Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Valse lucht checken met Luchtschroef?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50722 - Valse lucht checken met Luchtschroe...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marctraider 4-7-2008 9:35 Print topicpost
Posts: 17
Ik heb een vraagje:

Ik heb een Dell'orto PHVA scooter carburateur met luchtstelschroef. Is het nou zo dat als ik hem totaal indraai dat de brommer uit moet vallen? Want hij gaat alleen heel erg laag toeren maken. Kan het zijn dat hij dan nog wat valse lucht ergens trekt?

Ik weet dus niet of dit hoort..
 

Arjan 2-Stroke 4-7-2008 9:50 Print reply

Posts: 595
ik snap het niet helemaal, maar met je luchtschroef moet je afstellen, zodat ie mooi loopt bij gas geven enz.
en dan met de stationair schroef het stationair gas afstellen
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Marctraider 4-7-2008 10:14 Print reply
Posts: 17
Ik bedoel, een goed afgestelde brommer, die geen valse lucht trekt:

Hoort de brommer uit te vallen als de luchtschroef totaal is ingedraaid. Omdat hij dan geen lucht meer krijgt...
 
Bennix 4-7-2008 12:10 Print reply

Posts: 667
volgens mij niet want de luchtschroef houd dan alleen een groot deel dicht
 
markhispania3 4-7-2008 12:31 Print reply

Posts: 1971
Gewoon met deo testen zou ik zeggen, dat werkt eigenlijk altijd.
 
Tommyofzo 4-7-2008 12:33 Print reply

Posts: 6934
Als je je lucht schroef helemaal dicht hebt betekent dat niet dat hij geen lucht meer krijgt sommige brommers vallen uit als hij helemaal dicht is, sommige lopen alleen beroerd. dat verschilt per brommer.

Als je op valse lucht wil chekke zou ik dat idd even met wat deo doen.
 
PRO TUNING 4-7-2008 13:44 Print reply

Posts: 4000
Weet je wat je luchtstelschroef regelt ?
 
Marctraider 4-7-2008 13:48 Print reply
Posts: 17
Wat het regelt? oa. de lucht die bij het mengsel komt die door de stationairsproeier gaat.

Ben geen leek op dit gebied maar ik vroeg de oorspronkelijke vraag gewoon af.
 
Sj_dt 4-7-2008 15:08 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marctraider
Wat het regelt? oa. de lucht die bij het mengsel komt die door de stationairsproeier gaat.

Ben geen leek op dit gebied maar ik vroeg de oorspronkelijke vraag gewoon af.


je bent wel een leek op dit gebied, anders stel je niet zo'n domme vraag. Is niet erg, maar ga dan niet zeggen dat je er wel verstand van hebt. De luchtstelschroef is gewoon voor de afstelling en heeft niks met valse lucht te maken. valse lucht kun je checken door deo zoals al aangegeven is.
 
Uncatchable 4-7-2008 15:26 Print reply

Posts: 538
SJ val die jongen niet zo aan hij weet er iets van, niet alles
hij voelt zich ook effe goed als hij iets weet
 
Marctraider 4-7-2008 15:51 Print reply
Posts: 17
Waarom domme vraag? Weet jij hoe mijn carburateur er precies uit ziet dan?

Het kan toch zijn dat als de luchtstelschroef helemaal in is gedraaid dat de totale luchttoevoer op idle toch dicht is?

En valse lucht heeft uiteindelijk invloed op alle standen van de gashendel (1/8 1/4 2/4 3/4 en volgas dus ook op de luchtstelschroef. Dus je redenering klopt niet.

Dus beetje onzin wat hier wordt gelult. Kan gelijk merken hoe het niveau is hier.

Dit bericht is gewijzigd door Marctraider op 4-7-2008 om 15:54 uur.
 
Niek de Wildt 4-7-2008 15:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marctraider
Wat het regelt? oa. de lucht die bij het mengsel komt die door de stationairsproeier gaat.

Ben geen leek op dit gebied maar ik vroeg de oorspronkelijke vraag gewoon af.


wat een manier is om hem grof af te stellen is:

1,5 slag open zoals af fabriek.

en van daar uit (eerst even je stationair laag zetten en motor moet warm zijn) aan je luchtschroef draaien (beide kanten op proberen) en kijken wanneer hij het hoogst stationair gaat lopen.

daarna je stationairschroef opnieuw aanpassen.
 
Marctraider 4-7-2008 16:07 Print reply
Posts: 17
HET GAAT NIET OVER HET AFSTELLEN VAN DE LUCHTSTELSCHROEF IN DIT ONDERWERP.
LEES.
 
Niek de Wildt 4-7-2008 16:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marctraider
HET GAAT NIET OVER HET AFSTELLEN VAN DE LUCHTSTELSCHROEF IN DIT ONDERWERP.
LEES.


jah, maar LEES JIJ IS: luchtschroef heeft nix met valse lucht te maken, heb je nix aan.

edit: als je het niet zeker weet, doe je de deo-test of vervang je de pakkingen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-7-2008 om 16:10 uur.
 
Marctraider 4-7-2008 16:12 Print reply
Posts: 17
als jij valse lucht hebt beinvloed dat toch de gehele mengselverhouding?

En waar stel je je mengselverhouding o.a. mee af naast gasnaald hoofdsproeier, stationairsproeier? idd. Luchtstelschroef.

Dus het heeft wel degelijk IETS met elkaar te maken. Maar daar ging het niet om dat maken jullie ervan dat ik met de luchtschroef wil checken voor valse lucht oid...



Maar jullie begrijpen het volgens mij niet. het enige wat ik vroeg is of de brommer uit moet vallen als de luchtstelschroef volledig is ingedraaid. Omdat ik wilde checken voor valse lucht. En ik heb al maanden geleden geprobeerd met deo en kon geen plekje vinden.

Is het dan zo moeilijk om op een simpele vraag een simpel antwoord te geven? Dit is gelijk de laatste keer dat ik hier post. Als het gelijk zo onprofessioneel gaat hier dan is er voor mij geen leuks aan.

Dit bericht is gewijzigd door Marctraider op 4-7-2008 om 16:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marctraider op 4-7-2008 om 16:15 uur.
 
Niek de Wildt 4-7-2008 16:26 Print reply
Posts: 7168
Quote:

Is het dan zo moeilijk om op een simpele vraag een simpel antwoord te geven? Dit is gelijk de laatste keer dat ik hier post. Als het gelijk zo onprofessioneel gaat hier dan is er voor mij geen leuks aan.



ik probeer gewoon te helpen, en jij bent degene die met hoofdletters en op een zeurige-toon (on proffessioneel) begint te typen.



Quote:

Maar jullie begrijpen het volgens mij niet. het enige wat ik vroeg is of de brommer uit moet vallen als de luchtstelschroef volledig is ingedraaid. Omdat ik wilde checken voor valse lucht. En ik heb al maanden geleden geprobeerd met deo en kon geen plekje vinden.


als niemand je begrijpt, zal het dan aan ons liggen of aan jouw?


Quote:
als jij valse lucht hebt beinvloed dat toch de gehele mengselverhouding?

En waar stel je je mengselverhouding o.a. mee af naast gasnaald hoofdsproeier, stationairsproeier? idd. Luchtstelschroef.

Dus het heeft wel degelijk IETS met elkaar te maken. Maar daar ging het niet om dat maken jullie ervan dat ik met de luchtschroef wil checken voor valse lucht oid...


natuurlijk beinvloed valse lucht je afstelling, maar door aan je luchtstelschroef te draaien weet je niet of je hiermee te maken hebt.

ook kunnen we niet zeggen of je brommer hoort uit te vallen als je de luchtschroef helemaal indraaid, want iedere brommer is anders
ik heb ze gezien waarbij hij 3,5 slagen open moest, en maar 0,5.

dus hieruit kun je nix afleiden aan valse lucht.


waarom denk je uberhaupt dat je valse lucht hebt? is je sproeier soms erg groot?

over welke setup praten we?

en wat is het afstel probleem?

als je echt denk dat je valse lucht hebt zul je toch gwn de pakkingen moeten vervangen, en eventueel het spruitstuk als deze scheurtjes heeft


edit: herrinder me net dat PHVA met klem is en PHVB met rubberen spruit.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-7-2008 om 16:27 uur.
 

Dit topic is 12113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved