Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Rieju RS2 doet niets meer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #50769 - Rieju RS2 doet niets meer?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 9-7-2008 19:00 Print reply

Posts: 10355
Die accu is nog maar 1 jaar oud?

Maar het is zo dat conventionele (lood geloof ik) accus elke dag dat ze beneden de 12,2volt (of 12,4?) staan 1% "slijten"
diezelfde accus hebben ook last van zelfontlading, wat samen in combinatie al gauw een accu's huidige staat waardeloos kan renderen, ivm het gevolg van het slijten, inwendige kortsluiting.
.
Je kan dit makkelijk meten door een multimeter in te stellen op gelijkspanning meten en op de min en plus pool te zetten.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-7-2008 om 19:00 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RS2Racer91 9-7-2008 19:06 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Die accu is nog maar 1 jaar oud?

Maar het is zo dat conventionele (lood geloof ik) accus elke dag dat ze beneden de 12,2volt (of 12,4?) staan 1% "slijten"
diezelfde accus hebben ook last van zelfontlading, wat samen in combinatie al gauw een accu's huidige staat waardeloos kan renderen, ivm het gevolg van het slijten, inwendige kortsluiting.
.
Je kan dit makkelijk meten door een multimeter in te stellen op gelijkspanning meten en op de min en plus pool te zetten.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-7-2008 om 19:00 uur.

er zit zo'n gel accu in een rieju (bij mij dan)

Dit bericht is gewijzigd door rickerty op 9-7-2008 om 19:06 uur.
 
Denizz 9-7-2008 23:12 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Die accu is nog maar 1 jaar oud?

Maar het is zo dat conventionele (lood geloof ik) accus elke dag dat ze beneden de 12,2volt (of 12,4?) staan 1% "slijten"
diezelfde accus hebben ook last van zelfontlading, wat samen in combinatie al gauw een accu's huidige staat waardeloos kan renderen, ivm het gevolg van het slijten, inwendige kortsluiting.
.
Je kan dit makkelijk meten door een multimeter in te stellen op gelijkspanning meten en op de min en plus pool te zetten.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-7-2008 om 19:00 uur.


Mijn opa heeft hier wel een beetje verstand van, ik ga morgen of zaterdag maar even bij hem langs, om in ieder geval te constanteren wat er aan de hand is (onder andere met het aansluiten van een meter ja). En waarschijnlijk zou ik dan maar naar Fred Motoren moeten gaan.

Hoe komt het dan dat die accu's beneden de 12,2/4 volt staan? Gewoon omdat de brommer uitstaat ofzo?
 
Konijntjes!
RS2Racer91 10-7-2008 22:48 Print reply

Posts: 1540
nog updates?
 
Fallie 10-7-2008 22:56 Print reply

Posts: 1163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Denizz
[...]


Mijn opa heeft hier wel een beetje verstand van, ik ga morgen of zaterdag maar even bij hem langs, om in ieder geval te constanteren wat er aan de hand is (onder andere met het aansluiten van een meter ja). En waarschijnlijk zou ik dan maar naar Fred Motoren moeten gaan.

Hoe komt het dan dat die accu's beneden de 12,2/4 volt staan? Gewoon omdat de brommer uitstaat ofzo?


Dat komt als je je lichten aan laat, of als je met elektrische start paar keer doet wordt hij aardig leeg vna

 
RS 666 11-7-2008 1:42 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schakelaar
[...]


Dat komt als je je lichten aan laat, of als je met elektrische start paar keer doet wordt hij aardig leeg vna



uhm slimbo op een brommer gaat je verlichting uit als je brommer uit staat tenzij je het anders aansluit
en elektrisch starten zal geen zak uit maken aangezien na 2 seconden je accu weer opgeladen is naar normaal niveau, en ja ik kan dit weten want ik heb een accuspanningsmeter in me dashboard ingebouwd zitten

@ ts: denk gewoon dat je accu op/dood is ofzo, ff nieuwe halen voor 10tje 4 of 5 ampere 12v klein accutje, en erin proppen aansluiten, en dan is kijken wat er gebeurt
 

Dit topic is 2374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved