Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Op vakantie, waar moet ik op letten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 641 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50672 - Op vakantie, waar moet ik op letten
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 7-7-2008 23:12 Print reply

Posts: 1061
ik wil net zeggen, proppie is met een paar minuten geschoten.

prop setje is dus niet overbodig
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
OmafietS 7-7-2008 23:14 Print reply

Posts: 7472
als je naar frankrijk gaat rijdt je vast door belgie. Dan moet je ff opletten met snelheid/politie etc Boetes zijn daar aanzienlijk hoger.

Dus misschien handig ook een goed werkende begrenzer te installeren
 
XoReP 7-7-2008 23:26 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Nou ja, ervaring leert dat die dingen toch wat minder mee gaan, en je hebt he wel over een kleine 1100 km dat je zo'n beetje aan een stuk door rijd.
Ik zeg niet dat zo'n ding dat niet aan kan, maar mischien is het wel verstandig dat hij van te voren gereviceerd word.
Vooral als hij al een paar k op de teller heeft staan zonder echt groot onderhoud.


Ik heb 2 Skyteam waarvan 1 brommer Dax met bijna 17.000KM en een motor Dax met standaard 125cc met dik 14.600KM en allebij geheel probleem loos en dan ben ik nou niet bepaald zacht zinnig ermee omgegaan. Vooral die motorDax heeft ook aardig wat KM's conitnue volgas achter de rug (2x over de snelweg naar Antwerpen daar een ritje doen en dan weer terug naar Haarlem). Zolang er geen gekke dingen met het blok zijn gedaan moet het geen probleem zijn

Die blokjes mogen danwel niet de snelste zijn, ze zijn wel zeer betrouwbaar
 
mr mike 8-7-2008 0:21 Print reply

Posts: 754
volgens mij zijnd e boetes in het buiteland altijd hoger.. daar moet je idd contant betalen, ze rijden volgens mij wel met je mee naar een pin automaat...
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
-alex_m- 8-7-2008 0:42 Print reply
Posts: 146
kijk ff voor de zekerheid of je verzekering ook in het buitenland geldt.
 
klikx 8-7-2008 1:35 Print reply

Posts: 783
Mensen niet zeiken over veel controle's in belgie is niet waar!
Ik woon in hasselt en rijd gemiddeld 2000 km per maand met de brommer en rijd met een goed opgevoerde tot nu toe nog maar 1x rollen gehad enz...
En ik rijd zowat door heel belgie uit
als je normaal rijd kijken ze niet naar u snelheid en veel zie je ze niet op de baan rijden!
 
klikx 8-7-2008 1:39 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr mike
volgens mij zijnd e boetes in het buiteland altijd hoger.. daar moet je idd contant betalen, ze rijden volgens mij wel met je mee naar een pin automaat...

Ok niet
word gewoon netjes opgestuurd hier doen ze niet zo moeilijk
 
mblover 8-7-2008 1:55 Print reply

Posts: 5391
Volgens mij is België gewoon net ff wat anders,

Je wordt niet snel gepakt, maar als je gepakt wordt dan ben je wel de sjaak. Echter, volgens mij mogen ze je in België niet op de rollen zetten, of althans daarvoor niet bekeuren. Zoek maar eens op wegcode.be ofzo, daar staat ergens een topic. Als dat echt klopt dan betekent dat dat je alleen voor overschrijding van de snelheid bekeurt kan worden, en dan zou het dus geen enkel probleem zijn als je 45 rijd.
 
farmer tuning 8-7-2008 8:16 Print reply

Posts: 703
in bijna alle landen van de eu mag je 80 met je brom behalve in nl. klote land weet trouwens niet zeker of je ook 80 in belgie mag. in iedergeval zodra je door nederland ben gewoon gas erop:p
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
mr mike 8-7-2008 9:31 Print reply

Posts: 754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]

Ok niet
word gewoon netjes opgestuurd hier doen ze niet zo moeilijk


als een duitser hier in nl word gepakt is dat hetzelfde, lijkt tog wel dat dat ook in de buurlanden zal zijn..
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
mblover 8-7-2008 9:48 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
in bijna alle landen van de eu mag je 80 met je brom behalve in nl. klote land weet trouwens niet zeker of je ook 80 in belgie mag. in iedergeval zodra je door nederland ben gewoon gas erop:p


Ook in Duitsland mag je met een brommer maar 45kmh. Die snellere dingen zijn een aparta categorie waarvan ik de naam even kwijt ben. Ook in Duitsland krijgen de Duiters die een brommer hebben die 45kmh mag (normale moped dus) gewoon een bon als hij harder loopt.

In België heb je bromfiets klasse A en klasse B. Klasse A is zoals wij de snorfiets kennen en die hebben een gele of oranje sticker ofzo achterop zitten dacht ik. Klasse B is 45kmh max, en boven een bepaalde snelheid wordt hij op het plisiebureau gestalt, en dat is vrij duur, en ik meen dat je bij 53 op rollen al de sjaak bent.

Verder,
Duitsland op de weg rijden, tenzij op fietspad een fietspad bordje staat met een onderbord met een [brommerteken] en "frei".
In Belgie, bibeko op de weg, bubeko mag je op de weg of op het fietspad mits je op het fietspad niemand hindert. Er kunnen borden staan bij het fietspad met [brommerteken] verplicht of verboden.
 

Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved