DTbakbrommer |
2-7-2008 16:08 |
Posts: 173 |
condensator in je ontsteking naar de mallemoer, ff nieuwe halen en je kunt weer cruisen (voor zover dat op een puch kan)
|
|
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D |
|
flatgron |
2-7-2008 16:10 |
Posts: 70 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
condensator in je ontsteking naar de mallemoer, ff nieuwe halen en je kunt weer cruisen (voor zover dat op een puch kan)
Er zit een nieuwe condensator in samen met een nieuwe bobine
|
|
!~~! |
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 16:12 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
condensator in je ontsteking naar de mallemoer, ff nieuwe halen en je kunt weer cruisen (voor zover dat op een puch kan)
dat kan het zijn, maar ook gwn verkeerd ontstekingstijdstip.
Zet je ontsteking zo:
contactpunten moeten totaal 0.35mm opengaan (doe dit met voelermaat)
en de contactpunten moeten OPENEN bij 1,25 of 1,30mm voor BDP met een 50cc, en 1,35mm voor BDP met een snelle 70cc.
is het echt een trage 50cc, zet hem dan op 1,2 of 1,25
is het niet verholpen?
dan even condensator vervangen en contactpuntjes vervangen of opschuren indien mogelijk
tip: koop geen imitatie ontstekingsdelen maar Bosch onderdelen.
condenstator en contactpuntjes zijn beide 10 tot 15 euro.
EDIT je hebt je cilinder niet verneukt/bewerkt? en geen dubbele voetpakkingen ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-7-2008 om 16:13 uur.
|
|
|
|
flatgron |
2-7-2008 16:13 |
Posts: 70 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
dat kan het zijn, maar ook gwn verkeerd ontstekingstijdstip.
Zet je ontsteking zo:
contactpunten moeten totaal 0.35mm opengaan (doe dit met voelermaat)
en de contactpunten moeten OPENEN bij 1,25 of 1,30mm voor BDP met een 50cc, en 1,35mm voor BDP met een snelle 70cc.
is het echt een trage 50cc, zet hem dan op 1,2 of 1,25
is het niet verholpen?
dan even condensator vervangen en contactpuntjes vervangen of opschuren indien mogelijk
tip: koop geen imitatie ontstekingsdelen maar Bosch onderdelen.
condenstator en contactpuntjes zijn beide 10 tot 15 euro.
Contactpuntjes staan op 0,45 het is een 65cc
|
|
!~~! |
|
DTbakbrommer |
2-7-2008 16:15 |
Posts: 173 |
sproeier verstopt? heb ook weleens een vuiltje hangen, gaat ie stotteren en doen, maar blaast ie na een stukje rijden gewoon weer door!
|
|
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D |
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 16:18 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flatgron
[...]
Contactpuntjes staan op 0,45 het is een 65cc
65cc is snel dus zet je voorontsteking maar op een krappe 1,35 en je contactpunten staan een beetje ruim, maak er maar 0,4 van.
hij reed eerst wel goed met de huidige carburateur afstelling? lijkt op een te grote sproeier anders.
|
|
|
|
flatgron |
2-7-2008 16:18 |
Posts: 70 |
ja hij blaast bij 30+ wel door maar bij 40 ofzo stopt ie weer
|
|
!~~! |
|
flatgron |
2-7-2008 16:19 |
Posts: 70 |
ik ga er meteen aan beginnen
En de bougie kleur weet ik nog niet omdat er een nieuwe bougie in zit de oude was zo zwart als drop . . . .
|
|
!~~! |
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 16:19 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flatgron
ja hij blaast bij 30+ wel door maar bij 40 ofzo stopt ie weer
maar stottert hij? of wat?
stotteren duid op een te grote sproeier of een ontstekings probleem.
wat is je setup? (met welke sproeier?)
EDIT:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flatgron
ik ga er meteen aan beginnen
En de bougie kleur weet ik nog niet omdat er een nieuwe bougie in zit de oude was zo zwart als drop . . . .
bougie is maar een grove indicatie, maar pikzwart is toch echt te rijk! (te grote sproeier)
dus begin maar met kleinere sproeier, als je ff je setup en huidige sproeier post, dan kan ik je een indicatie geven.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-7-2008 om 16:22 uur.
|
|
|
|
flatgron |
2-7-2008 16:22 |
Posts: 70 |
ja hij stottert en loopt niet stattionair meteen als je stopt slaat ie gelijk af hij start daarna meteen goed en stottert weer
Voor die 65cc had ik een getunde 50cc met de zelfde carb setup
Dit bericht is gewijzigd door flatgron op 2-7-2008 om 16:29 uur.
|
|
!~~! |
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 16:31 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flatgron
ja hij stottert en loopt niet stattionair meteen als je stopt slaat ie gelijk af hij start daarna meteen goed en stottert weer
Voor die 65cc had ik een getunde 50cc met de zelfde carb setup
Dit bericht is gewijzigd door flatgron op 2-7-2008 om 16:29 uur.
moet ik ieder onderdeel appart gaan vragen?
post gwn ff je cilinder, uitlaat, carb, sproeier etc, man komop...
maar lijkt op een te grote sproeier.
(los daarvan raad ik je aan je contactpunten op 0,4 te zetten)
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 17:15 |
|
flatgron |
2-7-2008 17:28 |
Posts: 70 |
65cc
15mm carb
gasnaald staat niet op die standen die liggen los onderin
proma gp uitlaat
98 sproeier
14 kettingwiel voor 45 kettingwiel achter
snelgas
50cc kop
|
|
!~~! |
|
Niek de Wildt |
2-7-2008 17:52 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flatgron
65cc
15mm carb
gasnaald staat niet op die standen die liggen los onderin
proma gp uitlaat
98 sproeier
14 kettingwiel voor 45 kettingwiel achter
snelgas
50cc kop
sproeier zal rond de 92 liggen.
maar wtf bedoel je met je gasnaald ligt er los in...
ben je ziek?
|
|
|
|
flatgron |
2-7-2008 19:17 |
Posts: 70 |
ik bedoel die 2 ringetjes die je aan je gasnaald hang op die 4 standen die liggen onderin
|
|
!~~! |
|