Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #50773 - KTM 360exc 10km/u in zijn 5?
|
Pagina 2 van 6
|
Dit topic is 4709 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
StephenOtto |
8-7-2008 17:56 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
idd, dat probleem lijkt me vrij duidelijk opzich
maar klopt het dan ook dat ie even makkelijk weg trekt als in zijn 1 en 5?
|
|
KTM SX 250!! |
|
Erik 39 |
8-7-2008 17:57 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]
maar klopt het dan ook dat ie even makkelijk weg trekt als in zijn 1 en 5?
Hoe lichten je'm maak hoe makkelijker hij en elke versnelling optrekt.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
ktmstyled |
8-7-2008 18:04 |
Posts: 1806 |
zit er een slipperclutch in mischien?
|
|
going sideways! |
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:07 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
zit er een slipperclutch in mischien?
en dat houd in ?
|
|
KTM SX 250!! |
|
Erik 39 |
8-7-2008 18:08 |
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:09 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Die clutched the slipper, jeweettoch
dat zal het vast niet zijn
en nu ff serieus
|
|
KTM SX 250!! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-7-2008 18:09 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Die clutched the slipper, jeweettoch
joh, met je onzin, nu ga je het duidelijk uitleggen ook
|
|
|
|
Stefanrox |
8-7-2008 18:10 |
Posts: 115 |
slippende koppeling
|
|
|
|
Erik 39 |
8-7-2008 18:10 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
joh, met je onzin, nu ga je het duidelijk uitleggen ook
Ja, nogal veel werk. 0.3sec google:
http://en.wikipedia.org/wiki/Slipper_clutch
@ stefan: jij wel.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:11 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Royal Club |
8-7-2008 18:11 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Ja, nogal veel werk. 0.3sec google:
http://en.wikipedia.org/wiki/Slipper_clutch
@ stefan: jij wel.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:11 uur.
ik snap er geen kut van. leg eens uit.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
StephenOtto |
8-7-2008 18:12 |
Posts: 1193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefanrox
slippende koppeling
dus ktmstyled vraagt of er een slippende koppeling in zit
denk niet dat de koppeling slipt hoor
enne over dat wikipedia geval ... ik kan goed engels maar zo goed nou owk weer niet ... my english is very well, not zo snel maar dat komt nog wel
Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 8-7-2008 om 18:14 uur.
|
|
KTM SX 250!! |
|
grasmaaier89 |
8-7-2008 18:13 |
|
Erik 39 |
8-7-2008 18:13 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ik snap er geen kut van. leg eens uit.
lulhenk. je wil me testen hè?
Ik weet het toevallig wel (ong..)
Een koppeling die elektronisch wordt geregeld dmv de stand vant gas, versnelling, snelheid, vering etc. Beetje te zien als een elektronisch geregelde slippende koppeling om't ideale eruit te halen
Zorgt er o.a. voor dat't achterwiel niet blokkeerd met terugschakelen.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 8-7-2008 om 18:14 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
- Kevin - |
8-7-2008 18:14 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
dus ktmstyled vraagt of er een slippende koppeling in zit
denk niet dat de koppeling slipt hoor
Een doorslippende koppeling komt door versleten platen, een slipperclutch zorgt voor het onderstaande:
Een slipkoppeling was oorspronkelijk een koppeling die gebruikt wordt in de Superbike-wegrace, om te voorkomen dat het achterwiel van de viertakten bij het afsluiten van het gas blokkeert.
Met de komst van viertakten in de Moto-GP-klasse werd de doorontwikkeling van de slipkoppeling nog belangrijker. Er waren in 2002 verschillende systemen in gebruik. Suzuki gebruikte aanvankelijk de zgn. Sprag Clutch, met vooraf vastgestelde instellingen die in wedstrijden tamelijk onvoorspelbaar werkte. De superbikes, maar in de Moto-GP ook Honda, Aprilia, Ducati en later ook Suzuki gebruikten de Cam Slipper Clutch, een eenwegkoppeling die met nokrolletjes werkte. De nokrollen bepaalden de mate van slip bij het dichtdraaien van het gas. De Active Clutch werd gebruikt door Yamaha. Dit is het meest geavanceerde systeem, dat geheel elektronisch wordt bijgeregeld aan de hand van (waarschijnlijk) de stand van het gas, remdruk, versnelling, snelheid, voor- en achterwielsnelheid en de vering. De slipkoppeling wordt ook wel slipperkoppeling of slipperclutch genoemd. Tegenwoordig wordt ze op veel van superbikes afgeleide sportieve motorfietsen toegepast.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
slipperclutch is een techniek om makkelijker terug te schakelen.. want als je ineens terugschakeld krijg je die klap dat je afremt. de slipperclutch laat hem dan geleidelijk slippen.
Om het dus helemaal goed samen te vatten: ter voorkoming van een blokkerend achterwiel bij het terugschakelen.
Niet om makkelijker te schakelen :P.
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 8-7-2008 om 18:16 uur.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
8-7-2008 18:15 |
Posts: 14412 |
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Dit topic is 4709 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 6
|
|