Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - waarde elcos....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5076 - waarde elcos....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia r-ass 13-8-2002?17:26 Print topicpost
Posts: 741
keb un probleempje...ik had 2 elcos van 400v...0.47 uf tusse me signaaldraad egzet.....hij begrensde goed...maar ik kreeg um nie gestart...en pas als ik bove de 3000 toere kwam.....dan sloeg i pas aan...hoe kan dit??? zou ik minder uf moete neme of meer????
 
I like Castrol!

mikey 13-8-2002?18:52 Print reply
Posts: 2392
ik denk wel meer, heb je wel electrolitysche condensatoren gekocht?

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Nick - Administrator 13-8-2002?19:43 Print reply

Posts: 4967
Ehm nou als ie niet aangaat doordat je een te grove begrensing hebt moet je juist een lagere waarde nemen...

En hoe heb je die 2 elco's aan elkaar verbonden? Er is namelijk een groot verschil tussen parallel en serieel aan elkaar verbinden...
 
-Michiel RS- 13-8-2002?21:14 Print reply
Posts: 2803
ik had ook bij me tsx dat hij heel slecht stationair wou lopen als de begrenzer aanstond, dan moest je n'm constant op de 2,5 a 3000 toeren houden anders viel hij uit, normaal draaid hij stationair netjes 1500 a 1000 toeren, maar blijkbaar heeft de cdi van de tsx er moeite mee als ie begrensd is, want je hoort ook getik uit je blok komen van voorontsteking, maar dat komt dus gewoon omdat het mengsel ontploft als de zuiger net niet boven is waardoor de krukas een best harde klap krijgt, boven de 3500 toeren heb je hier geen last meer van omdat waarschijnlijk de cdi dan al het tijdstip veranderd.
 
Aprilia r-ass 13-8-2002?21:37 Print reply
Posts: 741
ik heb ze ook parralel geschakeld...maar wt mich zegt heb ik ook precies hetzelfde

 
I like Castrol!
wipe-out 13-8-2002?23:14 Print reply

Posts: 7672
ze moeten serieel geschakeld worden toch?
 
mikey 13-8-2002?23:19 Print reply
Posts: 2392
neej hoor
parralel dan word de waarde van de elco's opgeteld
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Martijn 13-8-2002?23:41 Print reply
Posts: 10000
wat nou als je ze serieel doet...dan heb je geen dubbele waarde ofzo...maar dan wordt de stroom over 2 elcos verdeeld......langere levensduur?? minder stotteren??? wat gebeurt er dan...?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mikey 13-8-2002?23:45 Print reply
Posts: 2392
euuh als ik et me nog goied herinner dan hangt er dar een formule aan vast hoor, jah ikzelf studeer elektriciteit maar di ben ik alweer vergeete :p
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Rene 14-8-2002?17:48 Print reply
Posts: 2573
dan ist minder, maar ik heb nou geen zin om te gaan denken hoe die formule was, kheb nog vakantie

iets met 1/Ctot = 1/C1 + 1/C2
zoeiets d8 ik
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved