Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50685 - Derbi loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 2-7-2008 19:46 Print topicpost

Posts: 1855
Ik ben druk bezig met de derbi van een maat van me. Het probleem duikte ineens bij het starten op.

Bij het starten doet die het perfect. Na 10 seconden verbrand die steeds slechter. soms wil die in de hoge toeren even trekken, maar wanneer je het gas loslaat verbrand die niet meer, als je dan even meeduwt verbrand die af en toe wel. Soms pakt die m weer op maar daarna valt die weer uit.

Er loopt ook onverbrande benzine uit de uitlaat.

De brommer heeft een jaar altijd goed gelopen en nooit problemen gehad. Wat kan dit zijn?

Wat ik al gedaan heb:
Cilinder losgehad, zuiger + wand waren in perfecte staat, hij had ook voldoende compressie. Nieuwe bougie, liep even goed, maar na 1 min weer hetzelfde probleem. Alles schoongemaakt van tank tot cilinder + luchtfilter en van cilinder tot en met einddemmper. En nog een kleinere sproeier omdat we die toevallig hadden liggen, maar toen liep die helemaal niet meer.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-7-2008 om 19:47 uur.
 

Niek de Wildt 2-7-2008 19:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Ik ben druk bezig met de derbi van een maat van me. Het probleem duikte ineens bij het starten op.

Bij het starten doet die het perfect. Na 10 seconden verbrand die steeds slechter. soms wil die in de hoge toeren even trekken, maar wanneer je het gas loslaat verbrand die niet meer, als je dan even meeduwt verbrand die af en toe wel. Soms pakt die m weer op maar daarna valt die weer uit.

Er loopt ook onverbrande benzine uit de uitlaat.

De brommer heeft een jaar altijd goed gelopen en nooit problemen gehad. Wat kan dit zijn?

Wat ik al gedaan heb:
Cilinder losgehad, zuiger + wand waren in perfecte staat, hij had ook voldoende compressie. Nieuwe bougie, liep even goed, maar na 1 min weer hetzelfde probleem. Alles schoongemaakt van tank tot cilinder + luchtfilter en van cilinder tot en met einddemmper. En nog een kleinere sproeier omdat we die toevallig hadden liggen, maar toen liep die helemaal niet meer.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-7-2008 om 19:47 uur.



bijna zeker je CDI.

even uitwisselen


die van derbi gpr NM en OM zijn hetzelfde mocht je dat tegenkomen.


succes,
 
b e r t 2-7-2008 19:57 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



bijna zeker je CDI.

even uitwisselen


die van derbi gpr NM en OM zijn hetzelfde mocht je dat tegenkomen.


succes,


Als ik de CDI kon testen had ik dat al lang gedaan, maar dat is juist een probleem maar toch bedankt, ik ga morgen nog even de kleppen bekijken, want bij mijn brommer had ik de zelfde symptomen en dat was toen de oplossing, die sloten niet helemaal mooi.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-7-2008 om 19:58 uur.
 
Niek de Wildt 2-7-2008 20:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


Als ik de CDI kon testen had ik dat al lang gedaan, maar dat is juist een probleem maar toch bedankt, ik ga morgen nog even de kleppen bekijken, want bij mijn brommer had ik de zelfde symptomen en dat was toen de oplossing, die sloten niet helemaal mooi.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-7-2008 om 19:58 uur.


neem aan dat je de membraamkleppen bedoeld?

maar dan zou hij meteen al zo slecht moeten lopen.

echt, cdi durf ik geld op in te zetten.
 
RXBaz 2-7-2008 20:55 Print reply

Posts: 1879
t licht dus aan je (gebrek van) verbranding, dat ie slechter loopt en daarna nauwelijks + benzine in de uitlaat duidt op nauwelijks/geen verbranding waardoor je bougie vetslaat/ie verzuipt.

ik denk niet dat dit komt door de benzine toevoer omdat het probleem zich "ineens" voordeed ( heb niet gelezen dat je aan de carb/uitlaat hebt zitten sleutelen)


dus denk ik dat het idd. de CDI of misschien zelfs de spoel is. en anders (wat ik als eerste zou controleren) het membraan edit: wat mij stug lijkt ivm je compressie

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 2-7-2008 om 20:56 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
johankreidlerman 2-7-2008 20:59 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


Als ik de CDI kon testen had ik dat al lang gedaan, maar dat is juist een probleem maar toch bedankt, ik ga morgen nog even de kleppen bekijken, want bij mijn brommer had ik de zelfde symptomen en dat was toen de oplossing, die sloten niet helemaal mooi.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-7-2008 om 19:58 uur.

kleppen , .

membraan zekkers, of heb je er een 4 tackt onder gebouwt
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
b e r t 2-7-2008 21:01 Print reply

Posts: 1855
Bedankt in ieder geval, ik ga toch even kijken naar het membraan (ja, ben eigenwijs). Daarna zal ik is proberen of ik ergens een CDI kan lenen.
 
b e r t 2-7-2008 21:01 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
[...]

kleppen , .

membraan zekkers, of heb je er een 4 tackt onder gebouwt


ja membraankleppen, maar ik noem ze altijd gewoon kleppen
 
Niek de Wildt 2-7-2008 23:10 Print reply
Posts: 7168
laat me het even weten, ik wil natuurlijk wel respect krijgen:P
 
psychopatje 3-7-2008 0:51 Print reply

Posts: 5621
loopt je carb niet door?? dat ie t blok met brandstof vult zeg maar??
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
J.wally 3-7-2008 8:15 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
loopt je carb niet door?? dat ie t blok met brandstof vult zeg maar??


lijkt me sterk 9 van de 10 x overloop
 
b e r t 12-7-2008 13:09 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
laat me het even weten, ik wil natuurlijk wel respect krijgen:P



Je had het fout Ik had er toch geld op in moeten zetten.

psychopatje zat in de richting.

De vacuumaansluiting was kapot. Hiermee bedoel ik het membraanklepje in de benzinekraan. Bij het starten kreeg die gewoon de goede hoeveelheid benzine. Na een paar meter komt er extra benzine door de vaccuumaansluiting waardoor die verzuipt.

In ieder geval bedankt iedereen.
 
Elco 12-7-2008 13:26 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]



Je had het fout Ik had er toch geld op in moeten zetten.

psychopatje zat in de richting.

De vacuumaansluiting was kapot. Hiermee bedoel ik het membraanklepje in de benzinekraan. Bij het starten kreeg die gewoon de goede hoeveelheid benzine. Na een paar meter komt er extra benzine door de vaccuumaansluiting waardoor die verzuipt.

In ieder geval bedankt iedereen.



lijkt mij eigenlijk raar.

want je carberateur sluit hem toch gewoon af wanneer de vlotterbak vol is dus dan zou die gewoon moeten stoppen. ik had dit ook met mijn senda maar hij liep wel gewoon goed door alleen als je bleef hij benzine doorstromen wanneer je de slang los haalde
 
Niek de Wildt 12-7-2008 14:29 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



lijkt mij eigenlijk raar.

want je carberateur sluit hem toch gewoon af wanneer de vlotterbak vol is dus dan zou die gewoon moeten stoppen. ik had dit ook met mijn senda maar hij liep wel gewoon goed door alleen als je bleef hij benzine doorstromen wanneer je de slang los haalde


hij zei dat het door de vacuum-slang naar beneden kwam

overigens wel een probleem dat je niet vaak tegenkomt, dus ik vind dat je gedisqualificeerd bent in de weddenschap:P

bedankt dat je me het even liet weten.
 

Dit topic is 2101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved