Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #50814 - CR250 vragen
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 5024 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik 39 |
10-7-2008 17:47 |
Posts: 15088 |
Hallo,
Omdat ik wel eens wat dingen wil weten over een CR250 (van rond 1995), heb ik wat vragen.
1. Waarom moet een zuiger van een CR250 supermotard (straatgebruik dus) elke 20/25 uur vervangen worden, en die van een CR250 niet?
2. Voor op de weg zou ik 25kw willen (omdat dat nou eenmaal moet, dingen staan waarschijnlijk rond 18kw op kenteken, maar mocht je een ongeluk krijgen..).
Wel wil ik in het weekend ofzo eens de crossbaan op, met vol vermogen. Ik moet dus makkelijk een begrenzer kunnen verwijderen / plaatsen. Wat zijn hiervoor de beste ideeën?
Makrolon zei een gasschuifbegrenzer, opzich is dit niet verkeerd. Meer ideeën?
3. 't is al vaker langsgekomen; Ik ga de motor voor dagelijks vervoer gebruiken, maar wil het liefst een 2t. Wat zijn nou de grootste voordelen van een 4t, en wat is het onderhoud bij een 2t. Gewoon zuiger en luchtfilter bijhouden, dan kom je toch een heel end?
4. Hoeveel km zou je met zo'n CR250 achter elkaar kunnen rijden? Of is dit echt 'beperkt' zegmaar?
Ik ben natuurlijk nog lang geen 18, maar dit vind ik wel leuk om te weten. 't Is dus nog 'voor de toekomst'
Ik ga wel over niet al te lang een Enduro kopen (is de bedoeling), vandaar.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
RowdyCross |
10-7-2008 17:56 |
Posts: 3211 |
1. Ligt gewoon aan je eigen stijl.
Als jij erop rijd alsof je een SM race rijd, of een Crosswedstrijd, moet je je zuiger vaak vervangen.
Als je gewoon rustig rijd, niet altijd hoogtoerig dus, hoeft dat echt niet.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Sypie_Honda |
10-7-2008 17:57 |
Posts: 13830 |
al eens een gasschuifbegrenzing gemonteerd?
ik vind het niks. beter doe je prop in uitlaat.
owja en met 4 takt kan je remmen op de motor, en wat meer koppel onderin.
je kan niet ver komen met zo iets. er zit geen reserve op dus benzine peil goed in de gaten houden.
tanken zijn klein en ze zuipen voor 2.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-7-2008 om 17:59 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Frysk |
10-7-2008 17:59 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
al eens een gasschuifbegrenzing gemonteerd?
ik vind het niks. beter doe je prop in uitlaat.
inderdaad, langzaam maar zeker komt hij toch op toeren...
had ik op ameland er maar op gedaan met m'n NS1.. kon m'n gas net iets minder dan kwart gas openen maar ik haalde nog 100... dus dat was ook 10x niks
|
|
giggitybyte |
|
Sypie_Honda |
10-7-2008 18:00 |
Posts: 13830 |
idd daar weet ik van van, die ene keer op ameland.
heel slecht op toeren komen, maar nog wel even snel gaan.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Pistash |
10-7-2008 18:00 |
Posts: 715 |
1. Na 20/25 uur is ook bij een "gewone" cr250 het beste eraf hoor.
2. 2-takt begrenzen, geen goed idee, je realiseert geen goede verbranding meer. 2-takt crosser begrenzen word naar mijn idee (bijna) niet gedaan.
3. Dagelijks gebruik van een cr250, onderhoud is veel hoger, veel hoger verbruik, als 4-takt. Zou het niet doen. Het aan/uit karakter van een 2-takt, lijkt mij niet fijn voor dagelijks gebruik, al helemaal niet voor langere ritjes.
4. Waarom zou dat beperkt zijn? Hij wordt gewoon continue gekoeld en gesmeerd dus.
Dit bericht is gewijzigd door Pistash op 10-7-2008 om 18:01 uur.
|
|
|
|
Frysk |
10-7-2008 18:01 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistash
1. Na 20/25 uur is ook bij een "gewone" cr250 het beste eraf hoor.
2. 2-takt begrenzen, geen goed idee, je realiseert geen goede verbranding meer. 2-takt crosser begrenzen word naar mijn idee (bijna) niet gedaan.
3. Dagelijks gebruik van een cr250, onderhoud is veel hoger, veel hoger verbruik, als 4-takt. Zou het niet doen. Hij aan/uit karakter van een 2-takt, lijkt mij niet fijn voor dagelijks gebruik, al helemaal niet voor langere ritjes.
4. Waarom zou dat beperkt zijn? Hij wordt gewoon continue gekoeld en gesmeerd dus.
goede verbranding realiseer je wel weer door hem af te stellen met de prop
|
|
giggitybyte |
|
Viertakt |
10-7-2008 18:02 |
Posts: 3586 |
Voordelen 4t?
Alles slijt minder.
Mooier geluid (moet je van houden)
Op 25KW toch even veel vermogen als een 2takt, dus dat boeit allemaal geen reet.
Koppel.
Verbruik.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Pistash |
10-7-2008 18:03 |
Posts: 715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
goede verbranding realiseer je wel weer door hem af te stellen met de prop
Ik ging uit van de genoemde gasschuifbegrenzing.
|
|
|
|
RowdyCross |
10-7-2008 18:03 |
Posts: 3211 |
Tja en 4t hoef je alleen af-en toe kleppen te stellen en je luchtfilter in te olieen, das enige kleine onderhoud.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Viertakt |
10-7-2008 18:05 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Tja en 4t hoef je alleen af-en toe kleppen te stellen en je luchtfilter in te olieen, das enige kleine onderhoud.
Kleppen stellen noem ik groot onderhoud, is echt niet zo dat je dat elke 1000 km moet doen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Pistash |
10-7-2008 18:06 |
Posts: 715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Tja en 4t hoef je alleen af-en toe kleppen te stellen en je luchtfilter in te olieen, das enige kleine onderhoud.
Licht eraan wat voor 4-takt motor. Als je gaat kijken naar vergelijkbare motoren als de cr250, komt er wel weer meer onderhoud bij kijken. (Denk aan, exc 450/525, crf450, 1 cilinder enduro's dus.)
|
|
|
|
RowdyCross |
10-7-2008 18:06 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Kleppen stellen noem ik groot onderhoud, is echt niet zo dat je dat elke 1000 km moet doen.
Zo super lang ben je er niet mee bezig, dat bedoel ik er meer mee.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
MrOi |
10-7-2008 18:06 |
Posts: 3110 |
Waarom zou je hem begrenzen, als die op kenteken maar <25kw is.
Langere afstanden.. het is niet ideaal en constant hoge toeren is ook veel meer slijtage. Het is leuk als zondagsbrommer om een rondje om de kerk te knallen maar echt vervoer zal hem niet worden.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
OmafietS |
10-7-2008 18:07 |
Posts: 7472 |
Waarom zou je m op 25kw kenteken zetten.. Je bent net 16.
Je mag nog lang geen motorrijden
|
|
|
|
Viertakt |
10-7-2008 18:09 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Zo super lang ben je er niet mee bezig, dat bedoel ik er meer mee.
True, 10 minuutjes duurt het bij mn CBtje.
Maar voor 'gewoon' straatgebruik is een powerband lang niet zo leuk.
Als je eenmaal verslaafd bent aan koppel, wil je niet anders.
En sowiso, 4t is de toekomst, zal me niets verbazen dat je zometeen asociaal hoge belasting moet betalen voor 2takten, met het huidige cabinet.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Dit topic is 5024 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|