Dimar 29-7-2008 0:15 Print reply

Posts: 298
Ja maar dat heb ik nu al,

Ik heb nu
19,5 del
Ori Uitlaat
15/70

en ik wil de snelheid tot 85 houden en niet hoger,
ik wil snel kunnen optrekken en geen hogere top hebben dan 85.
met deze setup :
19,5 Del
Leovince uitlaat
13/60 Aangeraden vertanding, maar theoretisch gezien zit daar toch geen verschil in.. ? of heb ik het mis

 
Derbi-Olaf 29-7-2008 0:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dimar
Hey Mensen...
Zit er in de vertanding 13/60 of 15/70 theoreitisch gezien geen verschil....?

13/60 = 0.216666...
15/70 =0.21428571...
Theoretisch wel, praktisch niet merkbaar.
Gewoon voor 15/70 gaan
, net wat minder slijtage'

sypie was me voor

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 29-7-2008 om 0:15 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dimar 29-7-2008 0:17 Print reply

Posts: 298
In hoevere minder slijtage ?
 
Derbi-Olaf 29-7-2008 0:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dimar
In hoevere minder slijtage ?

niet veel, maar je tandwielen zullen minder snelslijten, of het echt merkbaar is betwijfel ik
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dimar 29-7-2008 0:19 Print reply

Posts: 298
Oke thx man
 
Sypie_Honda 29-7-2008 0:19 Print reply

Posts: 13830
jah zeker merkbaar hoor!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Jasper Strahiem 29-7-2008 0:20 Print reply

Posts: 1950
Ketting slijt wel minder omdat hij minder scherpe bochten hoeft te maken omdat je tandwielen groter zijn. Je tandwielen slijten gewoon hetzelfde. alleen heb je het wel weer verdeeld over meer tanden dus ja
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 29-7-2008 0:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah zeker merkbaar hoor!

als jij het zegt ! :P zelf niet echt ervaring mee
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Sypie_Honda 29-7-2008 0:21 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ketting slijt wel minder omdat hij minder scherpe bochten hoeft te maken omdat je tandwielen groter zijn. Je tandwielen slijten gewoon hetzelfde. alleen heb je het wel weer verdeeld over meer tanden dus ja


idd minder scherpe bocht, en veel meer rakingsoppervlakte door grotere tandwielen.
de krachten worden dus beter verdeelt over het hele tandwiel.

en ik heb et wel getest, op de weg en in de modder, je ziet et wel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Dimar 29-7-2008 0:22 Print reply

Posts: 298
Heb ik nog nooit zo van zo kant gedacht,
Thx jasper strahiem
thx sypie honda lol

Dit bericht is gewijzigd door Dimar op 29-7-2008 om 0:22 uur.
 

Dit topic is 34925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 75 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved