Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - KTM 360exc 10km/u in zijn 5?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50773 - KTM 360exc 10km/u in zijn 5?
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StephenOtto 8-7-2008 18:16 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]


slipperclutch is een techniek om makkelijker terug te schakelen.. want als je ineens terugschakeld krijg je die klap dat je afremt. de slipperclutch laat hem dan geleidelijk slippen.


ow ... nooit zo op gelet of tie "makkelijk" schakelt ... ff proberen van de week
 
KTM SX 250!!
Erik 39 8-7-2008 18:16 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]


al die moeilijk woorden uit jou?? had ik niet verwacht

Zelfde stukje als Honda Mt8

Er zit btw geen 1 moeilijk woordje in mn verhaaltje?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:17 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
grasmaaier89 8-7-2008 18:18 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


ow ... nooit zo op gelet of tie "makkelijk" schakelt ... ff proberen van de week



nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Royal Club 8-7-2008 18:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

lulhenk. je wil me testen hè?

Ik weet het toevallig wel (ong..)
Een koppeling die elektronisch wordt geregeld dmv de stand vant gas, versnelling, snelheid, vering etc. Beetje te zien als een elektronisch geregelde slippende koppeling om't ideale eruit te halen

Zorgt er o.a. voor dat't achterwiel niet blokkeerd met terugschakelen.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:14 uur.


wtf?

kijk, je kan wel iets posten wat op wikipedia staat. maar de TS moet het daaruit wel kunnen begrijpen, dat wikipedia een openbare encyclopedy is waar iedereen aan kan klooien terzijde gelaten. is het niet echt iets waarmee je hem helpt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-7-2008 18:19 Print reply

Posts: 17929
om ff ontopic te gaan... als je 10kmpu rijdt in de 5 en je trekt vol het gas open, maak je dan een wheely?
 
StephenOtto 8-7-2008 18:19 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]



nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider


ja sorry .... wist ff niet hoe je het moest uitleggen ...

maar ik snap het ...

en nee ... ik maak geen wheelie als ik volgas ga in mijn 5 met 10km/u

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 8-7-2008 om 18:20 uur.
 
KTM SX 250!!
mcdronkz 8-7-2008 18:20 Print reply

Posts: 32777
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.

Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.
 
Erik 39 8-7-2008 18:20 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wtf?

kijk, je kan wel iets posten wat op wikipedia staat. maar de TS moet het daaruit wel kunnen begrijpen, dat wikipedia een openbare encyclopedy is waar iedereen aan kan klooien terzijde gelaten. is het niet echt iets waarmee je hem helpt.

Lijkt me duidelijk genoeg?
Hoe moet dit 'ingewikkelde' systeem anders verwoorden? Ik begrijp hieruit toch duidelijk de functie eigenlijk

Je interpunctie is niet helemaal je-van-het btw

Ownage, Dronkz

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:22 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Royal Club 8-7-2008 18:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Lijkt me duidelijk genoeg?
Hoe moet dit 'ingewikkelde' systeem anders verwoorden? Ik begrijp hieruit toch duidelijk de functie eigenlijk

Ownage, Dronkz

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:20 uur.


door je muil te houden en het door kevin te laten doen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 8-7-2008 18:22 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.

Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.


Hoe verzin je het elke keer toch?
 
Viertakt uber alles.
StephenOtto 8-7-2008 18:22 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.

Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.


maar dat is het probleem ... hij pakt nooit goed op
alleen maar zo langzaam en traag

Edit:
de vorige eigenaar is flink op z'n muil gegaan met dat ding en heeft 2-3 jaar stil gestaan ... hij zegt dat ie er niks aan veranderd heeft ... maar volgens mij liegt ie dat ... want hoe kan hij ineens dan zo kut lopen

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 8-7-2008 om 18:23 uur.
 
KTM SX 250!!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-7-2008 18:22 Print reply

Posts: 17929
en nu is t weer goed met jullie geflame

je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.
 
Viertakt 8-7-2008 18:24 Print reply

Posts: 3586
Als je in zn 5 op top rijd, maakt hij dan ook overtoeren?
 
Viertakt uber alles.
StephenOtto 8-7-2008 18:24 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
en nu is t weer goed met jullie geflame

je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.


al lang gedaan

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]



nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider
--------------------------------------------------------------------------------



ja sorry .... wist ff niet hoe je het moest uitleggen ...

maar ik snap het ...

en nee ... ik maak geen wheelie als ik volgas ga in mijn 5 met 10km/u
 
KTM SX 250!!
mcdronkz 8-7-2008 18:24 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
en nu is t weer goed met jullie geflame

je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.


Waarom verwijder je Eriks post ? Gezichtsverlies vermijden ?
 

Dit topic is 4719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved