Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50703 - Probleem afstellen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 5-7-2008 9:50 Print reply

Posts: 1737
hm167? cilinder? DIe ken je toch wel

Ja is idd een cilinder, een orginele honda snel(50cc). Je zei dat hij met 110 wel even liep, dat is, mag ik hopen, niet een mikuni maat

Bij mij trok hij eerst enorm valse lucht. Het voetje van de carb was helemaal krom en die heb ik laten vlakken bij Jan van Egmond in Naaldwijk. Daarna nooit meer problemen mee gehad. Dus valse lucht lijkt mij ondwaarschijnlijk. Met keihin 120 liep het bij mij uitstekend, in mikuni maten moet je denk ik rond de 180 gaan zitten, kan zelfs nog iets meer zijn. Je kan er trouwens ook gewoon keihin maten in draaien.
 
Jasper Strahiem 5-7-2008 14:19 Print reply

Posts: 1950
Met 110 geeft die een klein tikje, loop halfe sec of so. (komt niet eens op stationar toerental) Ik weet eigenlijk niet of het een mikuni maat is of keihin. Maar op het oog zie je wel dat die tikje groter is als 90. Dus 120 keihin maat zou ongeveer goed moeten zijn?
 
Make the most of now
Fabio 5-7-2008 19:08 Print reply

Posts: 1737
met een hm167, orgineel filter met twin air element moet dat ongeveer lopen ja
 
mb-rider 5-7-2008 19:13 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Owke ik heb hem nu aardig lopent op sproier 90, maar bwoapt wel beetje als ineens volgas geeft, iets te arm dus. Maar bij 110 doet die helemaal niets. Dat vind ik zo vreemd. Bougi word aardig nat, maar kan ook komen omdat ik heel vaak kick en als hij dan nooit aangaat.. of niet?

Verder thnx voor het opweghelpen

veel kicken?? waarom probeer je niet aanrenne... dat werkt zoveel beter dan kicken.. bij kicken gaat de brommer zowiesow lastiger aan dan aanrenne..

maar waarom probeer je niet een paar kleine maatjes groter dan 90.. bijv. 98 ofsow.? om nou direct 110 te pakken.
 
Jasper Strahiem 5-7-2008 19:20 Print reply

Posts: 1950
hmm zou aanrennen zoveel beter/makkelijker zijn?

Ja ik ga zo even wat sproeiers bestelen
 
Make the most of now
Fabio 5-7-2008 21:28 Print reply

Posts: 1737
Ik had in eerste instantie ook moeite met afstellen. Zoals ik al zei, het voetje blok krom te zijn. Heb 'm laten vlakken en ben toen begonnen met afstellen. Ik zat op keihin 100 en nog niet lekker lopen. Ik kon me herinneren dat Sypie_honda ook een 16mm mikuni op z'n mb had zitten. Ik heb toen aan hem een sproeier indicatie gevraagd. Hij meende er een 115 keihin in te hebben zitten. Toen ben ik maar wat maten groter gaan zitten en kwam ik uit op maat 120.

Aanrennen is idd makkelijker, maar hij moet ook gewoon te kicken zijn. Wanneer je 'm alleen kan aanrennen dan heb je echt een verkeerde sproeier of je hebt je carb niet op de standaard afstelling gezet.


Maar douw er eerst eens sproeier 115-120 in en je zal zien
 
Jasper Strahiem 12-7-2008 16:38 Print reply

Posts: 1950
Ik heb nu sproeier 90 95 98 105 geprobeert.

Bij 98 loopt hij aardig, alleen als ik het luchtschroefje helemaal dicht draai. Anders wil die niets. Dus ik 105 er in doen, deed die nog minder. Heeft niet 1 keer gelopen met 105. luchtschroefje,stationar schroefje, choke, gasnaald alles geprobeert deed niets. En de bougi was nat.(maar dat heb je altijd als je veel kick en hij niet aan gaat. En na hem schoongemaakt te hebben deed die het even min. Toen maar een 95 sproeier proberen. En nu wil die alleen maar met choke rijden, zonder trekt die het niet. maar met sproier 105 en 110 krijg ik er geen een teken van leven uit.

Iemand suggesties ?


 
Make the most of now
Jasper Strahiem 19-7-2008 16:10 Print reply

Posts: 1950
Nadat ik de pakking had bekeken kwam ik er achter dat die maar op 2 uiteinden kneep, toen de caba er bij gepakt en blijkt deze helaas krom te zijn zoals kunt zien:

Is er een manier dit weer een beetje recht te krijgen? Vlak frezen had ik al bedacht maar is niet echt een optie.
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 19-7-2008 16:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Nadat ik de pakking had bekeken kwam ik er achter dat die maar op 2 uiteinden kneep, toen de caba er bij gepakt en blijkt deze helaas krom te zijn zoals kunt zien:
afbeelding
Is er een manier dit weer een beetje recht te krijgen? Vlak frezen had ik al bedacht maar is niet echt een optie.

glazen plaat, schuurpapier erop (waterproof 400) water erbij, en lekker schuren maar
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 24-7-2008 0:39 Print reply

Posts: 1737
hoe strak heb je dat ding aangedraaid?
 

Dit topic is 1930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved