Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50703 - Probleem afstellen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 3-7-2008 19:04 Print topicpost

Posts: 1950
Ik heb problemen met mijn honda.

Ik had altijd een orginele 12mm carburateur en dat reed perfect. Nu heb ik een 16mm mikuni gekocht en krijg hem niet goed lopend.

Ik heb hem helemaal schoon gemaakt en kanaaltjes met compressor doorgeblazen. En heb sproeier 90 110 en 150 geprobeert. Bij 90 deed die het het best. Maar met choke en hand voor de cabarateur wou die even(2-3sec) lopen. Maar hij wil steeds maar heel kort lopen. Ook toen ik hem zonder hand starte deed die het even goed maar na 2-3sec valt die gewoon uit. Hij verzuipt dan niet, want ik moet hem erna weer met choke starten.

Met 110 deed die het alleen met choke en gaf die alleen maar een klein tikje.

150 deed die helemaal niets.

Wat moet ik nu verder doen?
 
Make the most of now

DerbiLimited08 3-7-2008 19:09 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ik heb problemen met mijn honda.

Ik had altijd een orginele 12mm carburateur en dat reed perfect. Nu heb ik een 16mm mikuni gekocht en krijg hem niet goed lopend.

Ik heb hem helemaal schoon gemaakt en kanaaltjes met compressor doorgeblazen. En heb sproeier 90 110 en 150 geprobeert. Bij 90 deed die het het best. Maar met choke en hand voor de cabarateur wou die even(2-3sec) lopen. Maar hij wil steeds maar heel kort lopen. Ook toen ik hem zonder hand starte deed die het even goed maar na 2-3sec valt die gewoon uit. Hij verzuipt dan niet, want ik moet hem erna weer met choke starten.

Met 110 deed die het alleen met choke en gaf die alleen maar een klein tikje.

150 deed die helemaal niets.

Wat moet ik nu verder doen?



Is 110 en 150 niet een te grote stap
 
patrick tzr rijder 3-7-2008 19:10 Print reply
Posts: 273
veel te grote stap 110 naar 150

afstellen is vakwerk geen boere menier van ik heb nog wel een sproeier thuis liggen

zijn wel zat topics er over dus surch effe
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
Niek de Wildt 3-7-2008 19:11 Print reply
Posts: 7168
wat je kunt doen om je ontstekingspoel/bobine/vliegwiel testen door een boutje(M4) in je bougiedop te doen en kijken hoelang de vonk is die hij trekt naar je blok/cilinder/kop toe --> dit moet wel meer dan een halve CM zijn, anders moet je denken aan het uitwisselen van de bobine, ook kan de cdi de boosdoener zijn (vervang ook gelijk bougiekabel)
het meestal trekt de vonk zoon 7 a 8mm, en het max wat ik heb meegemaakt is 1CM.

is dit goed, probeer dan een ander bougietje.

en sproeier 130 zou ik zeggen aan je verhaal (maar wat is je setup?)
want als je een nogal std setup hebt, is dit een beetje groot, en denk je dus al snel aan valse lucht (dus deo-test doen ---> met deo langs pakkingen kop/voet/spruit etc spuiten, en veranderd het toerental als hij loopt, dan heb je daar valse lucht)
 
Jasper Strahiem 3-7-2008 19:15 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wat je kunt doen om je ontstekingspoel/bobine/vliegwiel testen door een boutje(M4) in je bougiedop te doen en kijken hoelang de vonk is die hij trekt naar je blok/cilinder/kop toe --> dit moet wel meer dan een halve CM zijn, anders moet je denken aan het uitwisselen van de bobine, ook kan de cdi de boosdoener zijn (vervang ook gelijk bougiekabel)
het meestal trekt de vonk zoon 7 a 8mm, en het max wat ik heb meegemaakt is 1CM.

is dit goed, probeer dan een ander bougietje.

en sproeier 130 zou ik zeggen aan je verhaal (maar wat is je setup?)
want als je een nogal std setup hebt, is dit een beetje groot, en denk je dus al snel aan valse lucht (dus deo-test doen ---> met deo langs pakkingen kop/voet/spruit etc spuiten, en veranderd het toerental als hij loopt, dan heb je daar valse lucht)


warom zou er was mis met bougi zijn als hij het met die 12mm het altijd deed

Mijn setup is 70cc homoet special orgi ontsteking

valse lucht test weet ik alleen moet hij dat wel lopen he
 
Make the most of now
Henk-88 3-7-2008 19:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
warom zou er was mis met bougi zijn als hij het met die 12mm het altijd deed



Bougies doen het niet altijd weet je, ze hebben de neiging om stuk te gaan op momenten dat het niet uitkomt



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
valse lucht test weet ik alleen moet hij dat wel lopen he



Zet de 12mm er ff op hea?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jasper Strahiem 3-7-2008 20:05 Print reply

Posts: 1950
Met 12mm had die geen valse lucht

Ohke ik heb net na het eten weer even geprobeert en met sproier 90 gestart ZOnder choke. Hij starte meteen en liep voor een 5 sec. Daarna viel die uit(kwam steeds meer rook uit uitlaat). Omdat ik dacht dat die dan mischien tog te rijk stond heb ik er een sproeier 80 in gedaan. Toen starte hij met choke maar viel die uit, en als ik beetje gas gaf bwoaapte die soals die doet als die te weinig krijgt. Maar ik heb het idee dat je dit lang niet kan verhelpen door er tussen in te gaan met 85.
 
Make the most of now
Niek de Wildt 3-7-2008 20:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


warom zou er was mis met bougi zijn als hij het met die 12mm het altijd deed

Mijn setup is 70cc homoet special orgi ontsteking

valse lucht test weet ik alleen moet hij dat wel lopen he



omdat je het dan iig kan uitsluiten, als hij met 130 ofzo niet start.

en blijft als meest logische oorzaak valse lucht over, aangezien je zuiger en cilinder eerst nog goed waren.
 
Jasper Strahiem 3-7-2008 20:48 Print reply

Posts: 1950
Ik heb hem nu weer met 110 geprobeert maar dan wil die echt niets met choke of zonder. Alleen als ik de carburateur helemaal afsluit met mijn hand en mij hand nat word van benzine geeft die een arbeidslagje. Dan zal het mischien tog wel valse lucht zijn
 
Make the most of now
mb-rider 3-7-2008 21:06 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ik heb hem nu weer met 110 geprobeert maar dan wil die echt niets met choke of zonder. Alleen als ik de carburateur helemaal afsluit met mijn hand en mij hand nat word van benzine geeft die een arbeidslagje. Dan zal het mischien tog wel valse lucht zijn


weet je zeker dat die 16 mm helemaal goed is?? lijkt idd wel op valse lucht maar dat hij bijna niet aangaat lijkt me stug..(er valt dus niet mee te rijden?) als je alleen je carberateur vervangen hebt,..

 
Jasper Strahiem 3-7-2008 21:29 Print reply

Posts: 1950
ja je kan er echt niet mee rijden. heeft het langst 5sec gelopen of so. Spruitstuk was nieuw en caba was nog redelijk schoon, kon verder niets raars ontdekken. (Ik heb hem van fabio gekocht)

 
Make the most of now
mb-rider 3-7-2008 21:44 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
ja je kan er echt niet mee rijden. heeft het langst 5sec gelopen of so. Spruitstuk was nieuw en caba was nog redelijk schoon, kon verder niets raars ontdekken. (Ik heb hem van fabio gekocht)



heb je je 12 mm al terug gezet of dat weer in 1 x goed was? want zoja dan zit er iets mis in die carberateur..

waarom doe je eigenlijk geen 20 mm op je 70cc .. rijdt een stuk sneller(of een 18mm keihin persoonlijk een beter combinatie)
 
Jasper Strahiem 3-7-2008 21:47 Print reply

Posts: 1950
Ja 12 was meteen weer goed, erg vreemd. Zal nog wel eens moeten kijken naar die 16 maar heb nu geen zin meer.

Omdat 20 weer meer zuipt

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 3-7-2008 om 21:48 uur.
 
Make the most of now
Jasper Strahiem 4-7-2008 17:19 Print reply

Posts: 1950
Owke ik heb hem nu aardig lopent op sproier 90, maar bwoapt wel beetje als ineens volgas geeft, iets te arm dus. Maar bij 110 doet die helemaal niets. Dat vind ik zo vreemd. Bougi word aardig nat, maar kan ook komen omdat ik heel vaak kick en als hij dan nooit aangaat.. of niet?

Verder thnx voor het opweghelpen
 
Make the most of now
Fabio 4-7-2008 17:25 Print reply

Posts: 1737
Ik had met die carb er zelf een 120 keihin inzitten met een hm167. Sypie_honda had geloof ik ook een 115 keihin met een hm167 en 16mm mikuni.
 
Jasper Strahiem 4-7-2008 17:29 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik had met die carb er zelf een 120 keihin inzitten met een hm167. Sypie_honda had geloof ik ook een 115 keihin met een hm167 en 16mm mikuni.


hm167? cilinder?

en 120 keihin wat is dat ongeveer in mikuni maat?
 
Make the most of now

Dit topic is 1929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved