Een typegoedkeuring heb je als het op je frame staat (NL of Europees) en geldt, zoals de naam al zegt, idd alleen voor het type.
Als je een brommer hebt zonder typegoedkeuring en waar in Nederland ook nog geen kenteken voor is afgenomen, dan ondergaat je brommer een veel strengere keuring (invoerkeuring). Kost een hoop tijd, moeite en geld, maar er is wel het voordeel dat dit maar 1x hoeft. Want als ie eenmaal in Nederland geregistreerd staat als brommer, dan zijn de algemene gegevens bekent, en zullen door de mensen daarna - die hetzelfde type willen invoeren - veel minder hoeven te bewijzen.
Dat kan je zien als een soort typegoedkeuring, maar het is niet helemaal hetzelfde d8 ik, want een typegoedkeuring hoort normaal ergens op het frame geslagen te zijn en dat doet de RDW niet.
Dus je moet eigenlijk ff checken of ze in Nederland al bekend zijn als brommer, zo niet, dan wordt het keuren wel een stuk lastiger (maar de papieren zaten erbij, dus dat kan een heel stuk schelen).
|