Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi probleem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50710 - Derbi probleem.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Heilige Antonius 3-7-2008 21:10 Print topicpost

Posts: 1202
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn derbi senda (nieuwe blok).
Ik wilde hem net starten en de zuiger ging denkik 2 keer op en neer en toen sloeg hij vast. Toen heb ik hem in de versnelling gezet en alles ging gewoon 'normaal' rond.
Maar toen ik hem opnieuw wilde starten sloeg hij weer vast, en ook met aanlopen bleef het wiel gewoon stilstaan.
Toen heb ik een paar keer rustig met mijn hand de kickstarter naar beneden geduwt, dat ging wel.
Toen kon ik hem wel ineens gewoon starten, maar hij gaf geen teken van leven. Na een aantal aanduw pogingen sloeg hij aan, maar liep slecht totaal geen vermogen.
Toen ik een tijdje reed begon hij steeds beter te lopen.
Maar als hij nu flink warm word begint hij als een gek te roken! en het stinkt ook verschrikkelijk. Ik kan de olie (of iets anders ) in de demper zien koken. Voorderest rijd hij gewoon normaal, koelvloeistof/olie zijn gewoon op peil. Wat kan dit zijn? ik dacht aan koppakking of keerring? maar hoe conroleer ik of dit het geval is, en waarom zou hij dan 'vast gaan zitten' af en toe?
Btw, de laatse keer dat ik er op reed, reed hij nog perfect...
Alvast bedankt. Grt Ton.
 

steef ts70xk 3-7-2008 21:13 Print reply

Posts: 3244
ontsteking goed? allemaal nieuwe pakkingen gebruikt?
 
RXBaz 3-7-2008 21:15 Print reply

Posts: 1879
compressie gechekt??

denk dat een van je keerringen overleden is waardoor olie bij je krukas is gekomen


Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 3-7-2008 om 21:15 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Heilige Antonius 3-7-2008 21:16 Print reply

Posts: 1202
Ontsteking is niks mis mee, hij loopt ook gewoon normaal nu. Alleen als ik een stuk 85 heb gerede ofzo dan rookt hij super erg.
En 5000km ofzo is er nieuwe cilinder opgekomen met nieuwe pakkingen.
 
Heilige Antonius 3-7-2008 21:17 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
compressie gechekt??

denk dat een van je keerringen overleden is waardoor olie bij je krukas is gekomen


Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 3-7-2008 om 21:15 uur.


Compressie lijkt me normaal.. maar dat er een keering is overleden zou kunnen. maar waarom slaat het blok dan vast?
 
riccardot 3-7-2008 21:18 Print reply

Posts: 1096
Dat er een keerring lek is zou de rook verklaren, maar niet het vastslaan van de zuiger. Ik zou toch maar de cilinder eraf trekken, en niet verder rijden. Misschien je zuigerveren naar de klote, maar dan zou hij ook niet goed rijden. Als je krukaslagers veel speling hebben kan de krukas ook gaan bewegen (geen draaiende beweging zoals normaal, maar een verticale / horizontale beweging) waardoor je keerringen niet meer goed afdichten.


Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-7-2008 om 21:21 uur.
 
Heilige Antonius 3-7-2008 21:21 Print reply

Posts: 1202
Morgen zowiezo even de uitlaat eraf om te kijken ofdat ik dan al iets aan de zuiger kan ontdekken. Maar als er een keerring lek zou zijn, zou hij toch ook moeten roken als ik gewoon 60 rijd?
Het begint echt als ik (zoals net) een kilomter of drie 85 rijd, als ik dan weer 5 minuten rustig rijd rookt hij niet meer en ruikt weer gewoon naar een 2takt.
 
steef ts70xk 3-7-2008 21:23 Print reply

Posts: 3244
gebuirt het ook als je in zun vrij op hoge toeren zit
 
riccardot 3-7-2008 21:23 Print reply

Posts: 1096
Zoals ik al zei net, dat de keerring lekt kan ook door krukasspeling worden veroorzaakt
 
ikkejw 3-7-2008 21:24 Print reply

Posts: 9886
witte rook?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
GJSchoonbeek 3-7-2008 21:25 Print reply
Posts: 356
Trek je cilinder open en kijk ff in je kop of daar ook veel gebakken olie opzit dan ist waarschijnlijk je kering en maybe wel wat versleten of wat dan ook..
 
Heilige Antonius 3-7-2008 21:27 Print reply

Posts: 1202
in de vrij niet (of ik moet net een eind hard hebben gereden)

Hij heeft een heeel klein beetje speling op de krukas maar dat is écht minimaal..

Het is blauwe rook, maar dat zegt me niet veel want bij mn cr 80 had ik ook een keer de koppakking eruit en dat was net zo goed blauw.
 
Heilige Antonius 4-7-2008 18:17 Print reply

Posts: 1202
Ik heb vandaag de zuiger gecontroleerd, en die was in nieuwstaat.
Toen ik net een stuk volgas reed begon hij steeds meer te roken en ineens maakte mijn uitlaat een 'fluitje' en was hij dood..
toen ik hem uitliet rollen in de versnelling sloeg hij wel weer aan maar rookte veel. Toen rustig naar huis gereden en er was niks meer aan de hand?
Toch koppakking denkik?
 
Elco 4-7-2008 18:35 Print reply
Posts: 4527
alles goed strak gezet. te los is niet goed. !
 

Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved