Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1313 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50691 - koelvloeistof
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derba 2-7-2008 22:43 Print topicpost

Posts: 87
nu heb ik mijn koelvloeistof bijgevuld maar maakt het uit dat ik gwn koelvloeistof van een auto erbij heb gegooid of niet deze koelvloeistof is van -38°c.

grtz
 

Derbi-Olaf 2-7-2008 22:46 Print reply

Posts: 14999
boeit niet...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 2-7-2008 22:47 Print reply

Posts: 26703
V olgens wat ik geleerd heb 20 jaar geleden maakt het niet uit.
Voor de temperatuurslimiet kun je gewoon de nieuwe waarde berekenen aan de hand van de hoeveelheden van de verschillende soorten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PRO TUNING 3-7-2008 9:36 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derba
nu heb ik mijn koelvloeistof bijgevuld maar maakt het uit dat ik gwn koelvloeistof van een auto erbij heb gegooid of niet deze koelvloeistof is van -38°c.

grtz


Zo snel mogelijk doorspoelen met water en vullen met cooling liquid aluminium & magnesium safe.

In veel carters zit magnesium verwerkt, auto koelvloeistof tast dit aan en vreet gaten in je waterpomp.

 
Jeffrey_053 3-7-2008 10:46 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Zo snel mogelijk doorspoelen met water en vullen met cooling liquid aluminium & magnesium safe.

In veel carters zit magnesium verwerkt, auto koelvloeistof tast dit aan en vreet gaten in je waterpomp.



Hmm volgens mij maakt het niks uit hoor. maar oke !

Dit bericht is gewijzigd door Jeffrey_053 op 3-7-2008 om 10:52 uur.
 
Niek de Wildt 3-7-2008 10:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Zo snel mogelijk doorspoelen met water en vullen met cooling liquid aluminium & magnesium safe.

In veel carters zit magnesium verwerkt, auto koelvloeistof tast dit aan en vreet gaten in je waterpomp.



vroeger, maar bij een nieuwe derbi niet meer
 
PRO TUNING 3-7-2008 14:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


vroeger, maar bij een nieuwe derbi niet meer


Niet vroeger maar juist bij nieuwere brommers / motoren wordt er steeds meer magnesium in het aluminium verwerkt.

 
Royal Club 3-7-2008 14:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Niet vroeger maar juist bij nieuwere brommers / motoren wordt er steeds meer magnesium in het aluminium verwerkt.



en hoe snel gaat dat kapot, als je niet doet wat je hierboven zegt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 3-7-2008 14:47 Print reply

Posts: 8211
ik heb er altijd kvs in die ik bij de boerebond haal zal ook wel gewone zijn want staat verder niks apart op maar nog nooit geen problemen mee gehad.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
PRO TUNING 3-7-2008 14:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


en hoe snel gaat dat kapot, als je niet doet wat je hierboven zegt



Dat ligt aan de hoeveelheid magnesium.

Kawasaki crossers hadden er soms na enkele maanden al last van, het koppelingsdeksel kankerde weg achter de waterpomp.


 
-simon- 3-7-2008 15:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Dat ligt aan de hoeveelheid magnesium.

Kawasaki crossers hadden er soms na enkele maanden al last van, het koppelingsdeksel kankerde weg achter de waterpomp.




bij crossers hoor je het idd af en toe. maar daar zal ook meer magnesium enzo inzitten al bij een brommer. naar mijn weten is dat eigenlijk gewoon allu allemaal.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 3-7-2008 15:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Dat ligt aan de hoeveelheid magnesium.

Kawasaki crossers hadden er soms na enkele maanden al last van, het koppelingsdeksel kankerde weg achter de waterpomp.




ik heb mn brommer namelijk 2.5jaar, en dr valt niks aan op te merken. terwijl ik zomaar gewoon wat kvs erin mieter
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 3-7-2008 17:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik heb mn brommer namelijk 2.5jaar, en dr valt niks aan op te merken. terwijl ik zomaar gewoon wat kvs erin mieter


idd, ik dacht misschien vroeger omdat ik ook altijd met -26 halfords koelvloeistof rij, en ik laatst nog mijn waterpomp los had, en er allemaal netjes uitzag...

MAAR: liever voorkomen dan genezen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derba
ik heb daarstraks mn brommerzaak gebeld en ze zeiden dat het niet zo veel uitmaakt want ze zeiden idd ook van dat dat tegenwoordig niet meer zo vaak uitmaakt welke koelvloeistof je erin mietert dus


je moet eens weten wat voor onzin bromboeren soms roepen joh, laatst nog 1tje: in mijn Derbi gpr NM metrakit Pro race cilinder + uitlaat + doppler kruk + 21mm carb etc (18pk) kon geen bougie hittegraad 9 of 10 dat was veel te heet, dat wat namelijk pas nodig vanaf 20.000 toeren...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-7-2008 om 17:12 uur.
 
derba 3-7-2008 17:07 Print reply

Posts: 87
ik heb daarstraks mn brommerzaak gebeld en ze zeiden dat het niet zo veel uitmaakt want ze zeiden idd ook van dat dat tegenwoordig niet meer zo vaak uitmaakt welke koelvloeistof je erin mietert dus
 

Dit topic is 4768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved