Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos Pack`r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 705 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50647 - Tomos Pack`r
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eat My Dust 1-7-2008 17:16 Print topicpost

Posts: 2562
hallo
ik heb een tomos pack`r staan
met 3000 op de klok komt uit 2005
jaar geleden liep de brommer 25 max, toen een bromuitlaat eronder geknalt, en afgesteld, en nu loopt ie 30/35
aangezien dit een nieuw model tomos is, met E-start

vroeg ik me af hoe je het ding 45/50 laat lopen
je zou zeggen bromblok kopen, maar dat is te duur
er zit nog een bus in het spruitstuk, als ik die eruit haal zal die dan harder lopen?
en wat valt er nog meer te veranderen om het een bromblok te maken?

graag serieuze reacties, geen geblaat over helmplicht oid

mvg eric
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Niek de Wildt 1-7-2008 17:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
hallo
ik heb een tomos pack`r staan
met 3000 op de klok komt uit 2005
jaar geleden liep de brommer 25 max, toen een bromuitlaat eronder geknalt, en afgesteld, en nu loopt ie 30/35
aangezien dit een nieuw model tomos is, met E-start

vroeg ik me af hoe je het ding 45/50 laat lopen
je zou zeggen bromblok kopen, maar dat is te duur
er zit nog een bus in het spruitstuk, als ik die eruit haal zal die dan harder lopen?
en wat valt er nog meer te veranderen om het een bromblok te maken?

graag serieuze reacties, geen geblaat over helmplicht oid

mvg eric


bus zit niet in het spruitstuk maar in de inlaat van de cilinder.
ja je gaat aanzienlijk sneller met deze eruit.

wat voor carb zit er nu op?

en die 'brom uitlaat' is die met dikke bocht en geen slinger, of met dunne bocht en een slinger?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-7-2008 om 17:18 uur.
 
Eat My Dust 1-7-2008 17:19 Print reply

Posts: 2562
bus zit WEL in het spruitstuk, zelf gezien

is een dikke bocht met slinger btw
carb moet ik nog ff kijken



Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 1-7-2008 om 17:22 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Niek de Wildt 1-7-2008 17:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
bus zit WEL in het spruitstuk, zelf gezien

is een dikke bocht met slinger btw
carb moet ik nog ff kijken



Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 1-7-2008 om 17:22 uur.



ooh, vroeger in inlaat

maar, een ontgrensde brompijp is dik en recht, zonder zoon 'S-bocht' erin, daar valt icm ontgrensde inlaat zeker 15km/pu mee te winnen

EDIT: mits je gwn een brommercarb hebt (12mm dacht ik?)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-7-2008 om 17:35 uur.
 
Mike-MTX 1-7-2008 17:51 Print reply

Posts: 943
het is een snor ?
cilinderkop van een brom dr op zetten
 
PimW 1-7-2008 18:52 Print reply
Posts: 270
De verschillen tussen een brommer en snorbrommer zitten hem in de:

tandwiel verhouding,
uitlaat,
ontsteking,
inlaat,
carburateur,
cilinderkop.

Steek achter een kleiner tandwiel en zet de ontsteking op brommerstand (bovenste streepje bij een electronische ontsteking) en zet er een brommer carburateur op.
 

Dit topic is 2418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved