Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Italiaanse sportbrommer op nl kenteken krijgen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50718 - Italiaanse sportbrommer op nl kente...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paultros 3-7-2008 23:59 Print topicpost

Posts: 288
hallo,

ben sinds kort geintreseerd in italiaanse sportbrommers
en ik zag deze: http://link.marktplaats.nl/168464119 op marktplaats staan.
als je de advertentie hebt gelezen weet je dat hij niet geleverd is met NL brommer kenteken, wel met papieren. maar het is nu de vraag of die italiaanse brommert (die origineel volgens mij stukke sneller gaan als 45km/h) nog op een nederlands BROMFIETS kenteken kan worden gezet?

alvast bedankt



Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:01 uur.
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-7-2008 0:06 Print reply

Posts: 9841
voor zover ik weet moet er dan een nederlandse typegoedkeuring zijn...en als je em via die typegoedkeuring in NL wilt krijgen, zal ie ook écht aan alles van die typegoedkeuring moeten voldoen.

en in dat geval zul je bijv trappers moeten hebben, of wat dan ook.

nu hoop ik heel erg voor je dat ik het mis heb

anders even voor de lol gek doen, en vragen bij degenen die erover gaan....www.rdw.nl

 
Too cool for school!
Viertakt 4-7-2008 0:08 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
voor zover ik weet moet er dan een nederlandse typegoedkeuring zijn...en als je em via die typegoedkeuring in NL wilt krijgen, zal ie ook écht aan alles van die typegoedkeuring moeten voldoen.

en in dat geval zul je bijv trappers moeten hebben, of wat dan ook.

nu hoop ik heel erg voor je dat ik het mis heb

anders even voor de lol gek doen, en vragen bij degenen die erover gaan....www.rdw.nl



trappers hoeven niet meer, ookal hadden brommers vroeger typegoedkeuring met die dingen. Een maat van me ging een Zundapp keuren, origineel had zo'n ding trappers, maar hij had er een aanloper van gemaakt. Ging moeiteloos door de keuring.
 
Viertakt uber alles.
paultros 4-7-2008 0:09 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
voor zover ik weet moet er dan een nederlandse typegoedkeuring zijn...en als je em via die typegoedkeuring in NL wilt krijgen, zal ie ook écht aan alles van die typegoedkeuring moeten voldoen.

en in dat geval zul je bijv trappers moeten hebben, of wat dan ook.

nu hoop ik heel erg voor je dat ik het mis heb

anders even voor de lol gek doen, en vragen bij degenen die erover gaan....www.rdw.nl


tjah hij is nooit in nl uitgebracht maar heeft volgens mij wel een eu-typegoedkeuring
en met die trappers maakt niks uit, ik heb zelf ook nog een dapp met kick terwijl je in die tijd nog geen kickstart mocht hebben in nl en dat is een duitser van oorsprong

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:11 uur.
 
Vehikel 4-7-2008 0:12 Print reply

Posts: 2903
De brommer moet aan de eisen van toen voldoen, maar zaken die nu niet verplicht meer zijn hoeven er niet op te zitten. Dus trappers hoef je dus niet hebben. Je moet eigenlijk te weten zien te komen wat er op de papieren staat, als daar een max. snelheid op staat van niet meer dan 45 km/h moet het in principe kunnen.
Maar niet alle brommers kunnen zomaar op nl-kenteken, soms zijn er uitzonderingen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
paultros 4-7-2008 0:13 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
De brommer moet aan de eisen van toen voldoen, maar zaken die nu niet verplicht meer zijn hoeven er niet op te zitten. Dus trappers hoef je dus niet hebben. Je moet eigenlijk te weten zien te komen wat er op de papieren staat, als daar een max. snelheid op staat van niet meer dan 45 km/h moet het in principe kunnen.
Maar niet alle brommers kunnen zomaar op nl-kenteken, soms zijn er uitzonderingen.


maarja als er bijv. op de pappieren staat dat ie 95km/h gaat, heeft het dan ook geen zin om hem af te voeren naar 45km/h?
 
Viertakt 4-7-2008 0:14 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paultros
[...]

tjah hij is nooit in nl uitgebracht maar heeft volgens mij wel een eu-typegoedkeuring
en met die trappers maakt niks uit, ik heb zelf ook nog een dapp met kick terwijl je in die tijd nog geen kickstart mocht hebben in nl en dat is een duitser van oorsprong

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:11 uur.


Als er geen NL goedkeuring op zit, moeten er papieren bij zitten uit het land van herkomst, dan kun je hem alsnog laten keuren. Maar dan moet hij wel aan de eisen voldoen waar vehikel het ook al over had.
 
Viertakt uber alles.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-7-2008 0:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paultros
[...]

tjah hij is nooit in nl uitgebracht maar heeft volgens mij wel een eu-typegoedkeuring
en met die trappers maakt niks uit, ik heb zelf ook nog een dapp met kick terwijl je in die tijd nog geen kickstart mocht hebben in nl en dat is een duitser van oorsprong

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door paultros op 4-7-2008 om 0:11 uur.



als er geen NL typegoedkeuring voor dit merk/type bestaat wordt het denk ik een duur grapje.

ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en bij de rdw informeren. want wat er hier ook op het hele internet gezegd wordt, zekerweten doe je het nooit met dat geouwehoer van iedereen.
incluis moi.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 4-7-2008 om 0:15 uur.
 
Too cool for school!
Henk-88 4-7-2008 0:15 Print reply

Posts: 26703
Als 'ie 'de papieren' erbij heeft dan lijkt het me hetzelfde verhaal als met de Duitse brommers met de Betriebserlaubnis die hier ook nog op kenteken kunnen.

Beter neem je ff kontakt op met de RDW idd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Viertakt 4-7-2008 0:17 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



als er geen NL typegoedkeuring voor dit merk/type bestaat wordt het denk ik een duur grapje.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 4-7-2008 om 0:15 uur.


Valt wel mee denk ik, in de omschrijving staat dat de papieren er bij zitten, dan kun je hem relatief makkelijk laten invoeren.

Mijn honda cb50 had ook geen Nl typegoedkeuring, deze had alleen duitse papieren, en kon ik dus ook makkelijk invoeren.

Als hij maar aan de eisen voldoet dus.
 
Viertakt uber alles.
paultros 4-7-2008 0:17 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Als er geen NL goedkeuring op zit, moeten er papieren bij zitten uit het land van herkomst, dan kun je hem alsnog laten keuren. Maar dan moet hij wel aan de eisen voldoen waar vehikel het ook al over had.


ja ok maar als er bijvoorbeeld op de italiaanse papieren staat dat het een 50cc is en een top heeft van 95km/h, heeft het dan al geen zin meer om hem te keuren of kun je hem zelf dan nog afvoeren naar 45km/h en dat er dan niet meer naar de snelheid wat op de papieren staat gekeken?
 
Vehikel 4-7-2008 0:17 Print reply

Posts: 2903
Nee d8 het niet, iig niet zomaar. Want de gegevens worden over gezet op je nl kenteken, daar mag dus niet meer staan dan 45. Je moet eigenlijk uitzoeken of er al een aantal op kenteken geregistreerd staan, als dat zo is, dan is een simpele import keuring waarsch. al voldoende.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
paultros 4-7-2008 0:18 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als 'ie 'de papieren' erbij heeft dan lijkt het me hetzelfde verhaal als met de Duitse brommers met de Betriebserlaubnis die hier ook nog op kenteken kunnen.

Beter neem je ff kontakt op met de RDW idd.


maar bij die duitser stond volgens mij op de papieren al dat ie maar 45km/h kon geloof ik en op die italiaan denk ik niet
 
Viertakt 4-7-2008 0:21 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paultros
[...]


maar bij die duitser stond volgens mij op de papieren al dat ie maar 45km/h kon geloof ik en op die italiaan denk ik niet


Mail die kerel gewoon, en vraag hem wat er op de papieren staat.
 
Viertakt uber alles.
paultros 4-7-2008 0:22 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Mail die kerel gewoon, en vraag hem wat er op de papieren staat.


moet ik nog even doen ja
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-7-2008 0:22 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Valt wel mee denk ik, in de omschrijving staat dat de papieren er bij zitten, dan kun je hem relatief makkelijk laten invoeren.

Mijn honda cb50 had ook geen Nl typegoedkeuring, deze had alleen duitse papieren, en kon ik dus ook makkelijk invoeren.

Als hij maar aan de eisen voldoet dus.


maar voor een cb50 bestaat wel een NL typegoedkeuring... dat is het grote verschil.

 
Too cool for school!

Dit topic is 3687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved