Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb ineens uitgevallen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50702 - Honda mb ineens uitgevallen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stefanrox 3-7-2008 16:59 Print topicpost
Posts: 115
Hallo,

Ik ben in het bezit van eem Honda mb8. Ik heb hem 2 weken terug gekocht. Toen ik hem kocht liep die niet lekker maar kon er nog wel 70 mee rijden. Dat die niet lekker liep ligt waarschijnlijk aan de sproeier, hier heb ik al een topic over maar helaas nog geen antwoord op.

Maar ik ging vandaag even rijden (20 minuten) niks aan de hand hij reed zoals hij ervoor ook reed. Ik was weer thuis wil hem net de garage inrijden, ineens maakt ie heelveel toeren. Ik knijp me koppeling in en de toerenteller schiet door naar de 10500 toeren zonder dat ik gas gaf! Ik snel de brommer uitzetten. Ik ging even kijken of me gas niet bleef hangen, dat was niet het geval. 2 andere bougietjes erin gedaan, geen verschil. Benzinetank zit vol. Maar het probleem is dat die nu ook niet meer start! Terwijl het eerst altijd 1 x kicken was, koud of warm! Ik ook nog me cilinder en zuiger bekeken zag er goed uit, compressie is ook nog goed! Bougie wordt wel erg nat! Heb ook al geprobeerd met wd40 te starten, is 1 x gelukt maar er zat totaal geen vermogen in en na 15 seconden viel die uit.

Ik weet niet meer wat ik verder nog kan controleren, heeft iemand nog suggesties??

ALvast bedankt!!

Groeten Stefan.
 

Niek de Wildt 3-7-2008 17:22 Print reply
Posts: 7168
koppakking eruit geploft.

heb je na het loshebben van je cilinderkop, er een nieuwe pakking in gedaan? zo nee, ff doen en dan je bevindingen met ons delen
 
Thijsje 3-7-2008 17:22 Print reply

Posts: 1687
valse lucht

dat is ook reden waarom hij eerst niet goed liep..
vervangen

voetpakking
koppaking
membraampakkingen
spruitstuk/carb pakking

als je dat allemaal vervangt, zou hij weer moeten doen
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 3-7-2008 17:38 Print reply

Posts: 10355
het krijgt teveel lucht

kan pakkingen zijn, krukaskeerringen. die gaan nog wel eens stuk als ze erg lang stil hebben gestaan blootgesteld aan droge lucht worden ze keihard, en verliezen ze hun flexibele dichtende eigenschap.

achter je vliegwiel dus, die kan je gewoon van buitenaf vervangen.
Mits je even een krukas vriendelijke manier uitvind om je vliegwiel eraf te krijgen. waarbij het met een dikke schroevedraaier om achter een spoelophanging te hangen (kan niet bij alle merken spoelen iig wel bij mb), een zaklamp een foto van een spoel, en een honda vliegwieltrekker mij het makkelijkste afgaat.

kan vuil onder het vlotternaald(huis) zijn
een haar in een sproeier. (echt waar)
kan valse lucht zijn dmv pakkingen of iets kapot van je carburateur, luchtslang naar luchtfilter losgeschoten door foute afmetingen.

je luchtstel scrhoef of stationair stel schroef kan uit je carburateur getrild zijn doordat er geen veertje onderzit.

je benzinekraan kan verstopt zitten met vieze rommel

ben ik nog iets vergeten?

ja, nooit gaan rijden met te arme afstelling

oja nog iets, als je je krukas stuk hebt, en een nieuwe wilt kopen, kijk eens op 50cc.nl: 550 euro..

en wat gebeurt er als je met te arme afstelling rijd?
je drijfstang lager krijgt het benauwd.

owja kan ook zon filtertje zijn die aan je slangetje vanaf benzine kraan naar carburateur zit, die vol rommel zit. even demonteren en reinigen.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-7-2008 om 17:50 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Niek de Wildt 3-7-2008 17:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
het krijgt teveel lucht

kan pakkingen zijn, krukaskeerringen. die gaan nog wel eens stuk als ze erg lang stil hebben gestaan blootgesteld aan droge lucht worden ze keihard, en verliezen ze hun flexibele dichtende eigenschap.

achter je vliegwiel dus, die kan je gewoon van buitenaf vervangen.
Mits je even een krukas vriendelijke manier uitvind om je vliegwiel eraf te krijgen. waarbij het met een dikke schroevedraaier om achter een spoelophanging te hangen (kan niet bij alle merken spoelen iig wel bij mb), een zaklamp een foto van een spoel, en een honda vliegwieltrekker mij het makkelijkste afgaat.

kan vuil onder het vlotternaald(huis) zijn
een haar in een sproeier. (echt waar)
kan valse lucht zijn dmv pakkingen of iets kapot van je carburateur, luchtslang naar luchtfilter losgeschoten door foute afmetingen.

je luchtstel scrhoef of stationair stel schroef kan uit je carburateur getrild zijn doordat er geen veertje onderzit.

je benzinekraan kan verstopt zitten met vieze rommel

ben ik nog iets vergeten?

ja, nooit gaan rijden met te arme afstelling

oja nog iets, als je je krukas stuk hebt, en een nieuwe wilt kopen, kijk eens op 50cc.nl: 550 euro..

en wat gebeurt er als je met te arme afstelling rijd?
je drijfstang lager krijgt het benauwd.

owja kan ook zon filtertje zijn die aan je slangetje vanaf benzine kraan naar carburateur zit, die vol rommel zit. even demonteren en reinigen.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-7-2008 om 17:50 uur.



ik denk dan eerder aan mijn cilinder/zuiger

 
Saknet 3-7-2008 18:15 Print reply

Posts: 10355
op het mometn van vastlopen word er zoveel hitte gegenereerd dat de koelende eigenschappen van de peut weinig meer weten uit te halen hoor, krukassen zijn niet gemaakt voor cilinder/zuiger vastlopers.

een cilninder vervang je nog enigszins makkelijk.
een krukas niet.

daarom leg ik liever de nadruk op de krukas, en zie ik de cilinder schade als een minder erge bijkomende consequentie.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Stefanrox 3-7-2008 20:04 Print reply
Posts: 115
bedankt voor alle reacties!! Ik ga morgen dan maar even overal nieuwe vloeibare pakking tussen doen, en de kering nakijken.

weet iemand trouwens hoeveel maten te groot (of te klein?!?) sproeier 239 is op een honda mb8 met 24mm+proma uitlaat+std 80cc
 
Royal Club 3-7-2008 20:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefanrox
bedankt voor alle reacties!! Ik ga morgen dan maar even overal nieuwe vloeibare pakking tussen doen, en de kering nakijken.

weet iemand trouwens hoeveel maten te groot (of te klein?!?) sproeier 239 is op een honda mb8 met 24mm+proma uitlaat+std 80cc


wat voor 24 mm?
wat voor filter, wat voor ontsteking etc etc
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 3-7-2008 20:11 Print reply

Posts: 10355
mwa ik had 80 met (o.a. eens) 20 mikuni en proma, reed prima met 150 mikuni sproeier, dus ik gok eerder op te groot mits er geen overmatige slijtage of andere bepaalde problemen aanwezig zijn..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Stefanrox 3-7-2008 20:11 Print reply
Posts: 115
ow sorry:

24 mikuni
std filter (hoewel ik nu zonder buisje rijd dus helemaal geen filter, ik weet dat t niet goe dis maar ik rijd alleen op ons erf wat volledig van asfalt is)
std onsteking
 
Niek de Wildt 3-7-2008 20:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
op het mometn van vastlopen word er zoveel hitte gegenereerd dat de koelende eigenschappen van de peut weinig meer weten uit te halen hoor, krukassen zijn niet gemaakt voor cilinder/zuiger vastlopers.

een cilninder vervang je nog enigszins makkelijk.
een krukas niet.

daarom leg ik liever de nadruk op de krukas, en zie ik de cilinder schade als een minder erge bijkomende consequentie.



ja, maar de directe gevolg is dat je cilinder vast (kan) lopen en de indirecte dat je krukas daarbij (kan) ontploffen
 
Stefanrox 6-7-2008 18:43 Print reply
Posts: 115
hallo heb me cilinder er helemaal afgehaals en alles opniuew ingesmeerd met vloeibare pakking maar helaas zonder resultaat:( heb de boormachine 5 minuten aan de krukas laten draaien en zelf nog 5 minuten gekicked maar helaas geen leven in de mb te bekennen..

nu wil ik de keering bekijken, maar dan moet me vliegwiel eraf maar dat lukt niet met een normale poulietrekker hoe doen jullie dat??

alvast bedankt!
 
Stefanrox 8-7-2008 18:05 Print reply
Posts: 115
kick!
 
jort 9-7-2008 20:21 Print reply
Posts: 176
daar zit je dan steef :P
Als je gare pakkingen hebt moet je rook uit andere plekken zien komen.

wat voor geluid maakt ie met aanlopen? miss handig om te vermelden
 
tja
Stefanrox 12-7-2008 9:06 Print reply
Posts: 115
hee jur:P

ja dat ding kapte ermee, hij maakt nergens gekke geluiden, ne pakkingen zijn niet gaar heb overal nieuwe gedaan

Voor de duidelijkheid: hij maakt gewoon het geluid alsof je kickt terwijl je contact uit staat.

Dit bericht is gewijzigd door Stefanrox op 12-7-2008 om 9:12 uur.
 
Dargor 12-7-2008 10:55 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefanrox
hee jur:P

ja dat ding kapte ermee, hij maakt nergens gekke geluiden, ne pakkingen zijn niet gaar heb overal nieuwe gedaan

Voor de duidelijkheid: hij maakt gewoon het geluid alsof je kickt terwijl je contact uit staat.

Dit bericht is gewijzigd door Stefanrox op 12-7-2008 om 9:12 uur.


wat een verklaring kan zijn, hij zoog eerst valse lucht waardoor je zon idioot grote sproeier nodig had, nu zeugt tie geen valse lucht meer, heb je een zon grote sproeier dat tie gewoon niet meer wil starten..
(is zomaar een gedachte gang van mij)


 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!

Dit topic is 2498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved