Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - compressie yz 125?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50686 - compressie yz 125?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 2-7-2008 20:30 Print topicpost

Posts: 102
hallo
een kennis van mij heeft mijn yz 125 even bekeken en zei dat hij niet een goede compressie had voor een 125cc. maar hoe kan ik dat voelen aan de kickstarter of bij het aanlopen mischien?
Maar als ik een keer kick dan gaat de krukas ook maar 2 keer rond dus het lijkt mij dat je dan ook geen compressie kan opbouwen.(denk ik)
de zuiger zit er nu 10 uren in en de vorige eigenaar(een vriend van een kennis van mi) zei dat de cilinder nog goed was.

alvast bedankt
Arjen Osinga
 

Niek de Wildt 2-7-2008 20:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
hallo
een kennis van mij heeft mijn yz 125 even bekeken en zei dat hij niet een goede compressie had voor een 125cc. maar hoe kan ik dat voelen aan de kickstarter of bij het aanlopen mischien?
Maar als ik een keer kick dan gaat de krukas ook maar 2 keer rond dus het lijkt mij dat je dan ook geen compressie kan opbouwen.(denk ik)
de zuiger zit er nu 10 uren in en de vorige eigenaar(een vriend van een kennis van mi) zei dat de cilinder nog goed was.

alvast bedankt
Arjen Osinga



iedere keer dat de zuiger omhoog gaat compreseerd hij.
idd kun je dit grofweg voelen aan het aanlopen of aankicken (vooral vergelijken, dus als hij eerst zwaar kickte en nu licht...)

maar wil je meer zekerheid dan moet je het meten (metertje is niet zo gek duur hoor)

EDIT: maar wat is het probleem dan? want misschien kunnen we je vertellen dat het waarschijnlijk wat anders is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-7-2008 om 20:33 uur.
 
arjenyz125power 2-7-2008 20:40 Print reply

Posts: 102
bedankt niek voor je snelle reactie.
er is verder geen probleem maar als hij geen goede compressie heeft dan heeft hij ook geen vol vermogen. en soms start hij wat slecht.
 
Niek de Wildt 2-7-2008 20:43 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
bedankt niek voor je snelle reactie.
er is verder geen probleem maar als hij geen goede compressie heeft dan heeft hij ook geen vol vermogen. en soms start hij wat slecht.


bougietje afstellen, en ontsteking goedzetten dan start hij vaak wel weer wat makkelijker.
 
TSX-R 2-7-2008 21:33 Print reply
Posts: 209
compressie van een 125 is zoiezo niet zo superhoog vond ik zelf, slecht starten wordt bij mij meestal veroorzaakt door iemand die niet zo goed kan starten, betere/nieuwere bougie helpt dan goed.Als je zuiger pas 10 uur heeft gelopen lijkt het me gek dat de compressie weg is tenzij je je koppakking eruit heb geblazen of er wat langs je bougie lekt.
mijne gaat trouwens ook gewoon 2x rond volgens mij, maar dat kan ik nu ff niet checken.

Dit bericht is gewijzigd door TSX-R op 2-7-2008 om 21:34 uur.
 
Mike-MTX 2-7-2008 22:27 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
bedankt niek voor je snelle reactie.
er is verder geen probleem maar als hij geen goede compressie heeft dan heeft hij ook geen vol vermogen. en soms start hij wat slecht.

FF nieuwe zuigerveertjes ,,
 
Derbi-Olaf 2-7-2008 22:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike-MTX
[...]

FF nieuwe zuigerveertjes ,,

lijkt me niet na 10 uur
verder weet ik niet waarmee hij hem vergelijkt.
Maar als je andere 125cc (waarmee vergeleken word, dus niet de yamaha)
een kickstart heeft met een langere arm (dus het "pedaal" waar je op trapt is verder van de kickstartas verwijdert dan bij je yamaha)
Dan lijkt het idd alsoof die minder heeft, hefboomwerking
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 3-7-2008 9:45 Print reply

Posts: 4000
Zuiger iedere 8 uur vervangen is regel.

Maar meten is weten.

Een zuiger is ruim als hij 2 x de inbouw speling / maat heeft

Dus inbouw 0.06 mm - versleten 0.12 mm
 
Derbi-Olaf 3-7-2008 11:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Zuiger iedere 8 uur vervangen is regel.

Maar meten is weten.

Een zuiger is ruim als hij 2 x de inbouw speling / maat heeft

Dus inbouw 0.06 mm - versleten 0.12 mm

is een regel, maar dat zou wel een dure hobby worden.
Om de 30 uur kan ook gemakkelijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 3-7-2008 11:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

is een regel, maar dat zou wel een dure hobby worden.
Om de 30 uur kan ook gemakkelijk


mee eens, het is maar voor hobby plezier
 
grasmaaier89 3-7-2008 12:37 Print reply

Posts: 14412
nou zuigertje vervangen, veren ook ff en een nieuwe bougietje.
en gwn wat rustiger aan doen tijdens t rijden owja, en zuiger goed inrijden doet ok wonderen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
PRO TUNING 3-7-2008 14:26 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

is een regel, maar dat zou wel een dure hobby worden.
Om de 30 uur kan ook gemakkelijk



Langer als 8 uur is vragen om problemen.

De zuiger gaat kantelen en drukt het nicasil weg in het aluminium, hierdoor kan de zuigerveer niet meer afdichten.

Meten op een testbank, kun je zien dat je al gauw 4 - 8 pk kwijt bent

Geregeld een nieuwe zuiger is goedkoper als een nieuwe nicasil laag / cilinder.
 
-simon- 3-7-2008 14:45 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Langer als 8 uur is vragen om problemen.

De zuiger gaat kantelen en drukt het nicasil weg in het aluminium, hierdoor kan de zuigerveer niet meer afdichten.

Meten op een testbank, kun je zien dat je al gauw 4 - 8 pk kwijt bent

Geregeld een nieuwe zuiger is goedkoper als een nieuwe nicasil laag / cilinder.


een uurtje of 12 tot 15 dan is het ook nog wel goed. 8 is toch wel kort maar 30 is veel te lang bij een 125. dan meot de zuiger van een 4t crosser al vervangen worden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
arjenyz125power 6-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 102
hoe kan je kijken of je koppaking lek is dan?
 

Dit topic is 1171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved