Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bij tankstation mengen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 594 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50723 - Bij tankstation mengen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 4-7-2008 12:10 Print reply

Posts: 2424
hoezo is 98 beter? ik rijd altijd al op 1:50 van shell dus houd ik het daaarop
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
GJSchoonbeek 4-7-2008 12:11 Print reply
Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
hoezo is 98 beter? ik rijd altijd al op 1:50 van shell dus houd ik het daaarop


Als je zo stronteigenwijs bent ga hier dan ook niet vragen stellen als je het zelf beter weet..?
 
mtx-bart 4-7-2008 12:20 Print reply
Posts: 816
volgens mij heeft 98 een snellere verbranding dan 95 dacht ik dus ietsjes meer vermogen? ik tank iig gewoon 95 is iets goedkoper

correct me if i'm wrong
 
Erik 39 4-7-2008 12:24 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
volgens mij heeft 98 een snellere verbranding dan 95 dacht ik dus ietsjes meer vermogen? ik tank iig gewoon 95 is iets goedkoper

correct me if i'm wrong

Hoger octaangehalte.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Jheronimus 4-7-2008 12:26 Print reply

Posts: 33
98 is alleen beter tegen voorontsteking ofwel kloppen/pingelen van de motor. Heeft geen effect op vermogen of wat ook verder.
Als je op 95 kunt rijden doe je dat omdat het domweg goedkoper is.
 
wipe-out 4-7-2008 12:27 Print reply

Posts: 7672
Euro 98 heeft een hoger octaangetal (en niet een hoger octaangehalte).

Euro 95 is prima. Euro 98 is alleen zinvol bij een setup met een hoge compressie waarbij de motor gaat pingelen, of wanneer het je doel is om je portomonnee zo snel mogelijk leeg te krijgen .
 
Blukaap2 4-7-2008 12:27 Print reply

Posts: 9955
Octaangetal ja.
En als ie op 98 merkbaar beter loopt moet je altijd 98 tanken want anders pingelt ie kapot (of, in het geval van een slome setup: leer afstellen).

Bij auto's zit dr overigens nog wel eens een pingelsensor in, dus die passen de ontsteking aan op de benzine die dr in zit, in die gevallen kun je dus wel kiezen wat je tankt.
 
Stoere brommers
Vehikel 4-7-2008 12:35 Print reply

Posts: 2903
1:50 betekent 1 deel olie en 50 delen benzine, gewoon de verhouding dus.
95 of 98 maakt niet uit, je zult bij 2takt het verschil niet merken, in mengsmering word normaliter ook gewoon 95 gebruikt.
Mengen is in principe niet nodig, want in je carb en onderaan je tank zit ook nog gewoon olie, en de olie mengt zich vrijwel direct met de benzine.

Formule:
Aantal liters benzine delen door 50.

*het verschil tussen 95 en 98 is alleen het octaan gehalte, 98 is klopvaster.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Henk-88 4-7-2008 13:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
volgens mij heeft 98 een snellere verbranding dan 95

correct me if i'm wrong



Het is andersom juist.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mikf 4-7-2008 13:24 Print reply

Posts: 1295
Bij de aankoop van mn Rieju RR een tijdje terug, werd mij door de verkoper verteld dat het goed is om eens de zoveel tijd een keertje 98 te tanken, om alles een beetje schoon te branden, klopt dit?
 
Henk-88 4-7-2008 13:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Bij de aankoop van mn Rieju RR een tijdje terug, werd mij door de verkoper verteld dat het goed is om eens de zoveel tijd een keertje 98 te tanken, om alles een beetje schoon te branden, klopt dit?


Lijkt mij niet.

Beter een lange rit met veel toerenmakerij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Viertakt 4-7-2008 13:32 Print reply

Posts: 3586
98 is alleen goed om je portemonnee sneller leeg te krijgen, of bij hele extreme setups waarbij hij anders gaat detoneren. Meer vermogen zal een ander octaangehalte je niet geven, tenminste, niet merkbaar.
Aangezien de energiewaarde per liter van 95 en 98 ook nog practisch het zelfde is ook nog.
 
Viertakt uber alles.
Honda MB70cc 4-7-2008 13:49 Print reply

Posts: 669
Dus, buiten het gedoe 95 of 98 om..

gewoon 95 tanken..met 2 tankt olie..1 liter olie = 50 liter benzine..dus als je bv 5 liter tankt moet er 0.1 liter olie bij, ff schudden met de brommert en gasse maar
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Viertakt 4-7-2008 13:51 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
Dus, buiten het gedoe 95 of 98 om..

gewoon 95 tanken..met 2 tankt olie..1 liter olie = 50 liter benzine..dus als je bv 5 liter tankt moet er 0.1 liter olie bij, ff schudden met de brommert en gasse maar


100% right.
 
Viertakt uber alles.
Intenso 4-7-2008 14:04 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
Dus, buiten het gedoe 95 of 98 om..

gewoon 95 tanken..met 2 tankt olie..1 liter olie = 50 liter benzine..dus als je bv 5 liter tankt moet er 0.1 liter olie bij, ff schudden met de brommert en gasse maar


klopt helemaal
gewoon euro 95 erin gooien
bij 5 liter benzine gooi je er 100 ML olie in staat vaak op de zijkant van de fles wel een meet geval.
en het komt niet heel precies dus als je nou 110 of 150ML in die 5 liter gooit maakt ook geen reet uit is zelfs alleen maar beter.
dus als je een keer 4.5 liter tankt gooi je er ook gewoon 100ML in.
als je maar niet te slap mengt beter te veel olie dan te weinig
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 3826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved