Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki ts 50 er

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1227 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50738 - suzuki ts 50 er
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dierre1233 4-7-2008 22:48 Print topicpost
Posts: 79
ik heb dus een suzuki er 50 met het volgende probleem: van zijn 1ste tot 3de rijd hij goed, maar in 4de gaat hij maar tot7000 toeren terwijl hij in de andere versnellingen tot 10000 toeren gaat. en in 5de heeft hij te weinig kracht om te blijven rijden. Weet iemand soms hoeveel tanden in achteraan groter zou moeten nemen om deftig op te trekken in alle versnellingen?

grts dierre
 

antonhonda 4-7-2008 22:57 Print reply

Posts: 3616
wel goed afgesteld ?
was het altijd zo of ineens ?

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
dierre1233 4-7-2008 23:31 Print reply
Posts: 79
ja hij is goed afgesteld, ik had er nieuwe lagers en dichtingen enzo ingestoken en ik dacht dat het ng wat zou losgekomen moeten hebben, maar nu heb ik ongeveer 500km gedaan en de motor draait nu soepel, maar in z'n 4de en 5de moet je er niet veel van verwachten..
maar ik lees hier en daar is dat de cilinder van een er niet zo veel kracht heeft en dat hij origineel zo'n 60 rijd, zou dat kunnen?
 
Johann 4-7-2008 23:34 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dierre1233
ja hij is goed afgesteld, ik had er nieuwe lagers en dichtingen enzo ingestoken en ik dacht dat het ng wat zou losgekomen moeten hebben, maar nu heb ik ongeveer 500km gedaan en de motor draait nu soepel, maar in z'n 4de en 5de moet je er niet veel van verwachten..
maar ik lees hier en daar is dat de cilinder van een er niet zo veel kracht heeft en dat hij origineel zo'n 60 rijd, zou dat kunnen?


Dat weet ik niet, maar zou je je tandwielverhouding erbij kunnen zetten?
 
dierre1233 4-7-2008 23:43 Print reply
Posts: 79
deze weet ik niet zeker hoeveel dat is, maar het is alleszinds origineel, als niemand deze maten weet dan kijk ik morgen anders eens
 
dierre1233 5-7-2008 11:32 Print reply
Posts: 79
de tandwielverhouding is 13-49
weet iemand raad?
 
Henk-88 5-7-2008 11:48 Print reply

Posts: 26703
Als ik zoiets zou hebben dan zou ik proberen oorzaken uit te sluiten.
Door revisie van je blok (vervangen van keerringen) kan het zijn dat je opnieuw moet afstellen.
Dat lijkt me een goed begin.

(Lees desnoods eerst ff de FAQ 'afstellen' elders hier op 't forum.)

En vervang eerst je bougie ff

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-7-2008 om 11:49 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
dierre1233 5-7-2008 12:39 Print reply
Posts: 79
de brommer is goed afgesteld hoor, nieuwe contactpunten, deze goed afgesteld dan de carburator afgesteld en de bougie is koffie met melk bruin, ik heb na de revisie een nieuwe bougie gekocht ook dusja
en van zijn eerste tot zijn derde trekt hij echt heel hard op, maar zijn vierde en vijfde is precies te zwaar, want hij dan niet meer in de powerband.
ik heb wel ondervonden dat als ik van de brug rijd dan kan ik in 5de 85 per uur blijven aanhouden, maar op vlakke baan kan ik dat wel vergeten..

 
-Bassie- 5-7-2008 12:41 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dierre1233
de brommer is goed afgesteld hoor, nieuwe contactpunten, deze goed afgesteld dan de carburator afgesteld en de bougie is koffie met melk bruin, ik heb na de revisie een nieuwe bougie gekocht ook dusja
en van zijn eerste tot zijn derde trekt hij echt heel hard op, maar zijn vierde en vijfde is precies te zwaar, want hij dan niet meer in de powerband.
ik heb wel ondervonden dat als ik van de brug rijd dan kan ik in 5de 85 per uur blijven aanhouden, maar op vlakke baan kan ik dat wel vergeten..



lichter vertanden en dan trekt hij het wel

en contact punten op een tsx
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kenny77 5-7-2008 12:47 Print reply

Posts: 29286
Het is het oude type suzuki de Er, zelfde als wat mijn zus heeft, die hebben contactpuntjes.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-7-2008 13:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


en contact punten op een tsx


waar lees jij tsx?


 
Too cool for school!
Uncle BLAM 5-7-2008 13:05 Print reply

Posts: 1025
Nu 13/49 verhouding ?, ik zou 's proberen met 12/49 tw-verhouding zal een stuk uit maken
 
een BF teller is sneller
dierre1233 5-7-2008 14:09 Print reply
Posts: 79
daarjuist bij de brommerboer geweest en hij kende de brommer, hij had er tien jaar geleden al een speciale demper voor gemaakt zei hij. en die eigenaar van toen wou er een vertanding 13/49 op en de brommerdealer heeft me een vertanding 12/52 besteld,
 
Bromvlieg 5-7-2008 17:15 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dierre1233
ja hij is goed afgesteld, ik had er nieuwe lagers en dichtingen enzo ingestoken en ik dacht dat het ng wat zou losgekomen moeten hebben, maar nu heb ik ongeveer 500km gedaan en de motor draait nu soepel, maar in z'n 4de en 5de moet je er niet veel van verwachten..
maar ik lees hier en daar is dat de cilinder van een er niet zo veel kracht heeft en dat hij origineel zo'n 60 rijd, zou dat kunnen?

hy,kheb zelf ook een suzuki ER.
Alles origineel haalt ie de 80, bij mij toch, en trekt goed op.
Idd mss eens naar de vertanding kijken.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
dierre1233 5-7-2008 17:49 Print reply
Posts: 79
of heb je geen 50cc snel steken op je ER?
ik heb gehoord origineel 50cc rond de 60 per uur...
maar ik denk dat ik ook een snelle cilinder zitten heb, want ik heb eens dichtingen voor een originele cilinder gevraagd en de uitlaatring ervan die was veel te klein, die ging door de uitlaatpoort door zelf:s:p
kan dat?
 
Bromvlieg 5-7-2008 18:00 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dierre1233
of heb je geen 50cc snel steken op je ER?
ik heb gehoord origineel 50cc rond de 60 per uur...
maar ik denk dat ik ook een snelle cilinder zitten heb, want ik heb eens dichtingen voor een originele cilinder gevraagd en de uitlaatring ervan die was veel te klein, die ging door de uitlaatpoort door zelf:s:p
kan dat?

Ik heb er nog de gwne 50 cc standaard cilinder onder liggen.
Kheb er wel een ander uitlaatje onder ligge, andere was dichtgekoold.
Was zo'n importding dat er op lijkt, kan ook beetje daaraan ligge.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen

Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved