Arjan 2-Stroke |
2-7-2008 23:40 |
Posts: 595 |
als de doppler duurder is, dan zou ik de mallossie kopen, ik ken dopler niet echt maar mallossi is echt goede kwaliteit.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
bierbundelhonda |
2-7-2008 23:41 |
Posts: 3396 |
heb zelf een 70 CC malossi Nieuw type op mijn mt5
had toch liever de oude type gehad
maar nogsteeds goed spul
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
jeroenmtx |
2-7-2008 23:48 |
Posts: 208 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
heb zelf een 70 CC malossi Nieuw type op mijn mt5
had toch liever de oude type gehad
maar nogsteeds goed spul
Dus jullie zeggen malossi?
|
|
|
|
steyn123 |
2-7-2008 23:50 |
Posts: 135 |
gewoon malossi doen en gassen met die handel
|
|
|
|
Tombrom |
3-7-2008 0:02 |
Posts: 15925 |
malossi voor mt is dus heel anders he.
voor de rest is doppler een snel en duurzaam cylindertje.
ik zou doppler doen denkz
|
|
|
|
Niek de Wildt |
3-7-2008 0:21 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
Is misschien een stomme vraag maar mijn cilinder van mijn aprilia sr (scooter) is versleten.
Nou ga ik morgen een nieuwe bestellen maar zit te twijfelen tussen 2 cilinders.
doppler 50cc
malossi mhr 50cc.
doppler zit nog geen kop bij dus die moet ik extra bijkopen. Dan zou de doppler duurder zijn.
Er zit een orginele uitlaat op dus de cilinder word niet teveel belast.
welke zouden jullie kiezen kwa prestaties en betrouwbaarheid??
Alvast bedankt.
koop een dr70 dan heb je koppel/trekkracht en wel wat vermogen zonder dat hij heel veel toeren draaid (dus fijn voor je kruk)
dit loopt ook veel beter met std uitlaat dan zoon hoogtoerige cil, die loopt dan ruk.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
3-7-2008 0:39 |
Posts: 14412 |
origineel miss een beter idee?
anders zou je gwn doppler moeten nemen.. is beter als ori. en malossi jankt alleen maar toeren
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
b e r t |
3-7-2008 7:17 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
koop een dr70 dan heb je koppel/trekkracht en wel wat vermogen zonder dat hij heel veel toeren draaid (dus fijn voor je kruk)
dit loopt ook veel beter met std uitlaat dan zoon hoogtoerige cil, die loopt dan ruk.
Ben ik volledig met je eens. Zoek een goedkope 70cc. Ben je voor 120 euo klaar en heb je veel meer koppel.
|
|
|
|
jeroenmtx |
3-7-2008 10:11 |
Posts: 208 |
maar de cilider moet betrouwbaar zijn. welke 70 kan je dan pakken??
|
|
|
|
BramRoemaat |
3-7-2008 17:22 |
Posts: 510 |
Is dat een doppler met vlinderpoort? Ik had een Aprilia sr met 50cc doppler vlinderpoort, 17,5mm carb en gianneli uitlaat. was een vrij hoogtoerige cilinder maar liep wel mooi.
|
|
|
|
b e r t |
3-7-2008 18:18 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
maar de cilider moet betrouwbaar zijn. welke 70 kan je dan pakken??
DR is mooi laagtoerig, dus ook wel betrouwbaar. Het komt ook wat minder op de krukas aan.
|
|
|
|
_yelow-tsx_ |
3-7-2008 18:23 |
Posts: 1183 |
doppler is niet duur , maar het is een hoogtoerige alu cilinder , ik had hem op me phantom in combi met een yasuni c20 en 21 mm carburateur ding leek meer een sprintscooter .
als je toch niet zo snel wilt zou ik gewoon een laagtoerige cilinder zoeken , denk aan dr70 , of gewoon ori ?
|
|
|
|
jeroenmtx |
3-7-2008 20:42 |
Posts: 208 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
doppler is niet duur , maar het is een hoogtoerige alu cilinder , ik had hem op me phantom in combi met een yasuni c20 en 21 mm carburateur ding leek meer een sprintscooter .
als je toch niet zo snel wilt zou ik gewoon een laagtoerige cilinder zoeken , denk aan dr70 , of gewoon ori ?
Van mij mag hij wel snel maar hij moet niet snel kapot gaan.
Ik heb nou met mijn orginele cilinder en zuiger precies 30000 km gereden. zonder problemen. nou merk ik dat hij gaar begint te worden.
maar hij doet het nog steeds. Ik heb er vanaf 2000 km een snelle uitlaat onder gehad. deze wil ik er nu vervangen door de orginele uitlaat maar ik wil wel minimaal dezelfde trekkracht en snelheid houden. sneller is niet erg maar moet wel betrouwbaar blijven.
|
|
|
|
mb-rider |
3-7-2008 21:07 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]
Van mij mag hij wel snel maar hij moet niet snel kapot gaan.
Ik heb nou met mijn orginele cilinder en zuiger precies 30000 km gereden. zonder problemen. nou merk ik dat hij gaar begint te worden.
maar hij doet het nog steeds. Ik heb er vanaf 2000 km een snelle uitlaat onder gehad. deze wil ik er nu vervangen door de orginele uitlaat maar ik wil wel minimaal dezelfde trekkracht en snelheid houden. sneller is niet erg maar moet wel betrouwbaar blijven.
dat gaat niet lukken als je dat compenseert met dat soort cilinders..(50 mhr etc) moet je meer denke aan een dr70cc
Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 3-7-2008 om 21:08 uur.
|
|
|
|
Stefanrox |
3-7-2008 21:10 |
Posts: 115 |
wat ze zeggen neem een dr70, heb hem zelf ook gehad stelt alleen niet ergf veel voor.. De malossie is sneller.
maar 30000 km op een scooter is wel redelijk wat, ik heb na me std dr70 een dr70 rpm gehaald (getunede @revoltutions) die is een stuk leuker maar mijn 13000 oude krukas begaf het helaas.. en aangezien de malossie erg hoogtoerig is weet ik niet hoelang jouw as het volhoudt.
|
|
|
|