Erik 39 |
10-7-2008 21:38 |
Posts: 15088 |
Prop in de uitlaat
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
mtx-motard |
10-7-2008 21:38 |
Posts: 14947 |
ring in uitlaat
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Thijsje |
10-7-2008 21:39 |
Posts: 1687 |
wou al zeggen, eurobegrenzer..
maar dan zou ik gewoon tairippe om luchtslang, ring in uitlaat, onsteking vroeger...
zijn wel trukjes voor klein poosje...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
mtx-motard |
10-7-2008 21:39 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
wou al zeggen, eurobegrenzer..
maar dan zou ik gewoon tairippe om luchtslang, ring in uitlaat, onsteking vroeger...
zijn wel trukjes voor klein poosje...
ontsteking later dan.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
klikx |
10-7-2008 21:40 |
Posts: 783 |
Ok prop in uitlaat voor 2takt wel ja^^
En de rieju heeft een mhr team 80cc steken enz dus gaat lekker lope volgens mij tegen 45 xD
Maar voor de 4 takt hoe die begrenze liep ook mooi 90
|
|
|
|
Thijsje |
10-7-2008 21:42 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
ontsteking later dan.
ja sorry dat bedoelde ik uiteraard!
4takt begrenzen,, uitlaat dicht maken.. hebben ze veel minder power.. wel zorgen dat t er ergens door kan, anders loopt hij helemaal niet...
kunt met je onsteking tijdstip gaan spelen...
*weet niet hoe het is met 4takt bromfiets/scooter, dit zeg ik uit ervaring met autos...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 10-7-2008 om 21:45 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
klikx |
10-7-2008 21:46 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
ja sorry dat bedoelde ik uiteraard!
4takt begrenzen,, uitlaat dicht maken.. hebben ze veel minder power.. wel zorgen dat t er ergens door kan, anders loopt hij helemaal niet...
kunt met je onsteking tijdstip gaan spelen...
*weet niet hoe het is met 4takt bromfiets/scooter, dit zeg ik uit ervaring met autos...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 10-7-2008 om 21:45 uur.
OF mss een plaatje maken gaatje in bore en tusse spruit stuk en carbu zetten?
Zou eurobegrenzer ook werken op zo een 4taktje?
|
|
|
|
mtx-motard |
10-7-2008 22:48 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]
OF mss een plaatje maken gaatje in bore en tusse spruit stuk en carbu zetten?
Zou eurobegrenzer ook werken op zo een 4taktje?
nee
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Viertakt |
10-7-2008 23:19 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
nee
Strict technisch gezien wel, een 4takt vonkt gewoon bij elke omwenteling, en wat een eurobegrenser doen is het vonktijdstip zwaar verlaten/vernaaien boven een bepaald toerental, waardoor hij niet verder op toeren kan komen.
En verder, een 4taktje is gevoelig voor ontsteking te laat, zet hem op zn laatst en hij loopt voor geen meter. Starten wil hij dan ook amper.
Ligt er natuurlijk aan he, als hij CDI ontsteking heeft dan, met contactpunten gaat wat bovenstaat niet op.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 10-7-2008 om 23:19 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Ozz |
11-7-2008 7:42 |
Posts: 1259 |
Nee op een 4-tact lukt hetniet. Ik had een kinroad (4 taccie, ik weet het is/was bagger, hebnu NSR) EN ik wilde ook een eurobegrenzer. had un 70cc ondr leggen. maar ik wilde er 1 bestellen en had dat asl bijzonderheid bijgeschreven. Kreeg een mailtje terug dat dat niet kon ofzow. dus 4tact lukt niet. in iederegeval suc6 ermee:P
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Strict technisch gezien wel, een 4takt vonkt gewoon bij elke omwenteling, en wat een eurobegrenser doen is het vonktijdstip zwaar verlaten/vernaaien boven een bepaald toerental, waardoor hij niet verder op toeren kan komen.
En verder, een 4taktje is gevoelig voor ontsteking te laat, zet hem op zn laatst en hij loopt voor geen meter. Starten wil hij dan ook amper.
Ligt er natuurlijk aan he, als hij CDI ontsteking heeft dan, met contactpunten gaat wat bovenstaat niet op.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 10-7-2008 om 23:19 uur.
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
Dargor |
11-7-2008 8:06 |
Posts: 1771 |
busje boven op je gaschuif doen
evt paar ringetjes,
is imo de simpelste manier nu
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
klikx |
11-7-2008 11:02 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
busje boven op je gaschuif doen
evt paar ringetjes,
is imo de simpelste manier nu
Leg dat is uit dat begrijp ik nu niet echt goed ben niet zo vrij technisch
|
|
|
|
rubentjuuuh |
11-7-2008 11:18 |
Posts: 107 |
BEUN oplossing:
te kleine sproeier erin doen ist makkelijkst.
heb je alleen kans dat je cilinder vastloopt, maar waarschijnlijk niet bij 1 tripje op de roller.
|
|
|
|
Fabio |
11-7-2008 11:29 |
Posts: 1737 |
Men neemt de gasschuif uit de carb. Plaatst een stukje tuinsluing over de veer, dus tussen de schuif zelf en het dopje. Vervolgens schuif je 'm weer in je carb. Nu kan de gasschuif niet meer helemaal open, je geeft dus minder gas terwijl de gashendel niet verder kan. Goedkoop, snel, veilig en heel belangrijk, het werkt! Een nadeel, je moet wel de juist maat hebben van dat stukje tuinslang.
|
|
|
|
Tommyofzo |
11-7-2008 11:30 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubentjuuuh
BEUN oplossing:
te kleine sproeier erin doen ist makkelijkst.
heb je alleen kans dat je cilinder vastloopt, maar waarschijnlijk niet bij 1 tripje op de roller.
dat is wel de laatste oplossing
|
|
|
|