Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #50814 - CR250 vragen
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 5009 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RowdyCross |
10-7-2008 18:09 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
Waarom zou je m op 25kw kenteken zetten.. Je bent net 16.
Je mag nog lang geen motorrijden
Duuuwwwwdde
Ik citeer:
Quote:
Ik ben natuurlijk nog lang geen 18, maar dit vind ik wel leuk om te weten. 't Is dus nog 'voor de toekomst'
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Sypie_Honda |
10-7-2008 18:10 |
Posts: 13830 |
als je eenmaal 16 bent geweest, ben je zomaar 18.
en als je eenmaal 18 bent geweest ben je zomaar 30.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
MrOi |
10-7-2008 18:19 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
Waarom zou je m op 25kw kenteken zetten.. Je bent net 16.
Je mag nog lang geen motorrijden
Soms schaam ik me voor het niveau van mijn medemens..
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-7-2008 18:37 |
Posts: 10835 |
2 takt begrenzen gaat op zich wel, maar dan nog is zo'n CR niet echt geschikt voor dagelijks vervoer denk ik.
Als je toch zo van 2 takt houd koop dan een jawa 350 ofzo om over de weg heen te rijden
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Erik 39 |
10-7-2008 18:41 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
al eens een gasschuifbegrenzing gemonteerd?
ik vind het niks. beter doe je prop in uitlaat.
owja en met 4 takt kan je remmen op de motor, en wat meer koppel onderin.
je kan niet ver komen met zo iets. er zit geen reserve op dus benzine peil goed in de gaten houden.
tanken zijn klein en ze zuipen voor 2.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-7-2008 om 17:59 uur.
Idd, dit leek me het probleem.
qua afstand bedoelde ik meer: Kan je met een SM gewoon 500km op een dag rijden als je aarsch het volhoudt, of niet? Dat zoiets zuipt snap ik.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistash
1. Na 20/25 uur is ook bij een "gewone" cr250 het beste eraf hoor.
Dit snap ik, maar waarom wel bij een CR250 en niet bij een RS250?)
3. Dagelijks gebruik van een cr250, onderhoud is veel hoger, veel hoger verbruik, als 4-takt. Zou het niet doen. Het aan/uit karakter van een 2-takt, lijkt mij niet fijn voor dagelijks gebruik, al helemaal niet voor langere ritjes.
Dit was de vraag, WELK onderhoud?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Voordelen 4t?
Alles slijt minder.
Mooier geluid (moet je van houden)
Op 25KW toch even veel vermogen als een 2takt, dus dat boeit allemaal geen reet.
Koppel.
Verbruik.
Koppel is niet zo erg, het geluid vind ik juist erg tegenvallen van een 4-takt, hou ik dus niet van, en verbruik tja..
Verschil is dat een jonge 4takt zo 5000euro kost, en een 250 nog geen 2000. Een XR ofzo begin ik niet aan, vind ik niks.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Waarom zou je hem begrenzen, als die op kenteken maar <25kw is.
Omdat het niet legaal is. Mocht ik brokken maken heb ik een probleem.. Het begrenzer met een soort van verwijderbare prop is dus het beste?
Dus nog even de vraag:
Wat zijn nou de duidelijke verschillen in onderhoud van een CR250 / CRF250/450 (dus 2- en 4takt) bij dagelijks gebruik?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
10-7-2008 20:29 |
Posts: 15088 |
Iemand die wat kan antwoorden op de onderhoudsvraag?
Ik had vandaag dit even geshopt, basis = CR250 uit 1995. Achterkappen van een CR25- uit 2007, niet zo moeilijk pas te maken geloof ik. Verder alleen andere wielen, best tof vind ik zo
Verder ook vrij voordelig, zoiets koop je voor ¤ 1500 met kenteken
Wielen zijn zo'n ¤ 800
Nieuw kappensetje en stickers ¤ 200eu
Voor 3000 kom je een heel end
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 10-7-2008 om 20:30 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
supermotaaah |
10-7-2008 20:30 |
Posts: 3082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Iemand die wat kan antwoorden op de onderhoudsvraag?
Ik had vandaag dit even geshopt, basis = CR250 uit 1995. Achterkappen van een CR25- uit 2007, niet zo moeilijk pas te maken geloof ik. Verder alleen andere wielen, best tof vind ik zo
afbeelding
ziet er zeker tof uit
ik denk dat je vooral veel zuigers moet gaan vervangen
|
|
:| |
|
Bart-Derbi |
10-7-2008 20:31 |
Posts: 6497 |
Hij is ook net 16 hoor .
Maar, ontwerpje ziet er zeker strak uit!
|
|
|
|
Erik 39 |
10-7-2008 20:34 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Hij is ook net 16 hoor.
Maar, ontwerpje ziet er zeker strak uit!
érg hè?
't Is meer: Mn vader heeft een CR250 enduro uit 1990. Ik wil zoiets als SM op mn 18e, en hij wil hem verkopen. Ik zou hem ook kunnen kopen (als dit kan voor op de weg, lijkt me niet echt een probleem), dan is het betaalbaar, kan ik hem gewoon langzamerhand leuk maken, en gewoon t maisland / de baan mee op in de tussentijd.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Harold |
10-7-2008 21:03 |
Posts: 1052 |
Het is niet bepaald een motor om mee te toeren, laatstaan normaal straatgebruik. Een rit van 500 km op zo'n ding hou je ten eerste al niet vol (of je moet zowat dagelijks in de sportschool zitten). Na 200 km heb je het wel gehad.
Onderhouds intervallen zullen ongeveer het zelfde liggen tussen een cr en een crf (2 en 4 takt). Het zijn allebij competitie motoren, dus eigelijk niet voor straat gebruik. Dat houd dus in ongeveer om de 30 uur je zuiger vervangen (geld zowel voor de cr en crf gekgenoeg) om de 500 tot 1000 km je olie verversen (dus 2 van die ritjes van 500km en hij is nodig aan nieuwe olie toe). Na ongeveer 10 000 km zijn beide ook nodig aan een revisie toe. Bij de 2 takt zal het op dit punt goedkoper zijn dan bij de viertakt (inverband met dure klepen die dan vervangen moeten worden).
Lang volgas kun je met zo'n 2 takt niet, dus dat wordt alleen op binnenwegen rijden. Autoweg kun je nog een keer een stukje meepakken, maar een snelweg gaat je niet lukken (denk aan warmlopers/vastlopers, ergggg onconvortabel+ je zult nooit het volgende tankstation halen).
Kortom, straatgebruik kan, maar niet zoals met een gewone motor. Je heb nogal wat beperkingen. Voor de binnenwegen in een straal van 25 km rond je huis is het leuk speelgoed.
Ik raad je aan om voor een ander model te gaan wat meer geschikt is voor straat gebruik. Een xr650 bijv of ktm lc4 husqvarna 610 of een rs250 /125 als je echt geen 4takt wilt(is dan wel een racer maar wel geschikt voor straatgebruik). Dezen zijn misschien ook nog is terug te voeren, kun je met de cr wel vergeten (mengsel kun je dan nooit optimaal houden, dus nog meer beperkingen(warmlopen)).
|
|
|
|
Erik 39 |
10-7-2008 21:21 |
Posts: 15088 |
Kijk Harold, zo'n verhaal is waar ik op wachtte! Erg bedankt.
Nouja lange afstanden rij ik toch zelden, en hoeft op mn 18e ook niet lijkt me. Net als een brommer, vooral voor plezier. En 1x in de zoveel tijd een rit van 150km kan geen kwaad lijkt me.
Afvoeren zie ik ook helemaal niet zitten eigenlijk :( Gek genoeg moet het. Lange stukken snelweg ben ik zeker niet van plan, alleen in noodgevallen. Sowieso ga ik veel liever binnendoor. Laatst met brommer naar TT geweest (150km x 2 op 1 dag) en dat gaat prima. Helemaal binnendoor, je doe er 3x zo lang over als met de motor (snelweg), maar het is 20x zo leuk! Dan sta ik maar wat eerder op.
Onderhoud is dus gelijk. Ik las op motorforum dat iemand enduro's reed met CR250 en 1x per jaar zuiger verving, zo rond de 125uur! Dit lijkt me wat te gek, maar 25uur is dus niet nodig. Olie verversen is nodig maar weinig moeite / kosten, dit is dus geen enkel probleem. Dat groot 4t onderhoud een stuk duurder is dacht ik al, zoiets hoopte ik ook te horen ;p.
Een husqie zat ik iid ook aan te denken, maar een 4t met weinig vermogen lijkt me veel minder leuk dan een 2t.
Bedankt in ieder geval!
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
BSTS |
10-7-2008 21:24 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
......Een rit van 500 km op zo'n ding hou je ten eerste al niet vol (of je moet zowat dagelijks in de sportschool zitten). .....
nu mijn vraag
op welke motor houd je dat wel vol ?
Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 10-7-2008 om 21:24 uur.
|
|
sprintjah |
|
Erik 39 |
10-7-2008 21:27 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
......Een rit van 500 km op zo'n ding hou je ten eerste al niet vol (of je moet zowat dagelijks in de sportschool zitten). .....
nu mijn vraag
op welke motor houd je dat wel vol ?
Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 10-7-2008 om 21:24 uur.
Kennis van mn buurman reed in 1 ruk 1400km op een goldwing ofzo ziek. maar ontopic.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
ktmstyled |
10-7-2008 22:41 |
Posts: 1806 |
voor 300 euro heb net zo goed een mooie ktm 620 lc4 supermotard
netals mijne dat rijd tog n stuk beter als een 250 2t hoor en staat ook maar 21kw op kenteken
|
|
going sideways! |
|
RowdyCross |
11-7-2008 13:27 |
|
Dit topic is 5009 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|