Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - PWS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1272 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50664 - PWS
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dark-DRD 2-7-2008 9:58 Print topicpost

Posts: 217
hallo,

nou gaan ik en een maat van me een pws houden over 2-takt blokjes tov 4-takt blokjes.
heeft iemand een idee welk experiment je hiervoor uitkan voeren> practische vragen ?

mvg
 

NSR-Brian 2-7-2008 10:09 Print reply

Posts: 364
als "experiment kan je een 2 takt en een 4 takt brommer met de konten naar elkaar zetten met een tou ertussen. allebij volgas geven en kujken welke er wind (moet je wel schakel tegen schakel of vario tegen vario )
 
RS 666 2-7-2008 10:13 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
als "experiment kan je een 2 takt en een 4 takt brommer met de konten naar elkaar zetten met een tou ertussen. allebij volgas geven en kujken welke er wind (moet je wel schakel tegen schakel of vario tegen vario )


en ontgrensd tegen ontgrensd en begrensd tegen begrensd
 
b e r t 2-7-2008 10:46 Print reply

Posts: 1855
Ze hebben het tegewoordig altijd over zuinigheid e.d.. Je kunt bijvoorbeeld het rendement gaan vergelijken
 
dokocrosser 2-7-2008 10:55 Print reply

Posts: 1433
aantal cc's tegenover vermogen
brandstofverbruik
onderhoud
complexiteit/kosten productieproces
milieu
 
keesos 2-7-2008 11:30 Print reply

Posts: 183
tunings/opvoermogelijkheden vergelijken
 
dark-DRD 2-7-2008 14:17 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Ze hebben het tegewoordig altijd over zuinigheid e.d.. Je kunt bijvoorbeeld het rendement gaan vergelijken


precies
even overlegd met leraren natuurkunde en ze vonden het een goed idee.. & om alle invloeden zoals weer of earodinamica erbuiten te houden wilden ze zelfs kijken of school en rollerbank kon aanschaffen :P en het is de bedoeling dat we aan een motorblokje kwamen om daar mee aan de slag te gaan waar school aan mee zou betalen
 
mtlover 2-7-2008 14:25 Print reply

Posts: 2372
Je hebt ook blok testbanken.
 
dark-DRD 2-7-2008 14:35 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Je hebt ook blok testbanken.


waar kan ik die vinden ?:P
 
RR89 3-7-2008 12:19 Print reply

Posts: 327
maak van een 2takt een 4takt blok
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Frysk 3-7-2008 12:53 Print reply

Posts: 34928

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
maak van een 2takt een 4takt blok


ja of juist niet he ?
 
giggitybyte
Niek de Wildt 3-7-2008 13:01 Print reply
Posts: 7168
gooi er dan ook een wankelmotor en diesel bij, en een 2takt met conische zuiger/cilinder en een 4 takt met variabele compressie.

ga je ook de verschillende variabele-klep stystemen zoals V-tec etc belichten?
 

Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved