StephenOtto |
8-7-2008 18:16 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]
slipperclutch is een techniek om makkelijker terug te schakelen.. want als je ineens terugschakeld krijg je die klap dat je afremt. de slipperclutch laat hem dan geleidelijk slippen.
ow ... nooit zo op gelet of tie "makkelijk" schakelt ... ff proberen van de week
|
|
KTM SX 250!! |
|
Erik 39 |
8-7-2008 18:16 |
|
grasmaaier89 |
8-7-2008 18:18 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]
ow ... nooit zo op gelet of tie "makkelijk" schakelt ... ff proberen van de week
nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Royal Club |
8-7-2008 18:19 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
lulhenk. je wil me testen hè?
Ik weet het toevallig wel (ong..)
Een koppeling die elektronisch wordt geregeld dmv de stand vant gas, versnelling, snelheid, vering etc. Beetje te zien als een elektronisch geregelde slippende koppeling om't ideale eruit te halen
Zorgt er o.a. voor dat't achterwiel niet blokkeerd met terugschakelen.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:14 uur.
wtf?
kijk, je kan wel iets posten wat op wikipedia staat. maar de TS moet het daaruit wel kunnen begrijpen, dat wikipedia een openbare encyclopedy is waar iedereen aan kan klooien terzijde gelaten. is het niet echt iets waarmee je hem helpt.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-7-2008 18:19 |
Posts: 17929 |
om ff ontopic te gaan... als je 10kmpu rijdt in de 5 en je trekt vol het gas open, maak je dan een wheely?
|
|
|
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:19 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]
nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider
ja sorry .... wist ff niet hoe je het moest uitleggen ...
maar ik snap het ...
en nee ... ik maak geen wheelie als ik volgas ga in mijn 5 met 10km/u
Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 8-7-2008 om 18:20 uur.
|
|
KTM SX 250!! |
|
mcdronkz |
8-7-2008 18:20 |
Posts: 32777 |
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.
Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.
|
|
|
|
Erik 39 |
8-7-2008 18:20 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wtf?
kijk, je kan wel iets posten wat op wikipedia staat. maar de TS moet het daaruit wel kunnen begrijpen, dat wikipedia een openbare encyclopedy is waar iedereen aan kan klooien terzijde gelaten. is het niet echt iets waarmee je hem helpt.
Lijkt me duidelijk genoeg?
Hoe moet dit 'ingewikkelde' systeem anders verwoorden? Ik begrijp hieruit toch duidelijk de functie eigenlijk
Je interpunctie is niet helemaal je-van-het btw
Ownage, Dronkz
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:22 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Royal Club |
8-7-2008 18:21 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Viertakt |
8-7-2008 18:22 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.
Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.
Hoe verzin je het elke keer toch?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:22 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Oei, bekend probleem met die KTM's. Ik heb er bij een dealer wel iets over gehoord, hun gaven recuperatief schakelen als boosdoener aan. Dit betekend dus eigenlijk dat je bak stuk is door verkeerd schakelgedrag. Bij een belasting heeft 'ie dan de neiging om de verkeerde baktandwielen te gebruiken waardoor het lijkt alsof je ook in de hoogste versnelling heel hard optrekt. Mocht er dan ineens grip komen op de juiste baktandwielen, dan pakt 'ie ze goed en zit je weer in de 5. Moet je duidelijk voelen.
Maak je blok maar eens open en controleer je hypoïde tandwielen maar eens op erosie of oxidatie. Grote kans dat ze dusdanig versleten zijn en dat je tandradspoorweg compleet verdwenen is. Er bestaat wel een oplossing in de vorm van conische planeetwielen, deze kan je dealer wel leveren. Als je deze in je bak plaatst moet het probleem voor de komende tijd verholpen zijn.
maar dat is het probleem ... hij pakt nooit goed op
alleen maar zo langzaam en traag
Edit:
de vorige eigenaar is flink op z'n muil gegaan met dat ding en heeft 2-3 jaar stil gestaan ... hij zegt dat ie er niks aan veranderd heeft ... maar volgens mij liegt ie dat ... want hoe kan hij ineens dan zo kut lopen
Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 8-7-2008 om 18:23 uur.
|
|
KTM SX 250!! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-7-2008 18:22 |
Posts: 17929 |
en nu is t weer goed met jullie geflame
je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.
|
|
|
|
Viertakt |
8-7-2008 18:24 |
Posts: 3586 |
Als je in zn 5 op top rijd, maakt hij dan ook overtoeren?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:24 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
en nu is t weer goed met jullie geflame
je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.
al lang gedaan
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]
nja, makkelijk niet in de zin dat je weinig moeite hoeft te doen. maar in de zin van motorblok, die vangt de klap op van het terugschakelen.
je kan ook alles van de reactie van Honda mt8 lezen, beetje uitgebreider
--------------------------------------------------------------------------------
ja sorry .... wist ff niet hoe je het moest uitleggen ...
maar ik snap het ...
en nee ... ik maak geen wheelie als ik volgas ga in mijn 5 met 10km/u
|
|
KTM SX 250!! |
|
mcdronkz |
8-7-2008 18:24 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
en nu is t weer goed met jullie geflame
je maakt geen wheely... dan heb je gewoon een lichte tandwielverhouding en is er verder niks aan de hand
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-7-2008 om 18:24 uur.
Waarom verwijder je Eriks post ? Gezichtsverlies vermijden ?
|
|
|
|