Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - jahhhh ben weer terug!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5070 - jahhhh ben weer terug!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 12-8-2002?23:52 Print topicpost
Posts: 2033
Ik ben weer terug van een ritje bunde --> asten (en asten --> bunde natuurlijk )
Het was prima gegaan, heenweg geen 1x verreden, terug weg wel 1x verreden, omdat die kut borden in belgie zo raar staan. Mjah, na 7KM dacht ik, ik zit fout. Ik omgedraaid, en ja hoor

Noujah, het blokje heeft het prima uitgehouden, heb de hele weg zoeen 70 gereden (en dan doe je er zoeen 1,5 uur over).

Mijn brommer verbruikte op 100KM 3 liter PRECIES :n
Dat vind ik niet slecht voor mijn tsx'je met 70 eurokit en 16mm carb.

Heb gewoon 1:50 mengsmering gebruikt, en dat ging perfect!

Zijn we nog naar Hier_ben_ik geweest, die mtx van hem :n
Achteras krom, ff nieuwe gehaald.
Hij reed wel weer

Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
Maar we kwamen vooruit

Zondag ben ik er zeer zeker weer! (als mijn brommer nog loopt Mjah, mijn zuigerveren tikte al, en het is er niet erger op geworden).
 
http://www.2weird4u.com

SkaBla [Pim] 13-8-2002?00:07 Print reply

Posts: 4659
Nice toch TSX roeleren qua dat betreft wel!! t komt altijd weer goed maare alle nieuwe lagers in je blok moet je volgens mij ook rustig een stukje in rijden en niet meteen 70 gaan raggen! ff dat je het weet
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
DaveTSX 13-8-2002?00:11 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by:

Nice toch TSX roeleren qua dat betreft wel!! t komt altijd weer goed maare alle nieuwe lagers in je blok moet je volgens mij ook rustig een stukje in rijden en niet meteen 70 gaan raggen! ff dat je het weet


ach shijt, dan reviceer ik toch nog een x
 
http://www.2weird4u.com
NSR-TUNER 13-8-2002?00:29 Print reply
Posts: 128
-------------------------------------------------
Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
-------------------------------------------------

wat een onzin zeg...

waar staat die focking quote knop?

[This message is edited by NSR-TUNER on 13-8-2002 00:32]
 
DaveTSX 13-8-2002?00:31 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

-------------------------------------------------
Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
-------------------------------------------------

wat een onzin zeg...

 
http://www.2weird4u.com
SkaBla [Pim] 13-8-2002?00:33 Print reply

Posts: 4659
jah je kan ook wel 80 rijde als je maar niet al te veel toeren maakt
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
NSR-TUNER 13-8-2002?00:33 Print reply
Posts: 128
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

-------------------------------------------------
Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
-------------------------------------------------

wat een onzin zeg...




als je de heletijd 40 gaat rijden wordt dat ding hardstikke sloom is mijn ervaring, die cilinder moet wel een beetje gaan weten waar t gas zit...

ik ben nu ook mijn MT aant inrijden (nieuwe 70cc athena/eurocilindro) kheb er pas 125km opzitte maar trap hem nu al soms flink op zn staart, als je m maar goed warm rijdt en niet te lang doorjankt (hele tijd volgas ofzo) is er nix aan de hand.. en je moet m natuurlijk ook ietjes dikker smeren (dopje castrol TTS of iets in je tank knikkeren)

en je moet de cilinder natuurlijk niet gaan zitten vermoeien, zoals met wind tegen en dan dattie nie lekker door wil, dat je dan gewoon stug gas blijft houden....maargoed

[This message is edited by NSR-TUNER on 13-8-2002 00:44]
 
SkaBla [Pim] 13-8-2002?00:41 Print reply

Posts: 4659
oftewel hij wordt lui
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 13-8-2002?00:42 Print reply
Posts: 10000
die redenering vat ik nog niet helemaal...onthoudt je cil. dat je niet genoeg gas geeft zodat ie later niet snel wil???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
DaveTSX 13-8-2002?00:45 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

-------------------------------------------------
Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
-------------------------------------------------

wat een onzin zeg...




als je de heletijd 40 gaat rijden wordt dat ding hardstikke sloom is mijn ervaring, die cilinder moet wel een beetje gaan weten waar t gas zit...

ik ben nu ook mijn MT aant inrijden (nieuwe 70cc athena/eurocilindro) kheb er pas 125km opzitte maar trap hem nu al soms flink op zn staart, als je m maar goed warm rijdt en niet te lang doorjankt (hele tijd volgas ofzo) is er nix aan de hand.. en je moet m natuurlijk ook ietjes dikker smeren (dopje castrol TTS of iets in je tank knikkeren)

en je moet de cilinder natuurlijk niet gaan zitten vermoeien, zoals met wind tegen en dan dattie nie lekker door wil, dat je dan gewoon stug gas blijft houden....maargoed

[This message is edited by NSR-TUNER on 13-8-2002 00:44]


je moet ook niet de hele tijd 40 rijden, maar ook niet te hard. Je moet het gewoon opbouwen. Bijvoorbeeld 50KM 30/40, en dan steeds paar KM/h hoger ofzow per 10KM.
Dan vind ik het na 200KM altijd wel genoeg en gaat het gas er op. En nog nooit (*klop* *klop*) problemen met de cillinder gehad. Ding heeft lekkere compressie en loopt goed.

Maar als je te snel gaat kan je juist minder compressie krijgen, en slechter lopen enzo tot gevolg.
 
http://www.2weird4u.com
NSR-TUNER 13-8-2002?00:46 Print reply
Posts: 128
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

die redenering vat ik nog niet helemaal...onthoudt je cil. dat je niet genoeg gas geeft zodat ie later niet snel wil???


ok..voorbeeldje

ik ken een gast met een MB, had ie een nieuwe 70cc malossi gekocht die m 500km heeft ingereden door alleen maar 40 - 45km/h te gaan rijden..
wassie eindelijk ingereden jankt ie voor t eerst volgas met dat ding en na 2 versnellingen gejankt te hebben was t hele zuigertje aan gort gelopen... reden: cil. was t waarschijnlijk nie gewend was mijn idee zo..

maargoed nog 1..

ken een gozer met een MTX-sh, koopt een nieuwe 70zeta rijdt m 500km in nie harder als 60km/h
resultaat= brommer is nooit meer harder gegaan als 60

dit zijn natuurlijk geen directe feiten, maar ik heb t idee dat je je cilinder (zoals TSXskabla al zei) niet lui moet laten worden...

edit:
vandaar dat mn ex-NSR als enige NSR met 70malossi op dit forum 13000-14000 toeren maakt (en NEE, de toerenteller deed t prima)die is gewoon goed ingereden (eerste 10 minuten van zn hele leven meteen de hele toerenteller doorgejankt, was ook nie mijn bedoeling maargoed, dan heb je zo'n leuke broer die ff zegt dat ie m fijn wil afstellen en die dan meteen dat ding alle hoeken van de toerenteller laat zien ) en dat ding loopt nog steeds hard en goed...nooit gezeik mee gehad maargoed das LC

[This message is edited by NSR-TUNER on 13-8-2002 01:13]
 
Jan van Elderen 13-8-2002?10:57 Print reply

Posts: 555
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER 

-------------------------------------------------
Toen kwam blukaap nog langs, moesten we de hele tijd 40 rijden omdat hij aan het inrijden was
-------------------------------------------------

wat een onzin zeg...




als je de heletijd 40 gaat rijden wordt dat ding hardstikke sloom is mijn ervaring, die cilinder moet wel een beetje gaan weten waar t gas zit...

ik ben nu ook mijn MT aant inrijden (nieuwe 70cc athena/eurocilindro) kheb er pas 125km opzitte maar trap hem nu al soms flink op zn staart, als je m maar goed warm rijdt en niet te lang doorjankt (hele tijd volgas ofzo) is er nix aan de hand.. en je moet m natuurlijk ook ietjes dikker smeren (dopje castrol TTS of iets in je tank knikkeren)

en je moet de cilinder natuurlijk niet gaan zitten vermoeien, zoals met wind tegen en dan dattie nie lekker door wil, dat je dan gewoon stug gas blijft houden....maargoed

[This message is edited by NSR-TUNER on 13-8-2002 00:44]


je moet ook niet de hele tijd 40 rijden, maar ook niet te hard. Je moet het gewoon opbouwen. Bijvoorbeeld 50KM 30/40, en dan steeds paar KM/h hoger ofzow per 10KM.
Dan vind ik het na 200KM altijd wel genoeg en gaat het gas er op. En nog nooit (*klop* *klop*) problemen met de cillinder gehad. Ding heeft lekkere compressie en loopt goed.

Maar als je te snel gaat kan je juist minder compressie krijgen, en slechter lopen enzo tot gevolg.



Als je in de lage toeren blijft is het toch genoeg?
Dus beter 60 in zijn 6,
Dan 20 in zijn 1
 
*blurk*
barry 13-8-2002?11:22 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER?

Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

die redenering vat ik nog niet helemaal...onthoudt je cil. dat je niet genoeg gas geeft zodat ie later niet snel wil???


ok..voorbeeldje

ik ken een gast met een MB, had ie een nieuwe 70cc malossi gekocht die m 500km heeft ingereden door alleen maar 40 - 45km/h te gaan rijden..
wassie eindelijk ingereden jankt ie voor t eerst volgas met dat ding en na 2 versnellingen gejankt te hebben was t hele zuigertje aan gort gelopen... reden: cil. was t waarschijnlijk nie gewend was mijn idee zo..




zuiger kapot gelopen omdat ie de hele tijd rusitg reed dan komt de zuiger maar tot een bepaald hoogte, na zoveel kilometer gaat de cilinderwant zich daar ook naarzetten, ga je in 1 keer vol gas geven dan komt je zuiger door de zuigersnelheid wat hoger, waar de zuiger nog nooit is geweest, en dat kan de zuiger niet hebben, en dan heb je kans dat de zuiger aan gort loopt
 
He?
Blukaap 13-8-2002?11:45 Print reply

Posts: 10006
Ffkes info van mij:
Ik had die cilinder en nieuwe krukaslagers d'r net 50km op zitten toen ik daar aan kwam.
Ik maak ondertussen 6000 toeren (80km gereden) en zo bouw ik het rustig op naar de 250km.
En ook toerentallen varieren.
Lijkt me dat een cilinder daar niet lui van wordt .

(en als ik op de brabantmeeting pas 200km heb gehad, boeie, gassen dan maar, ffkes voorzichtig wel ).
 
Bastila is lief
DaveTSX 13-8-2002?13:49 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Blukaap 

Ffkes info van mij:
Ik had die cilinder en nieuwe krukaslagers d'r net 50km op zitten toen ik daar aan kwam.
Ik maak ondertussen 6000 toeren (80km gereden) en zo bouw ik het rustig op naar de 250km.
En ook toerentallen varieren.
Lijkt me dat een cilinder daar niet lui van wordt .

(en als ik op de brabantmeeting pas 200km heb gehad, boeie, gassen dan maar, ffkes voorzichtig wel ).


ik heb mijn krukaslagers maar paar KM ingereden
Maar het loopt PERFECT (nog wel ), en mijn cil heb ik 200KM ingereden.
Maar met het rijden naar asten en terug heb ik nix van problemen gehad. De hele tijd 70 gereden (kleine 8000 toeren), en soms ff 1x naar de 85 doorgetrokken.
Zaten opeens op een 80 weg een paar motors achter me, en bleven achter me rijden, komen ze me daarna voorbij, trok ik hem ook ff open, hield ik ze net bij 85 (de weg ging bergop).
Dit was iets voor born geloof ik.

Mijn cillinder was wel HEET, als je ff de cillinder aanraakte verbrandde je je vingers zowat meteen!
 
http://www.2weird4u.com
Saknet 13-8-2002?14:17 Print reply

Posts: 10355
weet je hoe ze dat noemme dave?
die ouwe brommers af raggu!
nee maar serieus, vele mensen denken van oh inrijden ja dat moet zo en zo en toch gaan ze dan teveel gas geven in het begin terwijl je dat gweoon net niet moet doen
als je dat hele stuk 70 hebt gereden en het was 200km rijden, dan heb je dus die cil erop gezet en gelijk 70 ermee gereden
of heb ik dat fout?

toen mijn MT met 50snel (imi) 85 op top reed, heb ik m daarvoor ook eerst ingereden met een top van max 55, nooit meer dan 6000 rpm voor zon 500km lang

later heb ik het langzaam aan opgebouwt en toen bleek ie de powerband te hebben in de hoogste toeren die der kon maken, dus tot ong 10500 rpm in een versnelling (onlangs heb ik het complete blok onder me honda MB gezet, en er een 70 eurocilindro op gemonteerd, en de 50cc is nog steeds in goede staat, komt onder jappies honda MB
)
maar goed ik heb ongeveer een 5000 km met die 50cc snel gereden zonder dat er ooit iets motorisch kapot is gegaan en dat met een zuiger met L veer. en toen heb ik m erweer af gesloopt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 15-8-2009 om 2:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved